Katalog

Sylwia Tomczyk, 2019-06-18
Tychy

Gabriela Kreihs
Religia, Konspekty

Św. Jan Paweł II - Apostoł Miłosierdzia.

- n +

Temat: Święty Jan Paweł II – Apostoł Miłosierdzia.
Konspekt katechezy dla kl. V opracowany przez Sylwię Tomczyk i Gabrielę Kreihs
Cel katechetyczne ogólne:
Przedstawienie Papieża św. Jana Pawła II jako osoby, która przyczyniła się do rozwoju kultu Miłosierdzia Bożego. Budzenie potrzeby szerzenia dobra poprzez apostolstwo miłosierdzia.
Wiedza:
Uczeń zna:
- postacie związane z kultem miłosierdzia Bożego,
- perykopę biblijną o Miłosiernym Samarytaninie
Umiejętności:
Uczeń:
- wskazuje gdzie znajduje się Centrum Miłosierdzia Bożego,
- wymienia zasługi św. Jana Pawła II dla rozwoju Kultu Miłosierdzia
Kształtowanie postawy:
Uczeń włącza się w apostolstwo miłosierdzia poprzez udział w wolontariacie dziecięcym.
Metody i techniki:
Pogadanka, praca z Pismem św., śpiew
Środki dydaktyczne: Pismo Św., plakaty, płyta, tekst luk
I. Modlitwa.
Koronka do Miłosierdzia Bożego.
II. Powtórzenie wiadomości o św. Faustynie.
Siostrę Faustynę wybrał Pan Jezus na swoja sekretarkę i apostołkę swego miłosierdzia, aby przez nią przekazać światu wielkie orędzie. Przypomnijcie na jakich zadaniach polegała misja siostry Faustyny?
- głoszenie światu prawdy, że Pan Bóg jest miłosierny dla każdego człowieka,
- wypraszanie miłosierdzia dla całego świata poprzez: kult obrazu, Święto Miłosierdzia Bożego,
koronkę do Miłosierdzia Bożego i modlitwę w godzinie Miłosierdzia.
III. Wprowadzenie.
1. Nawiązanie do 40-tej rocznicy wyboru na papieża.
2. Wpływ św. Jana Pawła II na rozwój kultu Miłosierdzia Bożego.
3. Przypomnienie życiorysu papieża Jana Pawła II w oparciu o piosenką M. Anioł „ Lolek”
IV. Rozwinięcie tematu.
1. Co znaczy być apostołem miłosierdzia w oparciu o tekst biblijny przypowieści.
- przeczytanie przypowieści o Miłosiernym Samarytaninie - Łk 10, 30 – 37
- ustalenie kolejności zdarzeń
a) ustalenie kolejności zdarzeń – praca w grupach
b) historyjka obrazkowa
2. Wskazanie przymiotów Apostoła Miłosierdzia – wypisanie ich na tablicy
( wrażliwy, niesie pomoc, dzieli się pieniędzmi, reaguje na krzywdę itp. )
V. Podsumowanie tematu.
Sprawdzenie wiedzy uczniów – uzupełnienie tekstu luk.
VI. Zakończenie lekcji. Zaśpiewanie pieśni” Barka.”






Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.