Katalog Alicja Szafron, 2019-06-18 Gilowice Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko : Placówka oświatowa: Gminne Przedszkole Publiczne Dyrektor placówki: Imię i nazwisko opiekuna stażu: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2016 - 31.05.2019) Podstawy prawne: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 r., Dz. U. Nr 97, poz. 674, ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. Nr 260, poz. 2593, zm. Dz. U. z 2007 r., Nr 214, poz. 1580). 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 1) Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu 3. Uczestnictwo w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego podnoszących umiejętności, kompetencje i kwalifikacje 4. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - Analiza przepisów prawa oświatowego: Rozporządzenia MEN z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, dokumentacji prawa wewnątrzprzedszkolnego (regulaminy i procedury) - śledzenie stron internetowych MEN, KO. - ustalenie zasad współpracy; - analiza planu rozwoju zawodowego; -zawarcie kontraktu z przydzielonym opiekunem stażu; - hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-dokonywanie analizy przebiegu zajęć, słabych i mocnych stron. - udział w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego, zajęciach otwartych innych nauczycieli, radach pedagogicznych - udział w warsztatach metodycznych, kursach doskonalących, szkoleniach, konferencjach. - wpisy w dzienniku, kartach obserwacji , diagnozy miesięczne plany pracy, plan współpracy z rodzicami. - uporządkowanie zgromadzonych podczas trwania stażu dokumentów, materiałów, pomocy; - opis realizacji planu rozwoju zawodowego; - dokonanie samooceny, pisemne podsumowanie całości pracy w sprawozdaniu. - cały okres stażu wrzesień 2016 - cały okres stażu (wg harmonogramu) - - cały okres stażu - cały okres stażu - cały okres stażu - w czasie trwania stażu oraz po jego zakończeniu. - ksera aktów prawnych; -wydruki istotnych informacji ze stron internetowych; - własne notatki. - wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, - kontrakt i harmonogram współpracy - arkusze hospitacji oraz scenariusze prowadzonych zajęć. - scenariusze, arkusze hospitacji (omówienie zajęć) - notatki, otrzymane materiały, zaświadczenia - zaświadczenia, notatki, otrzymane materiały -dziennik, plany pracy, karty obserwacji dzieci, diagnozy. - teczka dorobku zawodowego nauczyciela, sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Nauczyciela. 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 2) Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie środowiska dzieci i ich rodziców 2. Rozwiązywanie problemów wychowawczo-dydaktycznych 3. Włączenie się w zorganizowanie i przygotowanie konkursu przedszkolnego. 4. Współpraca z rodzicami i dziadkami – angażowanie środowiska rodzinnego wychowanków w życie przedszkola. 5. Promowanie placówki poprzez uczestnictwo w konkursach organizowanych na terenie gminy i powiatu 6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. 7. Organizowanie i przygotowanie uroczystości i imprez przedszkolnych, wycieczek. 8. Udział w akcjach społecznych 9. Pełnienie dodatkowych funkcji związanych z pracą w przedszkolu 10. Współpraca ze specjalistami - obserwacja, rozmowy z dziećmi, - zebrania z rodzicami, -indywidualne konsultacje z rodzicami, -dzielenie się wiedzą z rodzicami - pedagogizacja rodziców podczas zebrań/konsultacji z rodzicami, -udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem. -praca z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem z trudnościami; - pełnienie roli wychowawcy grupy. -pomoc w zorganizowaniu i przygotowaniu przedszkolnego konkursu plastycznego. - współorganizowanie i przygotowywanie uroczystości przedszkolnych, - angażowanie rodziców w pomoc na rzecz przedszkola (dostarczanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, pomoc w organizacji zajęć z przedstawicielami różnych zawodów), -zaangażowanie rodziców w przygotowywanie kostiumów do uroczystości przedszkolnych oraz różnorodnych konkursów. - zachęcanie do brania udziału wraz z dziećmi w różnych konkursach np. plastycznych. - przygotowanie dzieci do konkursów m.in. do Przeglądu Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych o „Tort Baby Jagi” oraz do przeglądu Jasełek w Suszcu - przygotowanie wraz z dziećmi prac plastycznych. -współpraca z : biblioteką, policją i strażą pożarną, ratownikiem medycznym, górnikiem, aktorami z Krakowa, Gminny Ośrodkiem Kultury - przygotowanie dzieci do uroczystości, przygotowanie scenariuszy: -Dzień Przedszkolaka, Piknik Jesienny, Rodzinny, Święto Pluszowego Misia, Andrzejkowe czary-mary, Spotkanie z Górnikami, Spotkanie z Mikołajem, Wspólne kolędowanie z Rodzicami oraz Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Bal Karnawałowy, Dzień Ziemi, Zielony Dzień, Dzień Marchewki, Powitanie Wiosny, Dzień Niepodległości, Dzień Dziecka - wycieczki wg potrzeb związanych z tematyką zajęć, zainteresowaniami dzieci i propozycji różnych instytucji. - „Akademia Aquafresh” – udział w akcji - „Cała Polska Czyta Dzieciom”- udział w akcji - „Kubusiowi Przyjaciele Natury”- koordynacja akcji - prowadzenie kroniki przedszkolnej - współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną; korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga, psychologa i logopedy do rozwiązywania bieżących problemów. - cały okres stażu - na bieżąco - cały okres stażu 2016/2017 - na bieżąco -na bieżąco - na bieżąco - na bieżąco Od września do czerwca przez cały okres stażu - na bieżąco cały okres stażu - na bieżąco - cały okres stażu - zeszyty/karty obserwacji, diagnozy gotowości szkolnej, listy obecności, protokoły konsultacji z rodzicami. - protokoły zebrań z rodzicami, zeszyt konsultacji z rodzicami, wpisy w dzienniku zajęć. - dyplomy, - zdjęcia, scenariusz - zdjęcia, scenariusze, podziękowania - zdjęcia, scenariusze, dyplomy - zdjęcia scenariusze - zdjęcia, scenariusze, ksero kart wycieczek - zdjęcia, scenariusze - rozmowy indywidualne, notatki 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 3) Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących awansu zawodowego oraz informacji z zakresu prawa oświatowego. 2. Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej i informacyjnej w pracy dydaktycznej 3. Publikacje na portalu internetowym i wykorzystanie Internetu do dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami - wyszukiwanie i drukowanie potrzebnych informacji.- opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych przy pomocy komputera, - pisanie scenariuszy zajęć oraz prowadzenie dokumentacji przedszkolnej przy pomocy komputera, tworzenie pomocy dydaktycznych, szukanie pomysłów na dekoracje - tworzenie prezentacji multimedialnych, wykorzystywanych na zajęciach dydaktyczno -wychowawczych z dziećmi - zamieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego, publikacja niektórych scenariuszy; - wyszukiwanie scenariuszy, propozycji zabaw dla dzieci na stronach portali edukacyjnych, wyszukiwanie wg potrzeb niezbędnych do pracy informacji - cały okres stażu - cały okres stażu. -na bieżąco, cały okres stażu (gromadzenie materiałów), -teczka zawierająca podstawowe akty prawa oświatowego, opracowane materiały i pomoce dydaktyczne, wydruki. - scenariusze, pomoce dydaktyczne. - płyta CD z nagranymi prezentacjami, zdjęcia. - wydruki publikacji. 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 4) Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z dziećmi, a także podczas współpracy z rodzicami 2. Tworzenie własnego warsztatu pracy i biblioteczki z zakresu literatury psychologiczno – pedagogicznej 3. Praca wychowawcza z grupą. - identyfikacja problemów dotyczących dzieci i podejmowanie działań naprawczych - praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdolnym - notatki z przeczytanych lektur, samokształcenie się - gromadzenie materiałów, pomocy dydaktycznych, czasopism pedagogicznych - czytanie literatury pedagogicznej - tworzenie dekoracji przedszkolnych - rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej - cały okres stażu - cały okres stażu -cały okres stażu - zeszyt konsultacji z rodzicami, zeszyty obserwacji dzieci, wpisy w dzienniku, dodatkowe karty pracy - wykaz lektur, notatki - materiały, pomoce dydaktyczne, scenariusze, zdjęcia, dekoracje. - wpisy do dziennika 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 5) Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego 2. Studiowanie dokumentacji przedszkolnej - analiza podstawowych aktów prawnych dotyczących pracy nauczyciela: Karta Nauczyciela, odpowiednie Rozporządzenia MEN. -analiza dokumentów przedszkolnych: Statut, Koncepcja Pracy Przedszkola, Roczne Plany Pracy, Regulaminy, Programy. - cały okres stażu - cały okres stażu - teczka zawierająca podstawowe akty prawa oświatowego. - ksero, notatki …........................................................... .…................................................................ podpis nauczyciela odbywającego staż podpis opiekuna stażu Zatwierdzam do realizacji …............................................................................ …...................................................... pieczęć i podpis dyrektora placówki miejscowość i data Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |