Katalog Monika Wawszkowicz-Pydo, 2019-06-18 Przemyśl Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz zajęć z j. niemieckiego " Was machst du gern?"SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Temat lekcji: Freizeit Und Hobbys. Wiederholung Cel ogólny kształcenia: - Doskonalenie posługiwania się zwrotami i słownictwem z zakresu czas wolny Cele szczegółowe: - uczeń rozumie i posługuje się słownictwem z tematu: "Freizeit und Hobbys"; uczeń potrafi: - zrozumieć ogólnie tekst czytany z tematu "Freizeit und Hobbys"; - zapamiętać szczegółowe informacje z tekstu; - podać kolejność występowania wątków w dialogu; - samodzielnie użyć nowopoznane słownictwo. Cel wychowawczy: - poznanie różnych form spędzania czasu wolnego (aktywne i pasywne); - rozwijanie i pielęgnowanie swoich zainteresowań; - tolerancja wobec innych odmiennych zainteresowań. Metody i formy pracy: - metoda aktywizująca "burza mózgów" (faza wstępna); - praca z komputerem, projektorem i tablicą interaktywną Pomoce dydaktyczne: - tablica interaktywna; -projektor - PC - program do nauki języka niemieckiego PRZEBIEG LEKCJI 1) Czynności organizacyjne: - Powitanie; - Sprawdzenie obecności oraz identyfikatorów; - Podanie tematu lekcji i celu lekcji 2) Faza wstępna: - Rozgrzewka językowa uczniów następuje poprzez metodę aktywizującą tzw. "burzę mózgów". Uczniowie podają swoje skojarzenia z tym hasłem. 3) Faza prezentacji: - Program interaktywny zostaje uruchomiony. - Następuje wybór tematu "Czas wolny i hobby". - Uczniowie wykonują kolejno ćwiczenia na tablicy interaktywnej „opowiadania” różnych osób o ich zainteresowaniach i formach spędzania wolnego czasu. 4) Faza ćwiczeń: - Po uzupełnieniu tekstów uczniowie przystępują do wykonywania różnych typów zadań, które ćwiczą sprawność mówienia, czytania za zrozumieniem i zastosowania reguł gramatycznych - Ćwiczenia są ułożone według stopnia trudności: od najłatwiejszego do najtrudniejszego. - Po każdym ćwiczeniu można sprawdzić poprawność rozwiązania. Przy błędnych odpowiedziach pojawiają się prawidłowe rozwiązania. - W statystyce można sprawdzić ilość poprawnych i błędnych odpowiedzi (wynik jest podawany procentowo). - Nauczyciel może ocenić uczniów za szybkość podania prawidłowej odpowiedzi oraz nagrodzić uczniów, którzy mieli procentowo najwięcej poprawnych odpowiedzi. Ćwiczenie 1 i 2: uzupełnianie tabeli Ćwiczenie to jest zadaniem na ogólne zrozumienie przeczytanych tekstów. Uczeń uzupełnia tabelkę przeciągając odpowiednie wyrazy z rozsypanki do kolumn tabelki z imionami bohaterów opowiadań. Ćwiczenie 3,4 i 5: wybór odpowiedzi Należy ułożyć zdania wybierając prawidłowe rozwiązanie z podanych możliwości. Ćwiczenie 6: uzupełnianie krzyżówki Uczeń ma za zadanie uzupełnienie brakujących wyrazów, które otwierają się po kliknięciu odpowiedniej ikonki. Uczniowie wykonują ćwiczenia z projektora - układanie dialogu, rozwijanie zdań, dopasowywanie czynności i godziny 6) Ocena aktywności uczniów 7) Praca domowa Uczniowie w domu układają opowiadanie: "Wie verbringe ich mein Wochenende?" Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |