![]() |
![]() |
Katalog Tomasz Erdanowski, 2019-06-18 Skórcz Przyroda, Scenariusze Scenariusz klasa 4SCENARIUSZ LEKCJI PRZYRODY DLA KLASY IV Prowadzący: Tomasz Erdanowski Temat: Przyroda i jej składniki. Czas trwania: 1 jednostka lekcyjna Cel ogólny: klasyfikacja elementów przyrody ożywionej i nieożywionej. Cele operacyjne (uczeń): - wymienia 3–4 elementy przyrody nieożywionej - podaje 3–4 elementy przyrody ożywionej - wyjaśnia znaczenie pojęcia „przyroda nieożywiona” - wymienia 3 składniki przyrody nieożywionej niezbędne do życia - podaje 3 przykłady wytworów działalności człowieka - wymienia cechy ożywionych elementów przyrody - wskazuje w najbliższym otoczeniu przykłady wytworów działalności człowieka - podaje przykłady powiązań przyrody nieożywionej i ożywionej - klasyfikuje wskazane elementy na ożywione i nieożywione składniki przyrody oraz wytwory działalności człowieka Metoda: - praktycznego działania (praca z tekstem) - słowna (pogadanka) - aktywizująca (burza mózgów) Forma pracy: indywidualna, zbiorowa Środki dydaktyczne : - film, slajdy; - podręcznik; - zeszyt ćwiczeń PRZEBIEG LEKCJI 1. Faza wprowadzająca – - rozwiązywanie krzyżówki, wytłumaczenie hasła PRZYRODA, - Celem dzisiejszej lekcji będzie poznanie elementów przyrody ożywionej i nieożywionej. - Zapisanie tematu lekcji. 2. Faza realizacji - film „Obserwujemy przyrodę” - slajdy z przyrodą ożywioną i nieożywioną, dopasowywanie ich - praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń 3. Faza podsumowująca - podsumowanie i przypomnienie najważniejszych informacji, Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |