Katalog

Agnieszka Pelar-Jankowska, 2019-06-18
Dzięgielów

Wychowanie fizyczne, Sprawozdania

Sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.

- n +

Sprawozdanie
z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego


nauczyciela wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej




mgr Agnieszka Pelar-Jankowska

ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego









Czas trwania stażu:
1.09.2012 – 31.05.2015



WSTĘP

Jestem nauczycielem wychowania fizycznego oraz gimnastyki korekcyjnej z 7-letnim stażem pracy. Obecnie jestem nauczycielem kontraktowym ubiegającym się o stopień nauczyciela mianowanego, zatrudnionym w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Cieszynie. We wrześniu 2012 roku złożyłam na ręce pani Dyrektor wniosek
o rozpoczęcie stażu, a następnie opracowałam Projekt Planu Rozwoju Zawodowego, który wyznaczył kierunek moich dalszych działań.
Przez 2 lata i 9 miesięcy starałam się pogłębiać wiedzę oraz doskonalić umiejętności dydaktyczne oraz opiekuńcze - wychowawcze, uwzględniając potrzeby rozwojowe uczniów, pogłębiać wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki, realizować cele i założenia planu rozwoju. Poszerzałam znajomość prawa oświatowego oraz aktywnie uczestniczyłam
w życiu szkoły. Działania podejmowane przeze mnie w tym okresie, służyły podniesieniu jakości pracy szkoły, udoskonaliły mój warsztat pracy, pogłębiły moją wiedzę oraz umiejętności zawodowe.
Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań, które zawarłam w Projekcie Planu Rozwoju Zawodowego na lata 2012-2015 zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 16 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580).














1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

Na początku roku szkolnego 2012/2013 zawarłam kontakt z mgr Markiem Pieseckim, nauczycielem wychowania fizycznego, który został moim opiekunem stażu. Wspólnie opracowaliśmy plan działania, który zawierał harmonogram spotkań, zasady i normy współpracy. Współpraca podczas całego stażu polegała głownie na prowadzeniu zajęć w obecności opiekuna stażu, obserwowaniu zajęć prowadzonych przez opiekuna. Podczas naszych konsultacji analizowaliśmy moje dotychczasowe działania, omawialiśmy mój warsztat metodyczny, a także przykładowe rozwiązania możliwych problemów wychowawczych i dydaktycznych pojawiających się na zajęciach wychowania fizycznego.

Przed rozpoczęciem stażu zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego. Analizowałam przepisy prawa oświatowego ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych na stopień nauczyciela mianowanego. We wrześniu 2012 złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz stworzyłam Projekt Planu Rozwoju Zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły.

Aktywnie uczestniczyłam w różnych formach doskonalenia zawodowego, poprzez udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej: wynikających z potrzeb szkoły, klasyfikacyjnych, podsumowujących. Brałam udział w spotkaniach w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli, jak również w szkoleniach organizowanych przez inne placówki, w celu doskonalenia warsztatu pracy, wzbogacenia wiadomości i umiejętności potrzebnych do pracy w szkole:
• Jak rozmawiać z rodzicami trudnych uczniów. Zasady efektywnej współpracy (7.11.2012),
• Thera-band academy zastosowanie przyborów thera-band w korekcji wad postawy (3.12.2012),
• Program szkolenia siatkarza – kompleks II. Ćwiczenia syntetyczne. Ćwiczenia globalne (31.01.2013),
• Aspekty użytkowe i techniczne e-dziennika (13.03.2013),
• Organizacja i udzielanie I pomocy przedmedycznej (13.03.2013),
• Wykorzystywanie seksualne wobec dzieci (9.04.2013),
• Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach kręgosłupa – z wykorzystaniem piłek rehabilitacyjnych (24.05.2013),
• Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna - jak przygotować się do zadań wynikających z nowego rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym (10.09.2013),
• Koncepcja pracy szkoły (10.12.2013),
• Praca zespołowa nauczycieli – ważnym elementem współczesnej placówki
• Aerobik na zajęciach wf w szkole (11.03.2014),
• Diagnostyka w wadach postawy ciała oraz doskonalenia doboru indywidualnych ćwiczeń asymetrycznych w korekcji skolioz według Haręźlaka (2.04.2014),
• Bezpieczeństwo w szkole – Planowanie i dokumentowanie pracy (08.04.2014),
• Zastosowanie technik terapeutycznych w pracy nauczyciela I cz (21.10.2014),
• Procedury organizacji i przeprowadzenia sprawdziany w VI klasie szkoły podstawowej (19.02.2015),
• Zastosowanie technik terapeutycznych w pracy nauczyciela III cz (24.02.2015),
• Zastosowanie technik terapeutycznych w pracy nauczyciela IV cz (21.04.2015).

Z inicjatywy mojej oraz innych nauczycielek, nasza szkoła przystąpiła do projektu Śląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Udział w projekcie przyczynił się do zdobycia nowych doświadczeń i umiejętności w podejmowaniu działań na rzecz zdrowia i jego promocji w naszej placówce. Zostałam szkolnym koordynatorem tego projektu, w ramach którego uczestniczyłam w cyklu szkoleń, organizowanych przez Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach :
• Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie cz I dn (3.10.2013),
• Jak tworzyć szkołe promującą zdrowie cz II dn (14.11.2013),
• Konstruowanie szkolnych programów autorskich z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej cz I dn (9.01.2014),
• Konstruowanie szkolnych programów autorskich z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej cz II dn (24.04.2014),
• Ocena skuteczności programów realizowanych w zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. dn (8.05.2014).

Aby sprawnie realizować projekt w szkole przeprowadziłyśmy ankiety wśród uczniów, ich rodziców, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych w celu wyłonienia głównego problemu naszej placówki. W oparciu o diagnozę, razem z p. B. Bejmą oraz A. Hanzel, opracowałyśmy autorski Program Promocji Zdrowia do realizacji w naszej placówce. Głównymi założeniami programu są: walka z hałasem, uświadomienie uczniom jak ważna jest higiena osobista i higiena otoczenia oraz jak wielki wpływ na zdrowie ma aktywność ruchowa.

Współpracowałam z nauczycielami wychowania fizycznego, nauczycielami gimnastyki korekcyjnej oraz miejskim koordynatorem gimnastyki korekcyjnej p. P.Fuczyło, w celu podniesienia jakości prowadzonych przeze mnie zajęć oraz konsultacji poszczególnych przypadków. Jako nauczyciel wspomagający miałam również możliwość stałej obserwacji zajęć prowadzonych przez pozostałych nauczycieli wychowania fizycznego. We współpracy z nauczycielami przygotowywałam i zachęcałam uczniów do zawodów szkolnych:

• 5 Cieszyński Fortuna Bieg (zdobycie tytułu Najbardziej rozbieganej szkoły)
• Turniej Gier i Zabaw: Baw się bezpiecznie (3.06.2013),
• Szkolne Zawody Pływackie (08.04.2014), drużynowo II miejsce
• Trójbój Lekkoatletyczny (10.06.2014), drużynowo II miejsce, dodatkowo moja uczennica w klasyfikacji indywidualnej zajęła I miejsce,
• 6 Cieszyński Fortuna Bieg (zdobycie tytułu Najbardziej rozbieganej szkoły)
• Turniej Gier i Zabaw: Baw się bezpiecznie (02.06.2014), II miejsce,
• V Turniej o Puchar Premiera Donalda Tuska (11.09.2014), I m-sce dz młodsze, II m-sce dz starsze,
• Drużynowe Zawody Pływackie (25.02.2015), II m-sce dziewczyny, II m-sce chłopcy,
• 7 Cieszyński Fortuna Bieg (II miejsce wśród cieszyńskich szkół ).

Jako nauczyciel i wielbiciel biegania również uczestniczyłam w biegu głównym na 10 km podczas 6 i 7 Cieszyńskiego Fortuna Biegu. Uważam, że własnym przykładem jestem w stanie bardzo mocno zmobilizować dzieci do aktywności każdego dnia, ciągłej pracy nad sobą, chęci usprawniania się i zdrowej rywalizacji.

Podczas trwania stażu poprowadziłam lekcję otwartą z gimnastyki korekcyjnej dla nauczycieli naszej szkoły, której tematem było: Wzmacnianie poszczególnych partii mięśniowych w ćwiczeniach z piłkami. Przedstawiłam proste, a zarazem skuteczne ćwiczenia z piłkami gumowymi Thera Band, na zajęciach z młodszymi dziećmi.
Na bieżąco tworzyłam i aktualizowałam gazetkę szkolną na półpiętrze oraz dbałam o stan przyrządów i przyborów gimnastycznych w sali nr 17. W sposób dokładny prowadziłam dzienniki lekcyjne, dokumentację nauczyciela wspomagającego oraz dokumentację nauczyciela gimnastyki korekcyjnej (dzienniki zajęć, zaświadczenia lekarskie, diagnozy, zdjęcia RTG).

Efekty:
• Udział w konferencjach i szkoleniach przyczynił się w dużym stopniu do podniesienia jakości mojej pracy oraz wiedzy z zakresu prawidłowego funkcjonowania i bezpieczeństwa w szkole.
• Szkolenia utwierdziły mnie w przekonaniu, że jakość pracy szkoły nie jest sumą działań poszczególnych nauczycieli, ale wynikiem bezpośredniej współpracy i wymiany doświadczeń nauczycieli oraz że ważne jest dokładne i systematyczne dokumentowanie pracy w szkole.
• Konferencje prócz specjalistycznej wiedzy, wyposażyły mnie w nowe pomysły, dzięki którym moje zajęcia są ciekawsze i bardziej urozmaicone.
• Warsztaty metodyczno-szkoleniowe z zakresu gimnastyki korekcyjnej pogłębiły moją dotychczasową wiedzę, doskonaliły umiejętność rozpoznawania i diagnozowania wad postaw oraz wyposażyły mnie w wiedzę z zakresu ćwiczeń asymetrycznych.
• Współpraca z innymi nauczycielami podczas wspólnych działań pomagała mi doskonalić swoją pracę oraz przyczyniła się do podniesienia jakości pracy szkoły.
• Poprzez organizację wydarzeń sportowych w naszej szkole nawiązałam dobry kontakt z uczniami a swoja postawą zachęciłam do podejmowania przez nich aktywności ruchowej.
• Dzięki uczestnictwu w posiedzeniach Rady Pedagogicznej lepiej poznałam funkcjonowanie szkoły.










2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Jako nauczyciel wychowania fizycznego byłam w stałym kontakcie z psychologiem, pedagogiem oraz z wychowawcami, których na bieżąco informowałam o zaistniałych sytuacjach i zachowaniu poszczególnych uczniów. Razem z nimi starałam się rozwiązywać trudności wychowawcze i edukacyjne. Konsultacje ze specjalistami pozwoliły mi poznać sytuację rodzinną uczniów oraz ich dysfunkcje, które mogły mieć znaczący wpływ na funkcjonowanie w zespole klasowym oraz poszczególne zachowania uczniów.

Jako nauczyciel wspomagający na zajęciach wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej pracowałam z dziećmi z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Każde zajęcia dostosowywałam do możliwości tych uczniów, tak aby nabyły jak najwięcej umiejętności i poszerzyły swoją wiedzę oraz aby nie zagrażały ich bezpieczeństwu.

W trakcie trwania stażu konsultowałam się z pielęgniarką szkolną na temat stanu zdrowia poszczególnych uczniów oraz w celu aktualizacji wywiadu zdrowotnego oraz z lekarzem prowadzącym badania wad postawy dzieci w naszej szkole, w celu dokładnej informacji o istniejącej wadzie postawy.

Rozmowa z uczniami jest nieodzownym elementem mojej pracy. Jest także sposobem do diagnozowania potrzeb i zainteresowań wychowanków, dlatego często rozmawiałam z uczniami na temat ich zainteresowań m.in. podczas zajęć wychowania fizycznego, zajęć promocji zdrowia, gimnastyki korekcyjnej. Podczas pogadanek nawiązywałam do własnych zainteresowań, przeżyć, doświadczeń. Swoim przykładem chciałam pokazać jak ważna jest aktywność ruchowa w życiu człowieka oraz jakie korzyści możemy z tego czerpać. Rozmowami na temat ich zainteresowań rozwijałam poczucie własnej wartości uczniów oraz zwiększałam wiarę we własne możliwości.
Zachęcałam uczniów do udziału w różnego rodzaju zajęciach dodatkowych organizowanych w szkole, jak i poza nią np.: SKS, zajęcia sportowe w Klubach, zajęcia taneczne. Namawiałam do udziału w imprezach sportowych, rajdach, wycieczkach, obozach sportowych.
Gimnastyka korekcyjna jest przedmiotem, który wymaga znacznej mojej uwagi i zaangażowania. Współpraca z rodzicami jest bardzo ważnym elementem działania, aby efekty były widoczne i trwałe. Często kontaktowałam się z rodzicami dzieci uczęszczających na zajęcia gimnastyki korekcyjnej. Na prośbę niektórych rodziców przygotowałam zestawy ćwiczeń korekcyjnych do wykonania w domu, odpowiednich dla wady postawy dziecka. W trakcie rozmów indywidualnych przedstawiłam instruktaż tych ćwiczeń. Rozmawiałam również z rodzicami dzieci, z którymi pracowałam na zajęciach wychowania fizycznego, w celu informowania ich o postępach, trudnościach oraz zachowaniu na lekcjach.

Diagnozowałam potrzeby edukacyjne konkretnych uczniów (zapoznanie się z opinią z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, samodzielna obserwacja, współpraca z wychowawcami i pedagogiem szkolnym). Dostosowywałam wymagania edukacyjne do możliwości i umiejętności uczniów. Jako nauczyciel wspomagający dostosowałam wymagania edukacyjne z wychowania fizycznego dla moich podopiecznych.

Byłam przewodniczącą Zespołu ds. Promocji Zdrowia, w ramach którego współpracowałam z nauczycielami w celu kształtowania postaw prozdrowotnych uczniów. Uczestniczyłam również w pracach Zespołu ds. Ewaluacji Wewnętrznej Szkoły a także byłam członkiem Zespołu Promocji Szkoły. Pełniłam także funkcję członka komisji egzaminacyjnej podczas sprawdzianu klas 6.

W ramach Zespołu Promocji Zdrowia zorganizowałam i przeprowadziłam:
• Konkurs pt.: „Przepis na zdrowe święta” dla klas 1-3 w formie prac plastycznych oraz dla klas 4-6 w formie pisemnej,
• II Bieg Po Zdrowie, który odbył się 26.10.2012 r. ulicami miasta Cieszyna w celu zachęcania uczniów do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz popularyzacji biegania,
• spotkanie kulinarne w klasach młodszych, podczas którego dzieci przyrządzały sałatki owocowe oraz słuchały na temat wartości odżywczych owoców i warzyw,
• III Bieg Po Zdrowie, który odbył się 18.04.2013 r.,
• Akcję pt.: „Jesień dary niesie” dla klas 1-3. Uczniowie razem z wychowawcami przygotowali kosze pełne warzyw i owoców, które potem zaprezentowali na parterze naszej szkoły,
• IV Bieg Po Zdrowie, który odbył się 8.11.2013 r.,

• Ogólnopolski konkurs wiedzy o zdrowiu MEDITEST, dnia 21.10.2013 r. przeprowadziłam eliminacje szkolne do konkursu, a dnia 13.11.2013 r. koordynowałam przebieg konkursu w naszej szkole,
• Zgłosiłam naszą placówkę do udziału w Akademii Czystych Rąk Carex. Była to IV edycja programu realizowana pod patronatem Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”. Celem było nauczenie najmłodszych podstawowej wiedzy z zakresu codziennej higieny oraz przekazania im prawidłowych nawyków, których stosowanie pomoże ustrzec dzieci przed infekcjami,
• V Bieg Po Zdrowie, który odbył się 23.05.2014 r.,
• Szkolny Quiz PCK dn. 23.05.2014 r.,
• w ramach zajęć Klubu Promocji Zdrowia, realizując tematykę o zdrowym odżywianiu i witaminach uczniowie przygotowali sałatkę owocową, którą następnie spożyli na II śniadanie 15.12.2014 r.,
• VI Bieg Po Zdrowie, który odbył się 10.04.2015 r.,
• Konkurs na najciekawszą gazetkę klasową o tematyce palenia tytoniu i jego szkodliwości dla zdrowia, w ramach Światowego Dnia Bez Tytoniu obchodzonego 31 maja,
• Konkurs dla klas IV-VI sprawdzający wiedzę z zakresu zdrowia i prawidłowego odżywiania 27.05.2015 r.,
• Sztafetę biegową dla klas I-III w celu zachęcania najmłodszych do aktywnego spędzania czasu wolnego 29.05.2015 r.

W trakcie trwania stażu , w klasach I-III prowadziłam również szereg zajęć o różnorodnej tematyce oscylującej wokół zdrowia, prawidłowego odżywania, korzyści płynących z aktywności ruchowej. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, miały mnóstwo ciekawych pomysłów i uważam, że ich wiedza w zakresie promowania zdrowego stylu życia, na pewno wzrosła. Nasza szkoła realizuje programy edukacji antytytoniowej dla klas I-III „Nie pal przy mnie proszę” w ramach którego przeprowadziłam, w klasach młodszych, zajęcia warsztatowe zgodne z programem :
• „Co to jest zdrowie ?”,
• „Od czego zależy nasze zdrowie ?”,
• „Co i dlaczego szkodzi zdrowiu ?”,
• „Co robić gdy moje życie jest zagrożone ?”,
• „Nie pal przy mnie, proszę”.

Efekty:
• Dzięki mojej pracy na rzecz szkoły i środowiska uczniowskiego udało mi się zorganizować ciekawe przedsięwzięcia, skierowane do uczniów.
• Organizowane przeze mnie konkursy rozbudzały chęć aktywności wśród uczniów oraz pozwalały odkrywać zainteresowania.
• Dzięki współpracy z specjalistami mogliśmy szybko reagować na zaistniałe problemy i w miarę możliwości je rozwiązywać.
• Prowadzone zajęcia w ramach Zespoły Promocji Zdrowia wyposażyły dzieci w ciekawą wiedzę z zakresu zdrowia , aktywności ruchowej i jej wpływu na dobre zdrowie.
• Praca z uczniami z orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pozwoliła mi poznać potrzeby i problemy tych dzieci.









3. Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Moja praca to nie tylko zajęcia na sali gimnastycznej z dziećmi, ale również śledzenie wszelkich nowości z zakresu dydaktyki, metodyki nauczania, jak również ze świata sportu. Realizując swoją pracę wykorzystywałam technologię informacyjną i komunikacyjną. Korzystałam z komputera i drukarki w celu wykonywania sprawozdań, pomocy dydaktycznych. Przygotowywałam dokumentację szkolną, scenariusze zajęć, zestawy ćwiczeń domowych, informacje dla rodziców. Przy użyciu komputera opracowywałam konkursy, plakaty informacyjne, dyplomy, Program Promocji Zdrowia.

Korzystałam z Internetu w celu aktualizacji informacji o procesie doskonalenia zawodowego ( prawo oświatowe, awans zawodowy, scenariusze zajęć). Z edukacyjnych portali internetowych czerpałam pomysły na to, aby moje lekcje były bardziej urozmaicone i ciekawsze dla dzieci. Gazetki szkolne, karty pracy dla uczniów na zajęcia Klubu Promocji Zdrowia tworzyłam korzystając z materiałów dostępnych w Internecie. Na bieżąco przesyłałam informacje do zamieszczenia na stronie internetowej szkoły, publikowałam wydarzenia oraz zdjęcia z życia szkoły na portalu społecznościowym Facebook, którego jestem administratorem. Przygotowałam informacje, zdjęcia oraz przesłałam je na portal lokalny ox.pl, w celu promowania szkoły w środowisku lokalnym.

Komputer oraz Internet umożliwiały mi gromadzenie informacji oraz artykułów, które zwiększały moją wiedzę metodyczną z zakresu wychowania fizycznego, gimnastyki korekcyjnej oraz promocji zdrowia. Mogłam na bieżąco aktualizować zmiany zachodzące w przepisach dyscyplin sportowych, rekordach, wydarzeniach sportowych mojego regionu. Zgromadziłam również literaturę specjalistyczną w formacie PDF z dziedziny sportu.

Efekty:
• Dobra znajomość obsługi komputera oraz wykorzystywanie Internetu jako narzędzia pracy znacznie ułatwiły mi pracę w przygotowaniu zajęć, konkursów, gazetek szkolnych.
• Internet wykorzystywałam jako jedną z form kontaktu z nauczycielami oraz uczniami.
• Dzięki używaniu aparatu fotograficznego dokumentowałam wydarzenia z życia szkoły, które następnie mogłam opublikować na stronie internetowej szkoły oraz innych portalach.
4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

Aby pogłębiać wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki korzystałam z literatury fachowej m.in.:
• „Pływanie. Podstawy techniki. Nauczanie” R. Karpiński,
• „Piłka ręczna cz I” S. Paterka,
• „Piłka siatkowa. Technika, taktyka i elementy minisiatkówki” G. Grządziel , D. Szade,
• „Koszykówka. Podstawy techniki i taktyki” T. Arlet,
• „Wady postawy ciała. Diagnostyka i leczenie” T. Kasperczyk,
• „Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej” S. Owczarek, M. Bondarowicz.

oraz brałam udział w szkoleniach:
• Jak rozmawiać z rodzicami trudnych uczniów. Zasady efektywnej współpracy,
• Zastosowanie technik terapeutycznych w pracy nauczyciela cz I, II, III.

Planowałam i tworzyłam scenariusze zajęć w oparciu o wiedzę metodyczną i pedagogiczną. Wykorzystywałam odpowiednie metody na lekcjach wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej, a także odpowiednie metody do pracy z dzieckiem z dysfunkcjami.

Starałam się rozwiązywać zaistniałe problemy wychowawcze, zgłaszałam pedagogowi szkolnemu, korzystałam z pomocy i doświadczenia opiekuna stażu.

Efekty:
• Studiowanie literatury pozwoliło mi prowadzić ciekawe lekcje, bogate w nowe ćwiczenia.
• Udział w szkoleniach pomógł mi podnieść moją wiedze teoretyczną, ale przede wszystkim przyczynił się do lepszego zrozumienia zachowań uczniów.
• Dzięki szkoleniom poznałam jak budować poprawną relację nauczyciel – uczeń oraz jak radzić sobie ze stresem.


5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania placówki, w której nauczyciel odbywał staż.

W trakcie trwania stażu analizowałam: Kartę Nauczyciela, Ustawę o Systemie Oświaty, Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej, Rozporządzenie MEN dotyczące programów nauczania, Rozporządzenie MEN dotyczące oceniania i promowania uczniów, Konwencję o Prawach Dziecka, rozporządzenie w sprawie BHP w szkołach.

Przeanalizowałam dokumenty tj.: Statut Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Program Wychowawczy, Szkolny Program Profilaktyki, Program Szkoły Promującej Zdrowie, regulaminy wewnątrzszkolne. Wykazywałam się znajomością przepisów prawa w konkretnych działaniach, np. przygotowywania dokumentacji nauczyciela m.in. planów wynikowych, wymagań z danego przedmiotu, oceniania w ramach WSO, organizacji wycieczek zgodnie z obowiązującymi przepisami, przestrzegania przepisów BHP i regulaminu dyżurów śródlekcyjnych

Starałam się na bieżąco śledzić zmiany w przepisach prawa oświatowego w Internecie.

Efekty:
• Dzięki znajomości przepisów dotyczących awansu zawodowego zgodnie z wytycznymi opracowałam projekt planu rozwoju oraz sprawozdanie z jego realizacji.
• Stałe uaktualnianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego umożliwiły mi stosowanie się obowiązujących procedur.








PODSUMOWANIE

Realizując plan rozwoju zawodowego, przez cały okres stażu, umiejętnie organizowałam i doskonaliłam swój warsztat pracy. Z dużym zaangażowaniem brałam udział w działaniach szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych
i opiekuńczych. Samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach kształcenia pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności zawodowe nauczyciela. Zapoznawałam się z przepisami dotyczącymi systemu oświaty.
Podejmowałam szereg działań dodatkowych wynikających z chęci współpracy, rozwoju szkoły, rozwijania zdolności i umiejętności uczniów. Aktywizowałam uczniów, zachęcałam do rozwoju sprawności fizycznej, wdrażałam do aktywnego wypoczynku. Rzetelnie realizowałam program nauczania, sprawiedliwie traktowałam i oceniałam uczniów.
Moja praca i zaangażowanie dwukrotnie zostały nagrodzone przez Dyrektora Szkoły, Nagrodą Dyrektora z okazji Dnia Edukacji Narodowej, w październiku 2012 i 2013 roku.
Podsumowując moje działania w okresie stażu, stwierdzam, że zrealizowałam wszystkie cele i zadania.
Zamierzam dalej doskonalić swoje umiejętności, wzbogacać swoje doświadczenia, pogłębiać swoją wiedzę i umiejętnie ją wykorzystywać w pracy oraz propagować i zachęcać do zdrowego stylu życia.









Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.