Katalog Anna Czarnowska, 2019-05-15 Mareza Chemia, Projekty edukacyjne BADANIE JAKOŚCI WODY1. Tytuł innowacji: BADANIE JAKOŚCI WODY 2. Typ innowacji: metodyczna 3. Krótki opis nowatorskich rozwiązań organizacyjnych oraz metodycznych. Uczestnikami innowacji będą 4-osobowe zespoły uczniowskie ze szkoły podstawowej w Nowym Dworze, którzy będą badać wodę pod względem zawartości związków azotowych i fosforowych, określać pH roztworu oraz badać twardość wody. Woda będzie pobierana dwukrotnie tak, aby można było porównać wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski z badań. Uczniowie zobligowani są do przestrzegania regulaminu pracowni chemicznej oraz przepisów BHP podczas doświadczeń. Podczas zajęć uczniowie poznają nazewnictwo sprzętu laboratoryjnego, uczą się z dużą dokładnością wykonywać doświadczenia i analizować otrzymane wyniki. 4. Czas trwania: marzec – czerwiec 2019. 5. Zakres innowacji: podstawy chemii 6. Cele innowacji: a) Przeprowadzenie podstawowych badań dotyczących badania jakości wody: pH wody, twardość wody, zawartość azotanów i fosforanów; b) upowszechnienie wiedzy dotyczącej wpływu obecności azotanów i fosforanów w wodzie; c) kształtowanie postaw bezpiecznej i dokładnej pracy związanej z odczynnikami chemicznymi; d) popularyzowanie wiedzy na temat ekologii. 7. Spodziewane efekty a) uczniowie będą potrafili: 1. dokładnie wykonywać doświadczenia według instrukcji 2. przestrzegać przepisy BHP w pracowni chemicznej, dbać o bezpieczeństwo swoje i innych 3. planować przebieg swojej pracy oraz ustalać zakres pracy dla każdego członka grupy 4. porównywać i analizować otrzymane wyniki ze wzorcami 5. odczytywać wyniki z plansz wzorcowych 6. wyciągać wnioski na podstawie zebranych danych. 7. zarządzać ograniczonym czasem na wykonanie doświadczeń 8. przedstawiać wnioski pracy badawczej. 8. Sposób realizacji Zadania doświadczalne rozwiązywane przez 4-osobowe drużyny. Każda grupa będzie badała wodę i analizowała otrzymane wyniki porównując do odpowiednich danych wzorcowych. Uczniowie zobligowani są do przestrzegania regulaminu pracowni chemicznej oraz przepisów BHP podczas doświadczeń. 9. Ewaluacja działań innowacyjnych: Ewaluacja będzie przeprowadzona przy pomocy ankiet, które zostaną przeprowadzone po zakończeniu badań. Będą one dotyczyły stopnia trudności zadań, atrakcyjności zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |