![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Gadulska, 2019-05-15 Jędrzychów Zajęcia zintegrowane, Plany metodyczne Plan Metodyczny/szkoła specjalna/ autyzm/Ślimak pokaż rogiPLAN METODYCZNY ZAJĘĆ FUNKCJONOWANIA OSOBISTEGO I SPOŁECZNEGO Lekcja otwarta – przegląd metod pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz ze spektrum autyzmu TEMAT LEKCJI: „Ślimak, ślimak pokaż rogi…”- poznanie kształtu spirali. SZKOŁA: Szkoła Podstawowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz ze spektrum autyzmu KLASA: III-V Spum aut NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Agnieszka Gadulska CZAS: 45 min.( 8.00-8.45) DATA: 7.06.2018 r. CELE OGÓLNE: 1. CELE POZNAWCZE: -wdrażanie ucznia do poznawania środowiska przyrodniczego łąki, - poznaje nazwy zwierząt tj. „Ślimak”, - uczeń poznaje ślimaka różnymi zmysłami, - pogłębia znajomość świata przyrody, - rozwija umiejętność rysowania spirali na wzorze. 2. CEL WYCHOWAWCZY: -wyrabianie wrażliwości na otaczający krajobraz łąki i jej mieszkańców, -zwrócenie uwagi na piękno natury, - wdrażanie do wykonywania prostych instrukcji słownych nauczyciela, - wdrażanie do utrzymywania porządku na stanowisku pracy 3. CEL REWALIDACYJNY: - usprawnianie motoryki małej, - usprawnianie grafomotoryki METODY PRACY: Poranny krąg, Stymulacja polisensoryczna, elementy Metody Klanzy, elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Metoda F. Affolter*, Plastykoterapia, Alternatywna Komunikacja, Metoda Glenna Domanna, Metoda Dennisona ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Słoik z trawą i ślimakami, kolorowe karty pracy (łąka, ślimak), komunikator, etykiety z porą roku, dnia tygodnia i miesiąca, karty obecności, zdjęcia uczniów, karty pracy z kształtem spirali o różnej fakturze, masa plastyczna, tacka z piaskiem, tabliczki do pisania pisakiem suchościeralnym, szary papier z przygotowanym wzorem spirali, pastele, płyta cd, taśma papierowa, nożyczki, „Łąka”- przygotowana wcześniej praca plastyczna za pomocą farb i szklanych kulek, nagroda - czekoladki w kształcie spirali. CZĘŚĆ WSTĘPNA • wdrażanie do wykonywania prostych instrukcji słownych nauczyciela. • wdrażanie ucznia do poznawania środowiska przyrodniczego łąki, • poznaje nazwy zwierząt tj. „Ślimak”, • uczeń poznaje ślimaka różnymi zmysłami, • pogłębia znajomość świata przyrody PRZEBIEG 1. Powitanie się piosenką „Witaj, witaj..” w przyciemnionej sali z wykorzystaniem komunikatora, serduszka, stymulacja węchowa i słuchowa (Poranny krąg, Stymulacja polisensoryczna, Alternatywna Komunikacja) 2. Kalendarz. Pora roku, miesiąc i dzień tygodnia (Metoda G.Domana) 3. Nauczyciel sprawdza obecność. Zdjęcie i etykieta z imieniem i nazwiskiem 4. Wprowadzenie do tematu; N pokazuje ślimaka w słoiku, omawia krótko budowę ślimaka na kolorowych kartach pracy CZĘŚĆ GŁÓWNA • rozwija umiejętność rysowania spirali na wzorze, • usprawnianie motoryki małej, • usprawnianie grafomotoryki • integracja półkul mózgowych (prawej i lewej) PRZEBIEG: 1. Zapoznaje z kształtem spirali „Ślimaka” na fakturowych kartach podając instrukcję: kreślenie zaczynamy od góry idąc w kierunku środka (Metoda Dobrego Startu) 2. Utrwalenie kształtu spirali na tackach z piaskiem (Metoda Dobrego Startu) 3. Lepienie spirali z masy plastycznej (Metoda Dobrego Startu) 4. Kreślenie spirali na tabliczkach mazakami suchościeralnymi 5. Zapoznaje z kształtem spirali „Ślimaka” na fakturowych kartach podając instrukcję: kreślenie zaczynamy od góry idąc w kierunku środka (Metoda Dobrego Startu) 6. Zachęca do rytmicznego i szybkiego kreślenia spirali kolorowymi pastelami po wzorze na szarym papierze w rytm muzyki prawą ręką, później lewą ręką i oburącz (Metoda Klanzy, M. G. Domana) 7. N. prosi o wycięcie spirali, z której powstanie muszla ślimaka 8. Sprzątanie stanowiska pracy 9. Mycie rąk 10. Relaksacja KOŃCOWA • samodzielnie eksponuje własną prace. 1. Pomaga przy eksponowaniu prac. 2. Rozmawia o wykonanych pracach. 3. Wręcza uczniom czekoladki za pracę *Metoda F. Affolter - wspomaganie ucznia w przypadku dyspraksji Opracowała: Agnieszka Gadulska Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |