Katalog Elżbieta Siwińska, 2019-06-18 Węgrów Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegomgr Elżbieta Siwińska nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II w Węgrowie Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego okres stażu: 01.09.2016r. – 31.05.2019r. W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele stażu: -podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; -realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły; - pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. §8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli -sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. -poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego , zasady gromadzenia dokumentacji do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego -gromadzenie materiałów i dokumentów 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. -autorefleksja, analiza, opis realizacji zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego -sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 4. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły. -udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, warsztatach, konferencjach metodycznych adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły -zaświadczenie o ukończonych formach doskonalenia zawodowego 5.Przygotowywanie uczniów i udział w różnych konkursach. -rozmowy z dziećmi, próby, ćwiczenia -sprawozdania, ewentualnie dyplomy 6. Prowadzenie spotkań z rodzicami w ramach pedagogizacji. -przeprowadzenie pogadanek na określone tematy podczas spotkań z rodzicami -przykładowe referaty 7.Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku. -udział w konkursach międzyszkolnych -sprawozdania, ewentualnie dyplomy 8.Integracja ze środowiskiem rodzinnym. -organizowanie imprez okolicznościowych w klasie -zdjęcia, scenariusze z imprez § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystywanie w pracy pedagogicznej technologii komputerowej. -nabywanie umiejętności obsługi komputera przez dzieci, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy, scenariuszy, dyplomów,dokumentów do teczki awansu zawodowego -wypracowane materiały 2. Wykorzystanie Internetu. -opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na stronie portalu edukacyjnego. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego -potwierdzenie 3. Umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły. -umieszczanie sprawozdań z wycieczek, zdjęć z imprez okolicznościowych -sprawozdania, zdjęcia §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Przygotowanie prezentacji edukacyjnej dla rady pedagogicznej. -dostarczenie prezentacji radzie pedagogicznej drogą elektroniczną -potwierdzenie dyrektora 2. Opracowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą. -opublikowanie w portalu referatów na spotkania z rodzicami i własnego planu rozwoju zawodowego -publikacje zamieszczone w internecie 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów podczas organizacji konkursów, imprez. -organizacja konkursów, imprez z nauczycielami uczącymi w naszej klasie -sprawozdania, dyplomy §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego dla swojej klasy. -opracowanie programu, wdrożenie do realizacji -sprawozdanie z realizacji §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Korzystanie z form pozalekcyjnych i pozaszkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym. -organizowanie wyjść do kina i teatru, klasowych wycieczek turystyczno-krajoznawczych, uroczystości klasowych -sprawozdania 2.Rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci. -wprowadzenie zeszytów lektur w klasie 3, rozmowy na temat korzyści płynących z czytania książek -karty biblioteczne dzieci 3. Praca z dziećmi mającymi trudności w nauce . -prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych -wpisy do dziennika 4. Praca z dziećmi zdolnymi. -przygotowywanie dzieci do konkursów -zaświadczenia 5. Udział w akcjach charytatywnych -udział w akcjach charytatywnych np. zbiórka karmy dla schroniska, pomoc dzieciom z Domu Małego Dziecka -zaświadczenia §8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną -współpraca z PPP w zakresie rozpoznawania u uczniów specyficznych trudności w nauce, pedagogizacji rodziców -zaświadczenie 2. Współpraca z różnorodnymi instytucjami. -organizowanie wycieczek do różnych instytucji i miejsc -zaświadczenia, sprawozdania, zdjęcia § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. -opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu -opis i analiza przypadków Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |