Katalog Jolanta Piorunowska, 2019-05-15 Wołów Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć klasa 3 szkoła podstawowa - edukacja matematyczna Liczby trzycyfrowe - zabawy i gry matematyczne.KONSPEKT ZAJĘĆ KLASA III TEMAT ZAJĘCIA: Liczby trzycyfrowe – zabawy i gry matematyczne. CELE: UCZEŃ: - wskazuje w liczbie cyfry: setek, dziesiątek i jedności, - czyta i pisze liczby – cyframi i słownie, - tworzy, porządkuje i porównuje liczby trzycyfrowe, - rozpoznaje liczby parzyste i nieparzyste, - rozumie pojęcia nad, pod, obok, z prawej strony, z lewej strony, - wykorzystuje umiejętności matematyczne w grach i zabawach, - zgodnie współdziała w zespole. FORMY: indywidualna, zbiorowa, grupowa METODY: objaśnienie, problemowa, działań praktycznych, gry dydaktyczne ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kostki do gry, karty z informacjami o liczbach, kartoniki z liczbami i z hasłem, prostokąty i znaki mniejszości i większości, karty z rysunkiem domku, gra planszowa, dyplomy – paszporty. Przebieg: 1.Wprowadzenie do zajęć – porządkowanie liczb trzycyfrowych w porządku rosnącym i odczytywanie hasła. Hasło: ,,Czy znam liczby trzycyfrowe”. 2.Zabawa ,, Dopasuj liczbę”. Uczniowie losują po 2 liczby trzycyfrowe, odczytują je, a następnie dopasowują do podanego przez nauczyciela warunku, np. ta liczba w rzędzie dziesiątek ma zero, itp. Następnie zapisują je słownie w zeszycie. 3.Zabawa ,, Prostokąty’ Każde dziecko ma po 4 prostokąty i dwa znaki mniejszości i większości. Musi wpisać dowolną liczbę trzycyfrową, aby po wstawieniu znaku działanie było prawdziwe. 4. Matematyczny domek – odgadywanie liczb. Uczniowie dostają rysunek domku ułożonego z 9 klocków. W każdej części mieszka inna liczba trzycyfrowa. Odgadują i zapisują te liczby według warunku, jaki podał nauczyciel. Nauczyciel posługuje się pojęciami: nad, pod, obok, z prawej strony, itp. 5.Gra w kości. Dzieci dobierają się trójkami. Każe z nich rzuca kostką, a z wyrzuconych cyfr tworzą liczby, wpisując je w kolejności pojawiania się w odpowiednie pola. Następnie tworzą największą, najmniejszą liczbę trzycyfrową, parzystą i nieparzystą. 6.Gra planszowa ,, Znam liczby trzycyfrowe”. Dzieci poruszają się po planszy rzucając kostką do gry. Na zaznaczonych polach wykonują określone zadania , np. podaj sumę liczb 200 i 300. Za prawidłową odpowiedź mają dodatkowy rzut, a za nieprawidłową 2 pola do tyłu. ( dzieci mogą grać indywidualnie lub grupowo). 7.Podsumowanie zajęć. Dzieci dostają dyplomy – paszporty do krainy liczb trzycyfrowych,na których rysują buzie określające jak czuły się na zajęciach. Ta liczba w rzędzie dziesiątek ma zero. 104 506 207 301 402 606 Ta liczba w rzędzie jedności ma zero. 400 370 680 330 560 800 Ta liczba ma wszystkie cyfry takie same. 222 777 111 555 444 888 333 Ta liczba w rzędzie setek ma największą liczbę jednocyfrową. 972 919 994 929 935 Ta liczba ma wszystkie cyfry inne. 374 153 874 671 268 41 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |