Katalog Roksana Łakomy, 2019-06-18 Łabiszyn Język angielski, Sprawozdania Samoocena pracy nauczyciela 2019Arkusz samooceny pracy nauczyciela materiał dla nauczyciela ARKUSZ OCENY WŁASNEJ NAUCZYCIELA Imię i nazwisko nauczyciela Nauczyciel kontraktowy Stanowisko Nauczyciel stażysta I. Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Zna i realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej i gimnazjum przedmiotu język obcy nowożytny tj. zadania szkoły, cele kształcenia, treści nauczania, warunki i sposoby realizacji. 1. Realizuje programy nauczania ujęte w szkolnym zestawie programów nauczania. 2. Metody, formy i środki dydaktyczne dobiera adekwatnie do zaplanowanych celów i treści. 3. Stosuje ocenianie kształtujące. 4. Systematycznie ocenia wiadomości i umiejętności uczniów zgodnie z wewnątrzszkolnymi i przedmiotowymi zasadami oceniania. 5. Jest przygotowana merytorycznie i metodycznie do prowadzonych zajęć. 6. Poprawnie opracowuje scenariusze zajęć, rozkłady materiału, plany nauczania, plany pracy wychowawcy. 7. Organizuje zajęcia zgodnie z zapisami w statucie szkoły, programie profilaktyczno-wychowawczym, innych dokumentach regulujących pracę szkoły. II. Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki. Zapewnia uczniom opiekę podczas prowadzonych zajęć i przerw; rzetelnie pełni dyżury. 1. Stosuje obowiązujące w szkole procedury dotyczące bezpieczeństwa uczniów. 2. Dba o wystrój i estetykę przydzielonych pod opiekę sal (nr 43), a także o znajdujący się tam sprzęt. 3. Podczas godzin wychowawczych porusza tematykę bezpieczeństwa w szkole i poza nią oraz przeciwdziałania cyberprzemocy i przemocy rówieśniczej. 4. Realizuje programy profilaktyczne np. „Dobrze Cię widzieć” w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej z projektu „Bezpieczna droga” pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości, „Stop przemocy w rodzinie”, Tydzień Kolorów. 5. Promuje zdrowy styl życia. W ramach realizacji projektu z programu Erasmus+ odbyły się: 3-krotnie Światowy Dzień Walki z Głodem (wykład i debata z p. socjolog z UKW nt. problemu głodu na świecie, ¬kiermasze zdrowej żywności) 3-krotnie Tydzień Zdrowia (wykład i warsztaty nt. zbilansowanego odżywiania i obliczania BMI z p. dietetyk, turnieje zdrowia, degustacja świeżo wyciskanych soków, spotkanie z maratończykiem, pokaz zumby). Wykład i warsztaty z p. dr n. biol. z CM UMK pt. „Zioła w kuchni” Wizyta w gospodarstwie ogrodniczym. Wykład i warsztaty z p. dr n. biol. z CM UMK pt. „Rozmnażanie ziół”, w efekcie których powstała szkolna uprawa ziół. Pikniki promujące zdrowy styl życia dla społeczności lokalnej podczas Łabiszyńskiego Biegu Świętojańskiego. Wizyty 13 uczniów i nauczycieli w szkołach partnerskich we Francji i Czechach – w programie działania związane z kształtowaniem zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. 4 Rywalizacje pt. „Erasmusowe wyzwanie” w kategoriach uczeń, nauczyciel i mieszkaniec gminy ... pod patronatem Burmistrza ...a. Wizyta 26 uczniów i 4 nauczycieli ze szkół partnerskich w naszej szkole - w programie działania związane z kształtowaniem zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. Wyjazd dla 42 uczniów do parku trampolin oraz na kręgle do Bydgoszczy. Wyjazd dla 42 uczniów na termy maltańskie oraz do SkiMalta w Poznaniu. Szkolny mini mundial. Utworzenie „kącika zdrowia” na szkolnej stołówce z poradami dotyczącymi zdrowego odżywiania. Podsumowaniem realizacji projektu było wydanie folderu zawierającego zasady zdrowego odżywiania, przepisy uczniów, scenariusz Tygodnia Zdrowia oraz płytę DVD z video przewodnikami po aktywnościach fizycznych na każdą porę roku. 3 III. Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej. Zna i stosuje się do praw dziecka. 1. Reaguje w przypadku ...ania praw dziecka. 2. Współpracuje z pedagogiem i psychologiem szkolnym przy rozwiązywaniu konfliktów uczniowskich. 3. Współpracuje z pielęgniarką szkolną w trosce o zdrowie uczniów. 4. Upowszechnia wiedzę o prawach dziecka np. organizując debatę dla uczniów pt. „Jaki kolor ma tolerancja?”. IV. Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego. 1. Rozpoznaje potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości i zainteresowania każdego ucznia. 2. Podejmuje działania edukacyjne adekwatne do potrzeb rozwojowych, możliwości i zainteresowań uczniów: Obchody Dnia Chłopaka Wyjazd na festyn archeologiczny do Biskupina Wyjazd na basen Dyskoteka andrzejkowa Wyjazd do filharmonii – „Muzyka w tradycji bożonarodzeniowej” Wigilia klasowa Noc w szkole Obchody Dnia Kobiet Warsztaty wielkanocne w gospodarstwie agroturystycznym w Jeżewicach Zielona szkoła w Jarosławcu Warsztaty wielkanocne w Łabiszyńskim Domu Kultury Święto Pieczonego Ziemniaka Rozgrywki sportowe na sali gimnastycznej Wyjazd do piernikarni w Toruniu Wyjazd do kina na film pt. „Cudowny chłopiec” Wycieczka do Warszawy Wycieczka do kina na film pt. „Transylwania 3” Wyjazd do parku trampolin Warsztaty bożonarodzeniowe w Łabiszyńskim Domu Kultury Noc w szkole Wyjazd na łyżwy Zielona szkoła w Borach Tucholskich Popołudnie z poezją angielską. 3. Jest wolontariuszem w grupie ..., która podejmuje działania na rzecz społeczności lokalnej np.: Bożonarodzeniowa niespodzianka dla mieszkańców (rozdawanie czekolad i kaw na rynku) Rodzinne kolędowanie Bal przebierańców dla dzieci Warsztaty wielkanocne dla dzieci z rodzicami StreetArt …skie Spotkania z Historią Kolorowe Wakacje z grupą ... Rejs na ... Andrzejki dla dzieci Festiwal Latawcowy Niespodzianka dla mieszkańców z okazji Święta Niepodległości (częstowanie rogalami po mszy w kościele św. Mikołaja). Kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela. 1.Zachęca uczniów do angażowania się w wolontariat w szkole. 2. Promuje postawy patriotyczne: organizując grę terenową podczas XIII Wojewódzkiego Zjazdu Szkół i Kół im. Powstańców Wielkopolskich przygotowując swoją klasę do udziału w marszu niepodległości motywując uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości tworząc z uczniami plakat pt. ABC patrioty prowadząc zajęcia wychowawcze promujące wartości społeczno-obywatelskie (3 godziny wychowawcze nt. Odzyskania przez Polskę Niepodległości oraz 2 godziny wychowawcze nt. lokalnych zabytków). 1. Promuje czytelnictwo poprzez: udział w pracach komisji konkursu pięknego czytania na etapie szkolnym udział w akcji „Przerwa z książką”. 2. Organizuje zbiórki: -żywności i zabawek (dla dzieci z Indii) -karmy dla fundacji „Zwierzę też człowiek”. 3. Sprawuje opiekę nad uczniami podczas zbiórek żywności organizowanych przez Caritas. Kształtuje u uczniów postawy prospołeczne np. organizując konkurs na nagranie z życia kulturalnego ucznia. VI. Współpraca z innymi nauczycielami. 1. Aktywnie uczestniczy w pracach rady pedagogicznej. 2. Aktywnie uczestniczy w pracach zespołu przedmiotowego, wychowawczego, ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, promocji, działań nowatorskich i innowacji i zadaniowych: ds. Jubileuszu Szkoły, realizacji projektu z programu Eramus+. 3. Uczestniczy w lekcjach prowadzonych przez opiekuna stażu oraz zajęciach otwartych. 4. Angażuje się w realizację odbywających się w szkole przedsięwzięć np. narada obywatelska o edukacji, Targi Edukacyjne, Barwny Korowód z okazji 1. Dnia Wiosny. 3. Współorganizuje działania o zasięgu szkolnym: Dzień Świętego Patryka Tydzień Lingwistyczny Przegląd Anglojęzycznej Piosenki Świątecznej Europejski Dzień Języków Obcych. VII. Przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Zna aktualnie obowiązujące dokumenty pracy szkoły. 2. Stosuje procedury wewnątrzszkolne np. dot. bezpieczeństwa, organizacji wycieczek. 3. Poprawnie i terminowo prowadzi dokumentację szkolną. VIII. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego. Podnosi kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w wewnątrz i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia: szkolenie dot. obsługi dziennika elektronicznego szkolenie „Czad i ogień – obudź czujność” szkolenie dla członków komisji egzaminu gimnazjalnego szkolenie dla członków komisji egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasisty szkolenie BHP szkolenie RODO rada szkoleniowa dot. oceniania kształtującego rada szkoleniowa dot. dialogu motywacyjnego rada szkoleniowa dot. metody projektu szkolenie „Notatka graficzna w procesie uczenia się”. dot. realizacji projektu z programu Erasmus+: szkolenie w Warszawie dla beneficjentów realizujących projekt po raz pierwszy udział w międzynarodowych spotkaniach projektowych ds. realizacji projektu we Francji i Czechach, których celem było monitorowanie realizacji projektu i określenie zasad dalszej współpracy organizacja międzynarodowego spotkania projektowego podsumowującego realizację projektu dzień otwarty programu Erasmus+ na Stadionie Narodowym w Warszawie. dydaktyczno-wychowawczych: konferencja metodyczna wyd. Pearson poświęcona reformie w edukacji szkolenie „Przygotowujemy (się) do egzaminu ósmoklasisty” konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” – Zrozumieć autyzm i zespół Aspergera konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” - Komunikacja w świecie dziecka z niepełnosprawnością konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” - Neuroedukacja szansą na efektywne nauczanie-uczenie się szkolenie „Tros-ka” w PPP w Bydgoszczy w zakresie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych i materiałów postdiagnostycznych w obszarze emocjonalno-społecznym. 1. Określa swoje mocne i słabe strony i podejmuje działania związane z doskonaleniem warsztatu pracy. 2. Samodzielnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności w zakresie dydaktyki poprzez lekturę kwartalnika „Języki Obce w Szkole”. 3. Samodzielnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii poprzez lekturę miesięcznika psychologicznego „Sens”. IX Współpraca z rodzicami. Utrzymuje stały kontakt z rodzicami podczas zebrań klasowych, spotkań indywidualnych, rozmów telefonicznych, przez dziennik elektroniczny oraz przez grupę klasową na profilu społecznościowym. 1. Wspiera rodziców w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych np. inicjuje spotkania rodziców z pedagogiem i psychologiem. 2. Zapoznaje rodziców z dokumentami pracy szkoły (podczas zebrań). 3. Angażuje rodziców w życie szkoły np. w prowadzenie zajęć dla uczniów. 4. Na bieżąco udziela informacji zwrotnej dot. postępów i zachowania uczniów. Nauczyciel kontraktowy I. Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć; 1. Samodzielnie planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, wykorzystując w pracy zalecenia wynikające z diagnoz, planów naprawczych i inne. 2. Podczas zajęć dydaktycznych i wychowawczych systematycznie stosuje dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów metody aktywizujące: burza mózgów, drama, debata, projekt, stacje. 3. Systematycznie wykorzystuje w pracy różnorodne narzędzia multimedialne, informatyczne oraz aplikacje. 4. Prowadzi blog edukacyjny https://....blogspot.com IIDiagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem; Realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. 1. Na podstawie własnych opinii i obserwacji innych nauczycieli kieruje uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznej. 2. Sporządza opinie nt. uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznej. 3. Zachęca i przygotowuje uczniów do udziału w konkursach. Osiągnięcia: 1 miejsce w ogólnopolskim konkursie Multitest – uczennica kl. 5B Laureat konkursu ALBUS – uczennica kl. 5B wyróżnienie w konkursie ALBUS – uczeń kl. 5B wyróżnienie w konkursie ALBUS – uczennica kl. 4B 1 miejsce w powiatowym konkursie języka angielskiego – uczeń kl. 6B zakwalifikowanie się do etapu rejonowego konkursu kuratoryjnego z języka angielskiego – uczeń kl. 7B. 4. Prowadzi zajęcia wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia. 5. Realizuje innowacje pedagogiczne: E(nglish)-learning – nauka języka angielskiego przez grupę na Facebook’u (englishzsl) Letter is better –comiesięczna wymiana listów i emaili w języku angielskim z uczniami z Czech. III. Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy; 1. Systematycznie dokonuje autorefleksji, analizując swoją pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą. 2. Wykorzystuje wnioski z analizy swojej pracy do modyfikacji swoich działań dydaktyczno-wychowawczych w celu uzyskania pozytywnych efektów pracy. 3. Wykorzystuje opinie uczniów, rodziców, Dyrekcji, opiekuna stażu oraz innych nauczycieli uczestniczących w lekcjach otwartych do modyfikowania swoich działań. IV. Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego; Wiedzę zdobytą podczas doskonalenia zawodowego wykorzystuje podczas zajęć rewalidacyjnych oraz z uczniem zdolnym. 1. Prawidłowo prowadzi dziennik elektroniczny. 2. Przestrzega przepisów dot. ochrony danych osobowych, zasad dot. bezpieczeństwa w sieci i BHP. 3. Prawidłowo prowadziła dokumentację i rozliczyła projekt z programu Erasmus+. 4. Dzieli się zdobytą wiedzą w ramach WDN -prowadzi lekcje otwarte i rady szkoleniowe (technologia informacyjna i komunikacyjna na lekcji, obsługa ekranu dydaktycznego). 5. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą w ramach doskonalenia zawodowego. V. Realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 Karty Nauczyciela. Realizuje zadania wynikające ze statutu szkoły. 1. Współpracuje z Biblioteką Miejską: organizując spotkanie dla klasy celem zapoznania uczniów z księgozbiorem biblioteki oraz Cyfrowym Archiwum Tradycji Lokalnej uczestnicząc z klasą w spotkaniu autorskim w bibliotece miejskiej. 2. Inicjuje współpracę z … Domem Kultury, lokalnymi przedsiębiorcami, Pałacem …, urzędem miejskim np. podczas realizacji projektu z programu Erasmus. 3. Promuje szkołę w środowisku lokalnym i za granicą. 4. Promuje działania szkoły w sieci tworząc video relacje z wybranych działań na kanale YouTube szkoły publikując informacje na stronie szkoły i na profilu na Facebooku. 5. Prowadzi dodatkowe zajęcia z uczniami rozwijające ich pasje i zainteresowania. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |