![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Tomczyk, 2019-06-18 Tychy Gabriela Kreihs Religia, Konspekty Św. Jan Paweł II - Apostoł Miłosierdzia.Temat: Święty Jan Paweł II – Apostoł Miłosierdzia. Konspekt katechezy dla kl. V opracowany przez Sylwię Tomczyk i Gabrielę Kreihs Cel katechetyczne ogólne: Przedstawienie Papieża św. Jana Pawła II jako osoby, która przyczyniła się do rozwoju kultu Miłosierdzia Bożego. Budzenie potrzeby szerzenia dobra poprzez apostolstwo miłosierdzia. Wiedza: Uczeń zna: - postacie związane z kultem miłosierdzia Bożego, - perykopę biblijną o Miłosiernym Samarytaninie Umiejętności: Uczeń: - wskazuje gdzie znajduje się Centrum Miłosierdzia Bożego, - wymienia zasługi św. Jana Pawła II dla rozwoju Kultu Miłosierdzia Kształtowanie postawy: Uczeń włącza się w apostolstwo miłosierdzia poprzez udział w wolontariacie dziecięcym. Metody i techniki: Pogadanka, praca z Pismem św., śpiew Środki dydaktyczne: Pismo Św., plakaty, płyta, tekst luk I. Modlitwa. Koronka do Miłosierdzia Bożego. II. Powtórzenie wiadomości o św. Faustynie. Siostrę Faustynę wybrał Pan Jezus na swoja sekretarkę i apostołkę swego miłosierdzia, aby przez nią przekazać światu wielkie orędzie. Przypomnijcie na jakich zadaniach polegała misja siostry Faustyny? - głoszenie światu prawdy, że Pan Bóg jest miłosierny dla każdego człowieka, - wypraszanie miłosierdzia dla całego świata poprzez: kult obrazu, Święto Miłosierdzia Bożego, koronkę do Miłosierdzia Bożego i modlitwę w godzinie Miłosierdzia. III. Wprowadzenie. 1. Nawiązanie do 40-tej rocznicy wyboru na papieża. 2. Wpływ św. Jana Pawła II na rozwój kultu Miłosierdzia Bożego. 3. Przypomnienie życiorysu papieża Jana Pawła II w oparciu o piosenką M. Anioł „ Lolek” IV. Rozwinięcie tematu. 1. Co znaczy być apostołem miłosierdzia w oparciu o tekst biblijny przypowieści. - przeczytanie przypowieści o Miłosiernym Samarytaninie - Łk 10, 30 – 37 - ustalenie kolejności zdarzeń a) ustalenie kolejności zdarzeń – praca w grupach b) historyjka obrazkowa 2. Wskazanie przymiotów Apostoła Miłosierdzia – wypisanie ich na tablicy ( wrażliwy, niesie pomoc, dzieli się pieniędzmi, reaguje na krzywdę itp. ) V. Podsumowanie tematu. Sprawdzenie wiedzy uczniów – uzupełnienie tekstu luk. VI. Zakończenie lekcji. Zaśpiewanie pieśni” Barka.” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |