Katalog Irina Łynnik, 2019-06-18 Bytom Język angielski, Scenariusze Scenariusz zabawy językowej "Find the treasure" (Znajdź skarb) .Proponowany scenariusz może być wykorzystany np na zajęciu kółka języka angielskiego dla dzieci z IV - V klasy szkoły podstawowej. Wiek: uczniowie klasy IV - V. Temat: Słownictwo z rozdziału "Food ". Cel ogólny: uczeń podsumuwuje i analizuje swoje umiejętności z tematu "Jedzenie" (Food). Cele szczegółowe: uczeń: - swobodnie posługuje się słownictwem z tematu Food - wykazuje się dobrą znajomością funkcji językowych w zakresie tematu Food - aktywnie uczestniczy w zabawie - współpracuje w grupie - rozbudza swoje zainteresowanie językiem angielskim - rozwija własną kreatywność oraz odpowiedzialność Matody pracy: metoda dramy, mapa mentalna, burza mózgów, gry dydaktyczne Przebieg: 1. Nauczyciel wyjaśnia cele zajęcia oraz podaje zasady zabawy Find the treasure: w zabawie biorą udział dwie drużyny, uczniowie muszą znaleźć skarb (nagrodę w postaci słodyczy) uczestnicząc w konkursach językowych. Po każdym wygranym konkursie uczniowie otrzymują po jednej literze, z których później mają ułożyć hasło, które daje im dostęp do głównej wskazówki podającej miesce, gdzie znajduje się "skarb". 2. Konkursy: - Przedstawiciele każdej drużyny odpowiadają na pytania nauczyciela (pytania typu: podaj nazwy pięciu słodyczy itp). - Uczniowie słuchają zagadek o jedzeniu i zgadują, co to jest. - Przedstawiciele każdej z drużyn powinni przejść przez salę - od jednej ściany do drugiej - co kroku podając słówka związane z jedzeniem (idąc w jedną stronę podają np nazwy warzyw i owoców, idąc z powrotem - np nazwy innych produktów spożywczych). - Uczniowie rozwiązują krzyżówki. Temat - jedzenie i sklepy. - Scenki: uczniowie używając mimiki i gestów muszą pokazać (odegrać) przedmioty podane na kartkach (drużyna rywali nie wie, jakie słowka dzieci z przeciwnej drużyny mają na kartkach). Uczniowie z drużyny przeciwnika muszą zgadnąć, co jest pokazywane. - Uczniowie z każdej drużyny układają zagadki dla drużyny przeciwnika (po dwie zagadki). Drużyna przeciwnika zgaduje, co to jest. - Uczniowie z każdej drużyny po kolej muszą poprawnie zareagować językowo na zagadnienia podawane przez nauczyciela (zdania z dialogu "Rozmowa w sklepie", podawane zagadnienia mogą należeć do sprzedawcy lub do kupującego), np: nauczyciel : How much is it? uczeń: It's $ 5, please. - Uczniowie z każdej drużyny muszą odegrać dialogi "W sklepie" (przed odegraniem losują nazwy sklepów). 3. Podsumowanie gry: uczniowie układają słówka z liter otrzymanych za poprawnie wykonane zadania. Za ułożone poprawnie słówka otrzymują wskazówkę, zgodnie ze wskazówką szukają "skarbu". Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |