Katalog

Roksana Łakomy, 2019-06-18
Łabiszyn

Język angielski, Sprawozdania

Samoocena pracy nauczyciela 2019

- n +

Arkusz samooceny pracy nauczyciela materiał dla nauczyciela



ARKUSZ OCENY WŁASNEJ NAUCZYCIELA

Imię i nazwisko nauczyciela


Nauczyciel kontraktowy
Stanowisko

Nauczyciel stażysta

I. Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Zna i realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej i gimnazjum przedmiotu język obcy nowożytny tj. zadania szkoły, cele kształcenia, treści nauczania, warunki i sposoby realizacji.
1. Realizuje programy nauczania ujęte w szkolnym zestawie programów nauczania.
2. Metody, formy i środki dydaktyczne dobiera adekwatnie do zaplanowanych celów i treści.
3. Stosuje ocenianie kształtujące.
4. Systematycznie ocenia wiadomości i umiejętności uczniów zgodnie z wewnątrzszkolnymi i przedmiotowymi zasadami oceniania.
5. Jest przygotowana merytorycznie i metodycznie do prowadzonych zajęć.
6. Poprawnie opracowuje scenariusze zajęć, rozkłady materiału, plany nauczania, plany pracy wychowawcy.
7. Organizuje zajęcia zgodnie z zapisami w statucie szkoły, programie profilaktyczno-wychowawczym, innych dokumentach regulujących pracę szkoły.
II. Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki. Zapewnia uczniom opiekę podczas prowadzonych zajęć i przerw; rzetelnie pełni dyżury.
1. Stosuje obowiązujące w szkole procedury dotyczące bezpieczeństwa uczniów.
2. Dba o wystrój i estetykę przydzielonych pod opiekę sal (nr 43), a także o znajdujący się tam sprzęt.
3. Podczas godzin wychowawczych porusza tematykę bezpieczeństwa w szkole i poza nią oraz przeciwdziałania cyberprzemocy i przemocy rówieśniczej.
4. Realizuje programy profilaktyczne np. „Dobrze Cię widzieć” w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej z projektu „Bezpieczna droga” pod patronatem Ministerstwa Sprawiedliwości, „Stop przemocy w rodzinie”, Tydzień Kolorów.
5. Promuje zdrowy styl życia.
W ramach realizacji projektu z programu Erasmus+ odbyły się:
 3-krotnie Światowy Dzień Walki z Głodem
(wykład i debata z p. socjolog z UKW nt. problemu głodu na świecie, ¬kiermasze zdrowej żywności)
 3-krotnie Tydzień Zdrowia
(wykład i warsztaty nt. zbilansowanego odżywiania i obliczania BMI z p. dietetyk, turnieje zdrowia, degustacja świeżo wyciskanych soków, spotkanie z maratończykiem, pokaz zumby).
 Wykład i warsztaty z p. dr n. biol. z CM UMK pt. „Zioła w kuchni”
 Wizyta w gospodarstwie ogrodniczym.
 Wykład i warsztaty z p. dr n. biol. z CM UMK pt. „Rozmnażanie ziół”, w efekcie których powstała szkolna uprawa ziół.
 Pikniki promujące zdrowy styl życia dla społeczności lokalnej podczas Łabiszyńskiego Biegu Świętojańskiego.
 Wizyty 13 uczniów i nauczycieli w szkołach partnerskich we Francji i Czechach – w programie działania związane z kształtowaniem zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej.
 4 Rywalizacje pt. „Erasmusowe wyzwanie” w kategoriach uczeń, nauczyciel i mieszkaniec gminy ... pod patronatem Burmistrza ...a.
 Wizyta 26 uczniów i 4 nauczycieli ze szkół partnerskich w naszej szkole - w programie działania związane z kształtowaniem zdrowych nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej.
 Wyjazd dla 42 uczniów do parku trampolin oraz na kręgle do Bydgoszczy.
 Wyjazd dla 42 uczniów na termy maltańskie oraz do SkiMalta w Poznaniu.
 Szkolny mini mundial.
 Utworzenie „kącika zdrowia” na szkolnej stołówce z poradami dotyczącymi zdrowego odżywiania.
Podsumowaniem realizacji projektu było wydanie folderu zawierającego zasady zdrowego odżywiania, przepisy uczniów, scenariusz Tygodnia Zdrowia oraz płytę DVD z video przewodnikami po aktywnościach fizycznych na każdą porę roku. 3
III. Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej. Zna i stosuje się do praw dziecka.
1. Reaguje w przypadku ...ania praw dziecka.
2. Współpracuje z pedagogiem i psychologiem szkolnym przy rozwiązywaniu konfliktów uczniowskich.
3. Współpracuje z pielęgniarką szkolną w trosce o zdrowie uczniów.
4. Upowszechnia wiedzę o prawach dziecka np. organizując debatę dla uczniów pt. „Jaki kolor ma tolerancja?”.
IV. Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego.
1. Rozpoznaje potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości i
zainteresowania każdego ucznia.
2. Podejmuje działania edukacyjne adekwatne do potrzeb rozwojowych, możliwości i zainteresowań uczniów:
 Obchody Dnia Chłopaka
 Wyjazd na festyn archeologiczny do Biskupina
 Wyjazd na basen
 Dyskoteka andrzejkowa
 Wyjazd do filharmonii – „Muzyka w tradycji bożonarodzeniowej”
 Wigilia klasowa
 Noc w szkole
 Obchody Dnia Kobiet
 Warsztaty wielkanocne w gospodarstwie agroturystycznym w Jeżewicach
 Zielona szkoła w Jarosławcu
 Warsztaty wielkanocne w Łabiszyńskim Domu Kultury
 Święto Pieczonego Ziemniaka
 Rozgrywki sportowe na sali gimnastycznej
 Wyjazd do piernikarni w Toruniu
 Wyjazd do kina na film pt. „Cudowny chłopiec”
 Wycieczka do Warszawy
 Wycieczka do kina na film pt. „Transylwania 3”
 Wyjazd do parku trampolin
 Warsztaty bożonarodzeniowe w Łabiszyńskim Domu Kultury
 Noc w szkole
 Wyjazd na łyżwy
 Zielona szkoła w Borach Tucholskich
 Popołudnie z poezją angielską.
3. Jest wolontariuszem w grupie ..., która podejmuje działania na rzecz społeczności lokalnej np.:
 Bożonarodzeniowa niespodzianka dla mieszkańców (rozdawanie czekolad i kaw na rynku)
 Rodzinne kolędowanie
 Bal przebierańców dla dzieci
 Warsztaty wielkanocne dla dzieci z rodzicami
 StreetArt
 …skie Spotkania z Historią
 Kolorowe Wakacje z grupą ...
 Rejs na ...
 Andrzejki dla dzieci
 Festiwal Latawcowy
Niespodzianka dla mieszkańców z okazji Święta Niepodległości (częstowanie rogalami po mszy w kościele św. Mikołaja).
Kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela.
1.Zachęca uczniów do angażowania się w wolontariat w szkole.
2. Promuje postawy patriotyczne:
 organizując grę terenową podczas XIII Wojewódzkiego Zjazdu Szkół i Kół im. Powstańców Wielkopolskich
 przygotowując swoją klasę do udziału w marszu niepodległości
 motywując uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości
 tworząc z uczniami plakat pt. ABC patrioty
 prowadząc zajęcia wychowawcze promujące wartości społeczno-obywatelskie (3 godziny wychowawcze nt. Odzyskania przez Polskę Niepodległości oraz 2 godziny wychowawcze nt. lokalnych zabytków).
1. Promuje czytelnictwo poprzez:
 udział w pracach komisji konkursu pięknego czytania na etapie szkolnym
 udział w akcji „Przerwa z książką”.
2. Organizuje zbiórki:
-żywności i zabawek (dla dzieci z Indii)
-karmy dla fundacji „Zwierzę też człowiek”.
3. Sprawuje opiekę nad uczniami podczas zbiórek żywności organizowanych przez Caritas.
Kształtuje u uczniów postawy prospołeczne np. organizując konkurs na nagranie z życia kulturalnego ucznia.
VI. Współpraca z innymi nauczycielami.
1. Aktywnie uczestniczy w pracach rady pedagogicznej.
2. Aktywnie uczestniczy w pracach zespołu przedmiotowego, wychowawczego, ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, promocji, działań nowatorskich i innowacji i zadaniowych: ds. Jubileuszu Szkoły, realizacji projektu z programu Eramus+.
3. Uczestniczy w lekcjach prowadzonych przez opiekuna stażu oraz zajęciach otwartych.
4. Angażuje się w realizację odbywających się w szkole przedsięwzięć np. narada obywatelska o edukacji, Targi Edukacyjne, Barwny Korowód z okazji 1. Dnia Wiosny.
3. Współorganizuje działania o zasięgu szkolnym:
 Dzień Świętego Patryka
 Tydzień Lingwistyczny
 Przegląd Anglojęzycznej Piosenki Świątecznej
 Europejski Dzień Języków Obcych.
VII. Przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony.
1. Zna aktualnie obowiązujące dokumenty pracy szkoły.
2. Stosuje procedury wewnątrzszkolne np. dot. bezpieczeństwa, organizacji wycieczek.
3. Poprawnie i terminowo prowadzi dokumentację szkolną.

VIII. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego. Podnosi kompetencje zawodowe poprzez uczestnictwo w wewnątrz i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia:
 szkolenie dot. obsługi dziennika elektronicznego
 szkolenie „Czad i ogień – obudź czujność”
 szkolenie dla członków komisji egzaminu gimnazjalnego
 szkolenie dla członków komisji egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasisty
 szkolenie BHP
 szkolenie RODO
 rada szkoleniowa dot. oceniania kształtującego
 rada szkoleniowa dot. dialogu motywacyjnego
 rada szkoleniowa dot. metody projektu
 szkolenie „Notatka graficzna w procesie uczenia się”.
 dot. realizacji projektu z programu Erasmus+:
 szkolenie w Warszawie dla beneficjentów realizujących projekt po raz pierwszy
 udział w międzynarodowych spotkaniach projektowych ds. realizacji projektu we Francji i Czechach, których celem było monitorowanie realizacji projektu i określenie zasad dalszej współpracy
 organizacja międzynarodowego spotkania projektowego podsumowującego realizację projektu
 dzień otwarty programu Erasmus+ na Stadionie Narodowym w Warszawie.
 dydaktyczno-wychowawczych:
 konferencja metodyczna wyd. Pearson poświęcona reformie w edukacji
 szkolenie „Przygotowujemy (się) do egzaminu ósmoklasisty”
 konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” – Zrozumieć autyzm i zespół Aspergera
 konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” - Komunikacja w świecie dziecka z niepełnosprawnością
 konferencja „UCZEŃ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI” - Neuroedukacja szansą na efektywne nauczanie-uczenie się
 szkolenie „Tros-ka” w PPP w Bydgoszczy w zakresie modelowego zestawu narzędzi diagnostycznych i materiałów postdiagnostycznych w obszarze emocjonalno-społecznym.
1. Określa swoje mocne i słabe strony i podejmuje działania związane z doskonaleniem warsztatu pracy.
2. Samodzielnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności w zakresie dydaktyki poprzez lekturę kwartalnika „Języki Obce w Szkole”.
3. Samodzielnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii poprzez lekturę miesięcznika psychologicznego „Sens”.
IX Współpraca z rodzicami. Utrzymuje stały kontakt z rodzicami podczas zebrań klasowych, spotkań indywidualnych, rozmów telefonicznych, przez dziennik elektroniczny oraz przez grupę klasową na profilu społecznościowym.
1. Wspiera rodziców w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych np. inicjuje spotkania rodziców z pedagogiem i psychologiem.
2. Zapoznaje rodziców z dokumentami pracy szkoły (podczas zebrań).
3. Angażuje rodziców w życie szkoły np. w prowadzenie zajęć dla uczniów.
4. Na bieżąco udziela informacji zwrotnej dot. postępów i zachowania uczniów.



Nauczyciel kontraktowy




I. Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć;
1. Samodzielnie planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, wykorzystując w pracy zalecenia wynikające z diagnoz, planów naprawczych i inne.
2. Podczas zajęć dydaktycznych i wychowawczych systematycznie stosuje dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów metody aktywizujące:
burza mózgów, drama, debata, projekt, stacje.
3. Systematycznie wykorzystuje w pracy różnorodne narzędzia multimedialne, informatyczne oraz aplikacje.
4. Prowadzi blog edukacyjny
https://....blogspot.com

IIDiagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem; Realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
1. Na podstawie własnych opinii i obserwacji innych nauczycieli kieruje uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
2. Sporządza opinie nt. uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
3. Zachęca i przygotowuje uczniów do udziału w konkursach.
Osiągnięcia:
 1 miejsce w ogólnopolskim konkursie Multitest – uczennica kl. 5B
 Laureat konkursu ALBUS – uczennica kl. 5B
 wyróżnienie w konkursie ALBUS – uczeń kl. 5B
 wyróżnienie w konkursie ALBUS – uczennica kl. 4B
 1 miejsce w powiatowym konkursie języka angielskiego – uczeń kl. 6B
 zakwalifikowanie się do etapu rejonowego konkursu kuratoryjnego z języka angielskiego – uczeń kl. 7B.
4. Prowadzi zajęcia wyrównawcze i rozwijające uzdolnienia.
5. Realizuje innowacje pedagogiczne:
 E(nglish)-learning – nauka języka angielskiego przez grupę na Facebook’u (englishzsl)
Letter is better –comiesięczna wymiana listów i emaili w języku angielskim z uczniami z Czech.

III. Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy;
1. Systematycznie dokonuje autorefleksji, analizując swoją pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą.
2. Wykorzystuje wnioski z analizy swojej pracy do modyfikacji swoich działań dydaktyczno-wychowawczych w celu uzyskania pozytywnych efektów pracy.
3. Wykorzystuje opinie uczniów, rodziców, Dyrekcji, opiekuna stażu oraz innych nauczycieli uczestniczących w lekcjach otwartych do modyfikowania swoich działań.

IV. Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego; Wiedzę zdobytą podczas doskonalenia zawodowego wykorzystuje podczas zajęć rewalidacyjnych oraz z uczniem zdolnym.
1. Prawidłowo prowadzi dziennik elektroniczny.
2. Przestrzega przepisów dot. ochrony danych osobowych, zasad dot. bezpieczeństwa w sieci i BHP.
3. Prawidłowo prowadziła dokumentację i rozliczyła projekt z programu Erasmus+.
4. Dzieli się zdobytą wiedzą w ramach WDN -prowadzi lekcje otwarte i rady szkoleniowe (technologia informacyjna i komunikacyjna na lekcji, obsługa ekranu dydaktycznego).
5. Modyfikuje dotychczasowe działania w oparciu o wiedzę zdobytą w ramach doskonalenia zawodowego.

V. Realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 Karty Nauczyciela. Realizuje zadania wynikające ze statutu szkoły.
1. Współpracuje z Biblioteką Miejską:
 organizując spotkanie dla klasy celem zapoznania uczniów z księgozbiorem biblioteki oraz Cyfrowym Archiwum Tradycji Lokalnej
 uczestnicząc z klasą w spotkaniu autorskim w bibliotece miejskiej.
2. Inicjuje współpracę z … Domem Kultury, lokalnymi przedsiębiorcami, Pałacem …, urzędem miejskim np. podczas realizacji projektu z programu Erasmus.
3. Promuje szkołę w środowisku lokalnym i za granicą.
4. Promuje działania szkoły w sieci tworząc video relacje z wybranych działań na kanale YouTube szkoły
publikując informacje na stronie szkoły i na profilu na Facebooku.
5. Prowadzi dodatkowe zajęcia z uczniami rozwijające ich pasje i zainteresowania.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.