Katalog Katarzyna Wronczewska, 2019-05-10 Warszawa Język angielski, Program nauczania Autorski program Koła języka angielskiego z elementami kultury krajów anglojęzycznych dla uczniów klas II i III.Koło języka angielskiego z elementami kultury krajów anglojęzycznych dla uczniów klas II i III. 1. Cele ogólne i szczegółowe zajęć: A. Cele ogólne: • rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych dziecka, • kształtowanie u dziecka pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijanie ciekawości w poznawaniu otaczającego świata i w dążeniu do prawdy, • sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym, • rozwijanie samodzielności oraz odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, aktywności badawczej, a także działalności twórczej. B. Cele szczegółowe: • budowanie wśród dzieci postawy otwartości i tolerancji wobec innych kultur i narodowości, a także kształtowanie postaw takich jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, czy kultura osobista, • zachęcanie i przygotowywanie dzieci do konkursów wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych, • zachęcanie do samodzielnego rozwijania zdolności językowych, • wzbudzanie zainteresowania językiem angielskim, • przełamywanie bariery językowej, • zapoznanie z większym zasobem słownictwa w zakresie języka angielskiego, • poszerzenie wiedzy na temat kultury krajów anglojęzycznych. 2. Treści programowe: • kultura Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej ( położenie, flaga, święta, festiwale, tradycje, ważne wydarzenia, ciekawostki, rozrywka, postacie historyczne), • kultura Stanów Zjednoczonych ( położenie, flaga, święta, festiwale, ważne wydarzenia, ciekawostki, rozrywka, postacie historyczne), • kultura Australii (położenie, flaga, święta, festiwale, ważne wydarzenia, ciekawostki, rozrywka), • kultura Kanady (położenie, flaga, święta, festiwale, tradycje, ważne wydarzenia, ciekawostki, rozrywka), • słownictwo na poziomie podstawowym, wykraczające poza Program nauczania języka angielskiego dla uczniów klas II i III, poznawane poprzez: - naukę piosenek oraz rymowanek, - zabawy ruchowe, odgrywanie scenek, - prezentacje multimedialne, wykorzystywanie podczas zajęć autentycznych materiałów źródłowych (filmy i zdjęcia) przy użyciu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. - projekty, plakaty, portfolia wykonywane samodzielnie przez uczniów, - pracę w kartach pracy. 3. Czas realizacji koła: rok szkolny………, II semestry. Zajęcia prowadzone raz w tygodniu. 4. Metody i formy pracy: • praca: zespołowa, w parach, indywidualna, • metoda aktywizująca: drama, gry i zabawy językowe, • metoda audiolingwalna: wspólnie powtarzanie, śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek oraz wierszyków, • metoda projektów: prace plastyczne oraz projektowe, • metoda spirali, • TPR (zabawy ruchowe), • materiały: materiały własne nauczyciela (karty pracy, plakaty, zdjęcia, kolorowe ilustracje, broszury) oraz materiały zbierane przez uczniów i wykorzystywane wspólnie na zajęciach. 5. Spodziewane efekty dotyczące wiedzy, umiejętności i sprawności. Po ukończeniu koła, uczeń: • posiada dużą wiedzę oraz wykazuje zainteresowanie kulturą krajów anglojęzycznych, chętnie sam wyszukuje informacje na ich temat, zaczyna stopniowo rozwijać świadomość interkulturową, • płynnie posługuje się słownictwem przerobionym na zajęciach, • stosuje trudniejsze struktury gramatyczne, • chętnie uczestniczy w konkursach i dniach języków obcych, • śpiewa piosenki i rymowanki opanowane podczas zajęć, • chętnie podejmuje współpracę z innymi dziećmi. 6. Sposoby ewaluacji zajęć. Rozmowa z uczniami po każdych zajęciach. Rozmowa z rodzicem/opiekunem ucznia po zakończonym semestrze. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |