AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Skrzyńska, 2019-05-10
Młodziejowice

Ekologia, Scenariusze

Scenariusz zajęć świetlicowych

- n +

Agnieszka Skrzyńska
nauczyciel świetlicy


SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH


Temat zajęć: Światowy Dzień Ziemi
Miejsce zajęć: świetlica szkolna
Czas trwania : 60 minut
Grupa wiekowa: uczniowie z klas 1-3

Cel zajęć:
ogólny:
- zapoznanie z techniką wykonania laptopa,
- poznanie rodzajów surowców wtórnych,
- zapoznanie z zagrożeniem wynikającym z zaśmiecania środowiska,
- uświadamianie wychowankom, jakim problemem są odpady
- rozwijanie spostrzegawczości i wnioskowania,
- wyrabianie nawyku segregowania odpadów i wyrzucania śmieci do kosza
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
operacyjny:
- wychowanek zna sposoby wykorzystania surowców wtórnych,
- zna sposoby ochrony środowiska;
- wychowanek potrafi segregować odpady;
- wychowanek rozumie potrzebę dbania o otaczające nas środowisko.
Metody nauczania:
- podająca: pogadanka, objaśnienie
- praktyczna: ćwiczenia praktyczne.
Formy organizacji:
- praca zbiorowa
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- słowne: objaśnienie techniki wykonania eko-laptopa, „telegram Ziemi”
- wzrokowe: mapa
- techniki słuchowe: komputer
- dodatkowe pomoce: surowce wtórne (opakowania, pudełka tekturowe, plastikowe nakrętki, szklane butelki, klej, taśma, nożyce, pisaki,

Wykonanie modelu laptopa z surowców wtórnych
Zajęcia wstępne
Rozmowa ukierunkowana - formułowanie odpowiedzi na pytania:
Co możemy zrobić dla naszego środowiska, żeby upiększyć teren wokół szkoły i w
miejscu naszego zamieszkania?
Dlaczego należy segregować odpady?
Dlaczego powinniśmy wyrzucać śmieci do kosza?
Co to są surowce wtórne i jak możemy je wykorzystać?
Odczytanie telegramu do dzieci, którego nadawca jest planeta Ziemia.
Część właściwa
Zgromadzenie odpadów - surowców wtórnych z gospodarstwa domowego.
Omówienie sposobów wykorzystania surowców wtórnych.
Segregowanie surowców wtórnych (opakowania szklane, papierowe, plastikowe).
Wykonanie eko- laptopa
Omówienie sposobu i etapów wspólnej pracy.
Ekspozycja prac.

Zajęcia końcowe
Podsumowanie zajęć. Ewaluacja – kosz i walizka.
Ocena pracy. Podkreślenie wartości i pożyteczności wykonanej pracy.
Odpoczynek w kręgu przy muzyce relaksacyjnej A. Vivaldiego „Wiosna".

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.