Katalog

Anna Czarnowska, 2019-05-15
Mareza

Chemia, Projekty edukacyjne

BADANIE JAKOŚCI WODY

- n +

1. Tytuł innowacji: BADANIE JAKOŚCI WODY

2. Typ innowacji: metodyczna

3. Krótki opis nowatorskich rozwiązań organizacyjnych oraz metodycznych.

Uczestnikami innowacji będą 4-osobowe zespoły uczniowskie ze szkoły podstawowej w Nowym Dworze, którzy będą badać wodę pod względem zawartości związków azotowych i fosforowych, określać pH roztworu oraz badać twardość wody. Woda będzie pobierana dwukrotnie tak, aby można było porównać wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski z badań. Uczniowie zobligowani są do przestrzegania regulaminu pracowni chemicznej oraz przepisów BHP podczas doświadczeń. Podczas zajęć uczniowie poznają nazewnictwo sprzętu laboratoryjnego, uczą się z dużą dokładnością wykonywać doświadczenia i analizować otrzymane wyniki.

4. Czas trwania: marzec – czerwiec 2019.

5. Zakres innowacji: podstawy chemii

6. Cele innowacji:
a) Przeprowadzenie podstawowych badań dotyczących badania jakości wody:
pH wody, twardość wody, zawartość azotanów i fosforanów;
b) upowszechnienie wiedzy dotyczącej wpływu obecności azotanów i fosforanów
w wodzie;
c) kształtowanie postaw bezpiecznej i dokładnej pracy związanej z odczynnikami chemicznymi;
d) popularyzowanie wiedzy na temat ekologii.

7. Spodziewane efekty
a) uczniowie będą potrafili:
1. dokładnie wykonywać doświadczenia według instrukcji
2. przestrzegać przepisy BHP w pracowni chemicznej, dbać o bezpieczeństwo swoje i innych
3. planować przebieg swojej pracy oraz ustalać zakres pracy dla każdego członka grupy
4. porównywać i analizować otrzymane wyniki ze wzorcami
5. odczytywać wyniki z plansz wzorcowych
6. wyciągać wnioski na podstawie zebranych danych.
7. zarządzać ograniczonym czasem na wykonanie doświadczeń
8. przedstawiać wnioski pracy badawczej.

8. Sposób realizacji

Zadania doświadczalne rozwiązywane przez 4-osobowe drużyny. Każda grupa będzie badała wodę i analizowała otrzymane wyniki porównując do odpowiednich danych wzorcowych. Uczniowie zobligowani są do przestrzegania regulaminu pracowni chemicznej oraz przepisów BHP podczas doświadczeń.

9. Ewaluacja działań innowacyjnych:

Ewaluacja będzie przeprowadzona przy pomocy ankiet, które zostaną przeprowadzone
po zakończeniu badań. Będą one dotyczyły stopnia trudności zadań, atrakcyjności zajęć.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.