Katalog Jolanta Piorunowska, 2019-05-15 Wołów Zajęcia zintegrowane, Konspekty Zajęcia z edukacji polonistycznej ,,Opisywanie postaci Kubusia Puchatka" z książki A. A. MilneKONSPEKT ZAJĘĆ KLASA III TEMAT DNIA: Spotkanie z lekturą Alan Aleksander Milne ,, Kubuś Puchatek”. TEMAT ZAJĘCIA: Opisywanie postaci Kubusia Puchatka z książki A. A. Milne’a. CELE REALIZOWANE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ : UCZEŃ: – tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej - opis, - podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia , - przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych), - w zakresie ekspresji przez sztukę, podejmuje działalność twórczą , posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak barwa i stosując odpowiednie techniki plastyczne - ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci ,czyta wybrane przez siebie i wskazane przez nauczyciela książki , wypowiada się na ich temat. FORMY: indywidualna – zróżnicowana, zbiorowa, grupowa jednolite METODY: rozmowa, oglądowa, praca z tekstem, problemowa, działań praktycznych. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: maskotka Kubusia Puchatka , plan opisu – rozsypanka zdaniowa, kartoniki z wyrazami, karty pracy dla każdego ucznia, sylwetki Kubusia do kolorowania, rozsypanka sylabowa – hasło, słoiczek miodu. PRZEBIEG: 1.Wprowadzenie – odgadywanie hasła ,, Kubuś Puchatek” 2. Rozmowa na temat bohatera lektury, nawiązanie do tematu i celu zajęć. 3. Wspólne układanie planu opisu z rozsypanki zdaniowej, dobieranie właściwego słownictwa - na dywanie. 4.Ustne opisywanie Kubusia Puchatka według podanego planu przez chętnych uczniów. 5.Praca indywidualna – pisanie opisu I poziom – uczniowie piszą opis samodzielnie II poziom – uczniowie uzupełniają tekst z lukami i układają zdania we właściwej kolejności, III poziom – uczniowie układają zdania we właściwej kolejności. 6. Czytanie ułożonych opisów przez wybranych uczniów. Ocena. 7.Zabawa ruchowa ,, Jesteście Kubusiami i szukacie miodu”. Zabawa – ciepło – zimno. Po znalezieniu słoiczka z miodem – wspólna degustacja. 8.Podsumowanie zajęć. Podział dzieci na 3 grupy. Każda grupa losuje sposób pomalowania sylwety Kubusia Puchatka, np. kredkami, farbami, kredą . Ewaluacja – kolorowanie przez dzieci odpowiednich buziek. Ocena zajęć. KU BUŚ PU CHA TEK Jak nazywa się ta postać i czym jest? Jakiego jest wzrostu i jaki ma brzuszek? Jakiego jest koloru ? Jakie ma oczka, nosek, uszka i nogi? W co jest ubrany? Co bardzo lubi jeść? Jakie wrażenie na mnie sprawia? średniego małe czarny okrągłe krótkie gruby słodki miód czerwona koszulka z krótkim rękawem pyszny miodek pluszowy miś Ta postać nazywa się …………………………………… . i jest ………………………………………… . Kubuś jest …………… wzrostu i ma ………… brzuszek. Jest koloru …………………………….. . Ma …………… oczka, ………………. nosek, …………….. uszka i …………….. nóżki. Miś ubrany jest w …………………………………….. ……………………………………………… . Bardzo lubi jeść ……………………………………….. . Uważam , że Kubuś Puchatek…………………………... …………………………………………………………….. ……………………………………………………………... . Ta postać nazywa się Kubuś Puchatek i jest pluszowym misiem. Kubuś jest średniego wzrostu i ma gruby brzuszek. Jest koloru żółtego. Ma małe oczka, czarny nosek, okrągłe uszka i krótkie nóżki. Miś ubrany jest w czerwoną koszulkę z krótkim rękawem. Bardzo lubi jeść słodki miód. Podoba mi się Kubuś Puchatek, bo …………………… ……………………………………………………………... ……………………………………………………………... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |