Katalog

Ewa Graczyk, 2019-06-18
Ryki

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji ęzyk angieslki zawodowy budowlany

- n +

Przedmiot: Język angielski zawodowy w robotach murarskich i tynkarskich
Temat: Nazwy zawodów rzemieślniczych w budownictwie, materiały budowlane.
Cel główny:
- poszerzenie i utrwalenie nowego słownictwa związanego z zawodami w budownictwie, materiałami
budowlanymi
Cele szczegółowe:
- poszerzenie słownictwa,
- ćwiczenie i doskonalenie umiejętności czytania, pisania oraz wymowy nowych wyrazów,
- doskonalenie umiejętności odpowiadania pełnymi zdaniami na pytania Who are you? Who do you want to be? Zwrot ‘I am a....’ He Works with…..’
- wypowiadanie się na temat przyszłego zawodu z zastosowaniem zwrotu ‘I want to be..’.
- wprowadzenie nazw materiałów budowlanych z którymi pracują różni rzemieślnicy budowlani, opisywanie pełnymi zdaniami.
Metody:
- podająca,
- metoda skojarzeń,
- wizualizacja,
- gry dydaktyczne.
Formy pracy:
- indywidualna,
- w parach,
- w grupach,
Pomoce dydaktyczne:
ilustracje przedstawiające nowe słownictwo, karty pracy, karteczki potrzebne do gry.

Tok lekcji

I. Wprowadzenie
1. Czynności porządkowo- organizacyjne.
2. Powitanie uczniów.

II. Część główna
1. Zapisanie na tablicy tematu lekcji.
2. Przypomnienie słownictwa prezentowanego podczas poprzedniej lekcji: na tablicy nauczyciel przypina rysunki różnych pomieszczeń/części domów.
3. Nauczyciel prezentuje zdjęcia różnych zawodów, następnie określa gdzie znajduję się zdjęcie danej osoby np. ‘It is next to the glazier’. Podaje również miejsce pracy danej osoby np. ‘He works on the roof’. Uczniowie odgadują o jaki rysunek chodzi na podstawie położenia i opisu. Następnie po kilku opisach rysunków uczniowie sami opisują i odgadują zawody.
4. Na kartach pracy, które rozdaje nauczyciel uczniowie układają litery i podpisują ilustracje angielskimi nazwami zawodów budowlanych, następnie odczytują podpisy, nauczyciel zadaje pytanie ‘Who is number 1/2/3 itd.?’., uczniowie odpowiadają pełnymi zdaniami ‘He is/She is a carpenter/ bricklayer itd.’
5. Wykonanie krzyżówki, nauczyciel podpowiada, że hasłem będzie odpowiedź na pytanie: ‘Who do you want to be?’ Wspólnie z uczniami nauczyciel ustala znaczenia tego pytania, uczniowie rozwiązują krzyżówkę i sami dokańczają zdania kim chcą zostać w przyszłości. Ochotnicy odczytują swoje zdania.
6.Gra „Materials for the Job” uczniowie są podzieleni na grupy po 4 osoby, otrzymują zestaw karteczek z rysunkami materiałów potrzebnych osobom o różnych zawodach, rozdają je tak aby każdy miał tyle samo. Na środku stolika leżą karty z zawodami, uczeń nr 1 bierze kartonik, uczeń nr 2 pyta Who are you? Uczeń odpowiada jaki zawód wylosował ‘I Am a ...’,następnie ten uczeń, który ma rysunek odpowiedniego materiału budowlanego daje go temu zawodnikowi, następnie zawód losuje uczeń nr 2 i tak kolejno, celem jest jak najszybsze rozdanie wszystkich kart z ilustracjami materiałów, które każdy uczeń trzyma w ręce.
7.Uczniowie na podstawie ilustracji dokańczają zdania wpisując wszystkie materiały, których używają w pracy różni rzemieślnicy budowlani, np. ‘A bricklayer works with bricks’. Sprawdzenie ćwiczenia. Odczytanie zdań przez uczniów.

III. Zakończenie
1. Podsumowanie: sprawdzenie zrozumienia i zapamiętania poznanego słownictwa z a pomocą gry „kółko/krzyżyk”. Uczniowie rywalizują w dwóch grupach, podając polski odpowiednik angielskiego słówka ukrytego pod numerkiem na kratce gry, układając kółka lub krzyżyki w ten sposób, aby trzy z nich znalazły się w jednaj linii.
2. Ocena pracy uczniów.
3. Pożegnanie uczniów
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.