![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Kubatek, 2019-05-10 Krempachy Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - język angielskiPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr imię i nazwisko nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: 31 maja 2018 r. ................................................................................................................ data zatwierdzenia planu, pieczęć i podpis dyrektora Część I: Dane osobowe Imię i nazwisko: Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Posiadane kwalifikacje: wykształcenie wyższe magisterskie Pełniona funkcja, nauczany przedmiot: nauczyciel języka angielskiego, logopeda szkolny Staż pracy pedagogicznej: 7 lat Część II: Planowanie dalszego rozwoju 1. Wstęp W związku z ubieganiem się o stopień nauczyciela dyplomowanego podjęłam się napisania planu rozwoju zgodnego z obowiązującymi aktami prawnymi: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 26 marca 2013 r. poz. 393). 2. Zadania i sposób realizacji Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły; Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego - ustawy, rozporządzenia MEN, Karta Nauczyciela; Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu; Opracowanie planu rozwoju zawodowego Prowadzenie dokumentacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów; Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przyjętych; Doskonalenie własnego warsztatu pracy -poprzez udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej, różnych formach doskonalenia adekwatnego do potrzeb własnych i szkoły oraz samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej -umożliwiające poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły; Wykorzystywanie technik komputerowych w prowadzeniu lekcji; Poszukiwanie rozwiązań problemów pedagogicznych w różnych źródłach (Internet, prasa pedagogiczna); Gromadzenie oraz dbanie o pomoce dydaktyczne; Udział oraz współudział w przygotowaniu i realizacji uroczystości, imprez i konkursów Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Prowadzenie dokumentacji przebiegu stażu oraz dokumentacji szkolnej przy wykorzystaniu komputera; Administrowanie strony internetowej szkoły; Kontakt z wydawnictwami językowymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (informacje o szkoleniach, warsztatach, i nowościach wydawniczych); Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych poprzez korzystanie z zasobów Internetu; Korzystanie z programów multimedialnych oraz z nowości dydaktycznych na stronach internetowych; Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputerów, sprzętu multimedialnego i Internetu; Wykorzystanie gier edukacyjnych (multimedialnych) podczas prowadzenia lekcji j. angielskiego i zajęć logopedycznych; Utworzenie i aktualizowanie strony internetowej dla uczniów szkoły zawierającej materiały wspomagające naukę języka angielskiego; Publikacja scenariuszy lekcji i uroczystości w Internecie; Redagowanie i przygotowywanie materiałów na gazetkę w sali językowej oraz na gazetkę dotyczącą współpracy szkoły z UNICEF. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; Praca w zespołach zadaniowych powoływanych przez Dyrektora Szkoły; Konsultacje w sprawach dydaktycznych i wychowawczych z innymi nauczycielami – opinie, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań; Prowadzenie zajęć otwartych; Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach i warsztatach pedagogicznych; Opracowywanie i udostępnienie przygotowanych scenariuszy imprez i uroczystości zainteresowanym nauczycielom; Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego oraz logopedami z innych szkół; Pedagogizacja rodziców. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych,wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; Opracowanie i wdrożenie własnego programu nauczania języka angielskiego dla oddziału przedszkolnego. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; Organizowanie oraz współorganizowanie wyjazdów i wycieczek mających na celu zapoznanie uczniów z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju; Współpraca z SU w celu organizowania aktywnego i ciekawego sposobu spędzania czasu dla uczniów; Organizowanie konkursów na terenie szkoły; Realizacja programów i projektów edukacyjnych; Przygotowywanie uczniów do konkursów językowych; Udział w realizacji w szkole akcji i programów świadczących pomoc uczniom („Szklanka mleka”, badanie wad postawy, itp.) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; Współpraca w realizacji zadań z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną; Współpraca z Kołem Gospodyń Wiejskich w celu realizowania edukacji regionalnej; Współpraca z PPN; Współpraca ze szkolnym pedagogiem. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych/ wychowawczych z uwzględnieniem uzyskanych rezultatów wniosków końcowych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |