AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paweł Saczyński, 2019-06-18
Zawiercie

Zawodowe, Scenariusze

Scenariusz - Badanie prostowników sterowanych

- n +

Scenariusz lekcji
Klasa ……..
Przedmiot: Pracownia elektrotechniki i elektroniki
Data: ……………
Temat: Badanie prostowników sterowanych
Liczba godzin realizacji tematyki: 4 godziny lekcyjne
Cel główny: Zapoznanie uczniów z rolą prostowników sterowanych oraz podstawowymi układami pracy prostowników sterowanych. Analiza wpływu sterowania na wartość napięcia wyprostowanego.
Praca z programem symulacji komputerowej ElektroSym2.0

Cele szczegółowe:
- uczeń wie jaką rolę pełnią prostowniki sterowane
- uczeń potrafi na podstawie zadanego schematu posłużyć się programem do symulacji obwodów elektronicznych
- uczeń potrafi posłużyć się prawem Ohma w prostych obliczeniach natężenia prądu na wyjściu prostownika
Kompetencje kluczowe realizowane:
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
Uczeń posługuje się wiedzą matematyczną przy wyznaczaniu wartości natężenia prądu. Posługuje się umiejętnościami w zakresie przeliczania wielokrotności i podwielokrotności liczb.
- kompetencje informatyczne
Uczeń posługuje się programem do symulacji obwodów elektrycznych i elektronicznych. Sporządza wykresy i analizuje graficzne przebiegi parametrów. Metody:
- burza mózgów
- praca w grupach- wykonywanie układów symulacyjnych na podstawie zadanych przez nauczyciela schematów
Środki dydaktyczne:
- komputer z zainstalowanym oprogramowaniem ElektroSym
- kalkulatory matematyczne
- telefon komórkowy z możliwością instalacji programu CalcAndroid
- komputer z rzutnikiem multimedialnym
Przebieg:
1. Sprawdzenie obecności.
2. Zapoznanie z celami i zapisanie tematu lekcji.
3. Przypomnienie budowy i zasady działania tyrystora konwencjonalnego.
4. Wykonywanie symulacji zadanych schematów elektronicznych. Analiza przebiegów i wyników pomiarowych- sporządzanie wniosków. Obliczenia pomocnicze.
5. Podsumowanie zajęć i wskazanie szczególnie ważnych treści.
Podczas pracy w grupach nauczyciel naprowadza uczniów. Szczególnie należy zwrócić uwagę na pracę uczniów mających problemy w nauce.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.