AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Skrzypczyk, 2019-05-10
Piotrków Trybunalski

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Ćwiczymy techniką Rudolfa Labana

- n +

Scenariusz lekcji Katarzyna Skrzypczyk 7.05.2019 r.

Temat: Ćwiczymy techniką Rudolfa Labana.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna.
Przybory i sprzęt: szarfy dla całej grupy
Klasa: IV a

Cele zajęć:
• Kształtowanie zręczności, zwinności, orientacji oraz koordynacji ruchowej.
• Rozwój zmysłu dotyku.
• Wyrabianie odpowiedzialności i dokładności wykonywanych ćwiczeń.
• poznawanie możliwości własnego ciała,
• rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci,
• doskonalenie płynności ruchów.
Zadania szczegółowe:
• współdziałać w grupie,
• zrozumieć zasady zabawy,
• rozwijać umiejętności komunikacji niewerbalnej,
• dbać o swoje i cudze bezpieczeństwo,
• doskonalić szybkości reagowania, kojarzenia,
• rozwijać poczucie rytmu,
• uwalniać emocje.
METODY:
czynne: zadań stawianych do wykonania
słowne: objaśnienia i instrukcje
oglądowe: przykładu
metody twórcze: R.Labana
Przebieg lekcji:
1.Część wstępna – zapoznanie dzieci z celami i tematyką zajęć oraz z zasadami zachowania na zajęciach; ułożenie i podpisanie kontraktu z uczniami.

2. Powitanie – Zabawa „Witam tych, którzy...”- dzieci stają w kole, nauczyciel wita dzieci słowami „witam tych, którzy mają niebieskie oczy; tych, którzy lubią się bawić; tych, którzy chcą być tu dziś z nami itp.” I macha do dzieci ręka na powitanie, uczniowie, którzy czują się powitani odmachują.

3.Zabawa ożywiająca- Berek – Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku szarfę, którą U rozkłada sobie na podłodze robiąc domek. Szarf jest zawsze o jedną mniej niż dzieci. Prowadzący włącza muzykę, w tym czasie dzieci biegają po całej sali, kiedy muzyka ucichnie każdy próbuje znaleźć sobie domek (wchodząc do szarfy). Osoba, która nie znajdzie sobie domku odpada z zabawy.

Rozgrzewka
1 Ćwiczenia w truchcie
• opuszczania rąk do ziemi (na zmianę raz lewa, raz prawa);
• krążenia ramion (lewa, prawa, obie do przodu, do tyłu, na końcu krążenia obiema rękami w przeciwnych kierunkach);
• bieg tyłem;
• bieg skrzyżny (przeplatanka) lewym bokiem do kierunku biegu, następnie prawym;
• podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę i unoszeniem kolan.
2. Ćwiczenie w marszu: wyciągnięcie rąk do przodu i naprzemienne wymachy nogą z dotknięciem palcami stopy do dłoni (po 8 powtórzeń na nogę).
3. Ćwiczenia w miejscu (po 8 powtórzeń każde):
• opad tułowia do przodu, ręce w bok, skręty tułowia zamachem rąk (skrętoskłony);
• krążenia biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę;
• krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, razem w obie strony);
• krążenia nadgarstków i w stawach skokowych
Wyczucie własnego ciała
,,Powitanie różnych części ciała” – dotykanie jednej
części ciała do drugiej np. łokieć wita się z pięta, czoło wita się z
kolanem, duży palec u nogi wita się z szyją. .itp.


Część główna
• Zabawy przy muzyce:
Muzyczna loteryjka - dzieci tańczą dowolnie w rytm muzyki. Prowadzący co jakiś czas wyłącza muzykę, a jedno z dzieci wyciąga z pojemnika los i odczytuje polecenie, według którego dzieci tańczą po ponownym włączeniu muzyki np.
- tańczymy jak samoloty
- tańczymy machając "skrzydełkami"
- szukamy partnera i tańczymy trzymając się "haczykiem" pod rękę
- tańczymy trzymając się za kolana
- tańczymy klaszcząc nad głową
- tańczymy na palcach
- tańczą same nogi, tańczą same ręce
• Wyczucie przestrzeni
,,Jedziemy na wycieczkę” – naśladowanie różnych środków lokomocji: pociąg, jazda na rowerze.
Nagranie odgłosu pociągu
• Wyczucie ciężaru ciała
Wiosenne porządki na leśnej polanie” – przenoszenie wyimaginowanych kamieni na miejsce, a w czasie krótkich przerw zupełne rozluźnienie.
• Wyczucie rytmu i ciężaru ciała w czasie i przestrzeni ,,Stop klatka” – swobodny taniec z towarzyszeniem muzyki , w czasie przerwy w muzyce przyjęcie pozy zastygłej w bezruchu.
• Wyczucie własnego ciała.
,,Kwiatek” – w miejscu, pozycja niska, zamknięta. Całe ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry a potem stopniowo zamyka się . Muzyka spokojna
• Wyczucie przestrzeni
,,Łapiemy motylka” – podskok w miejscu jak najwyżej aby złapać motylka.
• Ćwiczenia rytmiczne
Dzieci wystukują rytm do przysłowia ,,Idzie rak nieborak, jak uszczypnie będzie znak”.
Powtórzenie rytmicznie rymowanki z: - wystukiwaniem rytmu o podłogę,
- ze zmianą tempa ( od wolnego do szybkiego)
- ze zmianą dynamiki ( cicho - głośno),
- ze zmianą rejestrów ( cienko – grubo).
Część końcowa
1. Zabawa wyciszająca: Dzieci leżą na sali wsłuchując się w muzykę relaksacyjną
2. Podsumowanie lekcji, przypomnienie celów, podziękowanie za aktywność.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.