Katalog

Alicja Szafron, 2019-06-18
Gilowice

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko :
Placówka oświatowa: Gminne Przedszkole Publiczne
Dyrektor placówki:
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2016 - 31.05.2019)

Podstawy prawne: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 r., Dz. U. Nr 97, poz. 674, ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. Nr 260, poz. 2593, zm. Dz. U. z 2007 r., Nr 214, poz. 1580).


1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 1)
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Poznanie procedury awansu zawodowego










2. Współpraca
z opiekunem stażu









3. Uczestnictwo w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego podnoszących umiejętności, kompetencje i kwalifikacje


4. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej


5. Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego - Analiza przepisów prawa oświatowego: Rozporządzenia MEN z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego
przez nauczycieli, Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, dokumentacji prawa wewnątrzprzedszkolnego (regulaminy i procedury)
- śledzenie stron internetowych MEN, KO.


- ustalenie zasad współpracy;
- analiza planu rozwoju zawodowego;
-zawarcie kontraktu z przydzielonym opiekunem stażu;
- hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-dokonywanie analizy przebiegu zajęć, słabych i mocnych stron.

- udział w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego, zajęciach otwartych innych nauczycieli, radach pedagogicznych
- udział w warsztatach metodycznych, kursach doskonalących, szkoleniach, konferencjach.





- wpisy w dzienniku, kartach obserwacji , diagnozy miesięczne plany pracy, plan współpracy z rodzicami.


- uporządkowanie zgromadzonych podczas trwania stażu dokumentów, materiałów, pomocy;
- opis realizacji planu rozwoju zawodowego;
- dokonanie samooceny, pisemne podsumowanie całości pracy w sprawozdaniu. - cały okres stażu











wrzesień 2016
- cały okres stażu (wg harmonogramu)






-
- cały okres stażu










- cały okres stażu



- cały okres stażu
- w czasie trwania stażu oraz po jego zakończeniu. - ksera aktów prawnych; -wydruki istotnych informacji ze stron internetowych;
- własne notatki.









- wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego,
- kontrakt i harmonogram
współpracy
- arkusze hospitacji oraz scenariusze prowadzonych zajęć.
- scenariusze, arkusze hospitacji (omówienie zajęć)

- notatki, otrzymane materiały, zaświadczenia
- zaświadczenia, notatki, otrzymane materiały








-dziennik, plany pracy, karty obserwacji dzieci, diagnozy.



- teczka dorobku zawodowego nauczyciela, sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Nauczyciela.









2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 2)
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Poznanie środowiska dzieci
i ich rodziców





2. Rozwiązywanie problemów wychowawczo-dydaktycznych







3. Włączenie się w zorganizowanie i przygotowanie konkursu przedszkolnego.


4. Współpraca z rodzicami
i dziadkami – angażowanie środowiska rodzinnego wychowanków w życie przedszkola.










5. Promowanie placówki poprzez uczestnictwo w konkursach organizowanych na terenie gminy i powiatu



6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.






7. Organizowanie i przygotowanie uroczystości i imprez przedszkolnych, wycieczek.












8. Udział w akcjach społecznych






9. Pełnienie dodatkowych funkcji związanych z pracą w przedszkolu


10. Współpraca ze specjalistami










- obserwacja, rozmowy z dziećmi,
- zebrania z rodzicami,
-indywidualne konsultacje z rodzicami,





-dzielenie się wiedzą z rodzicami
- pedagogizacja rodziców podczas zebrań/konsultacji z rodzicami,
-udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem.
-praca z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem z trudnościami;
- pełnienie roli wychowawcy grupy.



-pomoc w zorganizowaniu i przygotowaniu
przedszkolnego konkursu plastycznego.




- współorganizowanie i przygotowywanie uroczystości przedszkolnych,
- angażowanie rodziców w pomoc na rzecz przedszkola (dostarczanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, pomoc w organizacji zajęć z przedstawicielami różnych zawodów),
-zaangażowanie rodziców w przygotowywanie kostiumów do uroczystości przedszkolnych oraz różnorodnych konkursów.
- zachęcanie do brania udziału wraz z dziećmi w różnych konkursach np. plastycznych.


- przygotowanie dzieci do konkursów m.in. do Przeglądu Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych o „Tort Baby Jagi” oraz do przeglądu Jasełek w Suszcu
- przygotowanie wraz z dziećmi prac plastycznych.



-współpraca z : biblioteką, policją i strażą pożarną, ratownikiem medycznym, górnikiem, aktorami z Krakowa, Gminny Ośrodkiem Kultury





- przygotowanie dzieci do uroczystości, przygotowanie scenariuszy:
-Dzień Przedszkolaka, Piknik Jesienny, Rodzinny, Święto Pluszowego Misia, Andrzejkowe czary-mary, Spotkanie z Górnikami, Spotkanie z Mikołajem, Wspólne kolędowanie z Rodzicami oraz Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Bal Karnawałowy, Dzień Ziemi, Zielony Dzień, Dzień Marchewki, Powitanie Wiosny, Dzień Niepodległości, Dzień Dziecka
- wycieczki wg potrzeb związanych z tematyką zajęć, zainteresowaniami dzieci i propozycji różnych instytucji.


- „Akademia Aquafresh” – udział w akcji
- „Cała Polska Czyta Dzieciom”- udział w akcji
- „Kubusiowi Przyjaciele Natury”- koordynacja akcji


- prowadzenie kroniki przedszkolnej





- współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną; korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa i logopedy do rozwiązywania bieżących problemów. - cały okres
stażu
- na bieżąco





- cały okres stażu









2016/2017






- na bieżąco

















-na bieżąco









- na bieżąco








- na bieżąco
Od września do czerwca przez cały okres stażu













- na bieżąco
cały okres stażu






- na bieżąco





- cały okres stażu - zeszyty/karty obserwacji,
diagnozy gotowości szkolnej,
listy obecności, protokoły
konsultacji z rodzicami.




- protokoły zebrań z rodzicami, zeszyt konsultacji z rodzicami, wpisy w dzienniku zajęć.







- dyplomy,
- zdjęcia, scenariusz





- zdjęcia, scenariusze, podziękowania
















- zdjęcia, scenariusze, dyplomy








- zdjęcia scenariusze








- zdjęcia, scenariusze, ksero kart wycieczek













-

zdjęcia, scenariusze













- rozmowy indywidualne, notatki



3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 3)
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących awansu zawodowego oraz informacji z zakresu prawa oświatowego.

2. Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej
i informacyjnej w pracy dydaktycznej





3. Publikacje na portalu internetowym i wykorzystanie Internetu do dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami
- wyszukiwanie i drukowanie potrzebnych informacji.- opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych przy pomocy komputera,


- pisanie scenariuszy zajęć oraz prowadzenie dokumentacji przedszkolnej przy pomocy komputera, tworzenie pomocy dydaktycznych, szukanie pomysłów na dekoracje
- tworzenie prezentacji multimedialnych, wykorzystywanych na zajęciach dydaktyczno -wychowawczych z dziećmi

- zamieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego, publikacja niektórych scenariuszy;
- wyszukiwanie scenariuszy, propozycji zabaw dla dzieci na stronach portali edukacyjnych, wyszukiwanie wg potrzeb niezbędnych do pracy informacji
- cały okres stażu





- cały okres stażu.








-na bieżąco, cały okres stażu
(gromadzenie materiałów),
-teczka zawierająca podstawowe akty prawa oświatowego, opracowane materiały i pomoce dydaktyczne, wydruki.


- scenariusze, pomoce dydaktyczne.
- płyta CD z nagranymi prezentacjami, zdjęcia.






- wydruki publikacji.











4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 4)
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Wykorzystanie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy
z dziećmi, a także podczas współpracy z rodzicami

2. Tworzenie własnego warsztatu pracy i biblioteczki
z zakresu literatury psychologiczno – pedagogicznej



3. Praca wychowawcza z grupą. - identyfikacja problemów dotyczących dzieci i podejmowanie działań naprawczych
- praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdolnym




- notatki z przeczytanych lektur, samokształcenie się
- gromadzenie materiałów, pomocy dydaktycznych, czasopism pedagogicznych
- czytanie literatury pedagogicznej
- tworzenie dekoracji przedszkolnych


- rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej - cały okres stażu







- cały okres stażu







-cały okres stażu - zeszyt konsultacji z rodzicami, zeszyty obserwacji dzieci, wpisy w dzienniku,
dodatkowe karty pracy





- wykaz lektur, notatki
- materiały, pomoce dydaktyczne, scenariusze, zdjęcia, dekoracje.





- wpisy do dziennika




5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
(Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 5)
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
1. Analiza przepisów prawa oświatowego



2. Studiowanie dokumentacji przedszkolnej


- analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących pracy nauczyciela: Karta Nauczyciela, odpowiednie Rozporządzenia MEN.

-analiza dokumentów przedszkolnych: Statut, Koncepcja Pracy Przedszkola, Roczne Plany Pracy, Regulaminy, Programy.

- cały okres stażu



- cały okres stażu



- teczka zawierająca podstawowe akty prawa oświatowego.


- ksero, notatki

















…........................................................... .…................................................................

podpis nauczyciela odbywającego staż podpis opiekuna stażu





Zatwierdzam do realizacji …............................................................................ …......................................................
pieczęć i podpis dyrektora placówki miejscowość i data


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.