![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Donderowicz, 2019-05-15 Ślesin Język angielski, Konspekty To już umiemy! - scenariusz lekcji otwartej dla rodziców.Scenariusz lekcji języka angielskiego Klasa: grupa przedszkolna Prowadzący: Katarzyna Donderowicz Temat: To już umiemy! – lekcja otwarta dla rodziców. (Cel: potrafię zaprezentować swoją wiedzę z języka angielskiego) Typ lekcji: prezentacja osiągnięć uczniów (powitanie, nazwy członków rodziny, kolory, uczucia, części ciała) Cele ogólne lekcji: - uczeń potrafi prawidłowo się przywitać i pożegnać, - uczeń potrafi nazwać osoby, emocje i kolory, które widzi na obrazkach, - uczeń potrafi razem z klasą zaśpiewać piosenki oraz wykonywać przy nich odpowiednie czynności, - uczeń doskonali umiejętność indywidualnej pracy (udzielanie odpowiedzi) oraz w całej grupie. Cele szczegółowe lekcji: - uczeń potrafi przywitać i pożegnać się w języku angielskim, - uczeń potrafi nazwać członków rodziny w języku angielskim, - uczeń potrafi nazwać emocje w języku angielskim, - uczeń potrafi nazwać kolory w języku angielskim , - uczeń potrafi nazwać części ciała podczas śpiewania piosenki., Metody pracy: - słowne: powitanie i pożegnanie, odgadywanie nazw osób, emocji i kolorów, nazywanie części ciała, - wizualne: prezentowanie obrazków przedstawiających różne osoby z rodziny, emocje, kolory, - aktywizujące: odgadywanie nazw osób, emocji i kolorów widocznych na obrazkach, śpiewanie piosenek i wykonywanie odpowiednich czynności podczas śpiewania, elementy pantomimy podczas odgadywania nazw emocji. Formy pracy: - praca indywidualna (samodzielne odgadywanie), - praca w grupie (wspólne śpiewanie, nazywanie osób, emocji, kolorów, części ciała). Środki dydaktyczne: - materiał wizualny (obrazki) - materiał audio (smartfon, głośnik). Przebieg lekcji: 1. Faza wprowadzająca - czynności organizacyjno – porządkowe, - powitanie. 2. Faza realizacyjna - nauczyciel i uczniowie witają rodziców słowami piosenki pt. „Hello, how are you?” - siedząc w kole dzieci nazywają osoby z rodziny, które widzą na obrazkach. Następnie śpiewają piosenkę pt. „Daddy finger” i po kolei nazywają członków rodziny, każdy jest przypisany do kolejnych paluszków. - nauczyciel zadaje pytania, na które odpowiedzią są nazwy emocji (happy, angry, scared, sleepy). Po powtórzeniu tych nazw uczniowie śpiewają piosenkę pt. „If you’re happy, clap your hands”, w której pojawiają się wymienione emocje. Podczas piosenki uczniowie pantomimą naśladują emocje. - nauczyciel pokazuje uczniom plamy różnych kolorów, podnosi w górę dwa, mówi nazwę tylko jednego, a uczniowie wskazują palcem na odpowiednia plamę. W dalszej części dzieci samodzielnie nazywają prezentowane kolory. - na koniec uczniowie śpiewają wspólnie piosenkę pt. „Head, shoulders, knees and toes”, podczas której wskazują odpowiednie części ciała. 3. Faza podsumowująca. - ustna ocena pracy uczniów oraz rozdanie medali, - pożegnanie uczniów i rodziców. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |