Katalog

Jolanta Piorunowska, 2019-05-15
Wołów

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Zajęcia z edukacji polonistycznej ,,Opisywanie postaci Kubusia Puchatka" z książki A. A. Milne

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ KLASA III






TEMAT DNIA: Spotkanie z lekturą Alan Aleksander Milne ,, Kubuś Puchatek”.


TEMAT ZAJĘCIA: Opisywanie postaci Kubusia Puchatka z książki A. A. Milne’a.




CELE REALIZOWANE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ :

UCZEŃ:
– tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej - opis,
- podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia ,
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej
(współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych),
- w zakresie ekspresji przez sztukę, podejmuje działalność twórczą ,
posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak barwa
i stosując odpowiednie techniki plastyczne
- ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci ,czyta wybrane
przez siebie i wskazane przez nauczyciela książki ,
wypowiada się na ich temat.



FORMY: indywidualna – zróżnicowana, zbiorowa, grupowa jednolite

METODY: rozmowa, oglądowa, praca z tekstem, problemowa, działań praktycznych.


ŚRODKI DYDAKTYCZNE: maskotka Kubusia Puchatka , plan opisu
– rozsypanka zdaniowa, kartoniki z wyrazami,
karty pracy dla każdego ucznia, sylwetki Kubusia
do kolorowania, rozsypanka sylabowa – hasło,
słoiczek miodu.








PRZEBIEG:


1.Wprowadzenie – odgadywanie hasła ,, Kubuś Puchatek”
2. Rozmowa na temat bohatera lektury, nawiązanie do tematu i celu zajęć.
3. Wspólne układanie planu opisu z rozsypanki zdaniowej, dobieranie właściwego
słownictwa - na dywanie.
4.Ustne opisywanie Kubusia Puchatka według podanego planu przez chętnych uczniów.

5.Praca indywidualna – pisanie opisu
I poziom – uczniowie piszą opis samodzielnie
II poziom – uczniowie uzupełniają tekst z lukami i układają zdania we właściwej
kolejności,
III poziom – uczniowie układają zdania we właściwej kolejności.

6. Czytanie ułożonych opisów przez wybranych uczniów. Ocena.

7.Zabawa ruchowa ,, Jesteście Kubusiami i szukacie miodu”.
Zabawa – ciepło – zimno. Po znalezieniu słoiczka z miodem – wspólna degustacja.

8.Podsumowanie zajęć.
Podział dzieci na 3 grupy. Każda grupa losuje sposób pomalowania sylwety Kubusia
Puchatka, np. kredkami, farbami, kredą .
Ewaluacja – kolorowanie przez dzieci odpowiednich buziek. Ocena zajęć.

KU BUŚ PU CHA TEK
Jak nazywa się ta postać i czym jest?
Jakiego jest wzrostu i jaki
ma brzuszek?
Jakiego jest koloru ?
Jakie ma oczka, nosek, uszka i nogi?
W co jest ubrany?
Co bardzo lubi jeść?
Jakie wrażenie na mnie sprawia?
średniego małe
czarny okrągłe
krótkie gruby
słodki miód
czerwona koszulka z krótkim rękawem
pyszny miodek pluszowy miś

Ta postać nazywa się …………………………………… .
i jest ………………………………………… .
Kubuś jest …………… wzrostu i ma ………… brzuszek.
Jest koloru …………………………….. .
Ma …………… oczka, ………………. nosek,
…………….. uszka i …………….. nóżki.
Miś ubrany jest w ……………………………………..
……………………………………………… .
Bardzo lubi jeść ……………………………………….. .
Uważam , że Kubuś Puchatek…………………………...
……………………………………………………………..
……………………………………………………………... .
Ta postać nazywa się Kubuś Puchatek i jest pluszowym misiem.
Kubuś jest średniego wzrostu i ma gruby brzuszek.
Jest koloru żółtego.
Ma małe oczka, czarny nosek, okrągłe uszka i krótkie nóżki.
Miś ubrany jest w czerwoną koszulkę z krótkim rękawem.
Bardzo lubi jeść słodki miód.
Podoba mi się Kubuś Puchatek, bo ……………………
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.