Katalog

Aneta Łazuga, 2019-05-10
Łuków

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz z okazji obchodów ,,DNIA KREDKI"

- n +

Scenariusz zajęć z okazji obchodów
„Dnia Kredki”

Cele:
• rozwijanie umiejętności prawidłowego rozpoznawania kolorów
•kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów wg. kryterium i porównywania ich liczebności
• utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
• wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rodzajów kredek
• nabywanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na temat
• wyrabianie poczucia rytmu
• ćwiczenie sprawności motorycznej dłoni.

Metody:
• pokaz
• praktycznego działania

Forma:
• indywidualna
• zbiorowa
• grupowa

Środki dydaktyczne:
różnego rodzaju kredki, płyt CD z piosenką „Kolorowe kredki”, film edukacyjne „Jak powstają kredki?”, bajka „Zaczarowany ołówek”, kartki, obrazki ilustrujące treść piosenki.

Przebieg:

1. Powitanie zebranych przedszkolaków „Wszyscy są, witam Was..”
2. Osłuchanie z piosenką pt. „Kolorowe kredki”.
Dzieci siedzą w kole na dywanie i słuchają piosenki.
3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
Dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki, np.
– Czy podoba się wam piosenka ?
– Jaka ona jest ? ( wesoła – smutna, szybka – wolna )
– O czym opowiada ?
- Co narysowano za pomocą kredek w piosence?
4. Zabawa dydaktyczna – burza mózgów – „Co można robić kredkami?”
Dzieci wymyślają, do czego można wykorzystać kredki, dowiadują się czym różni się rysowanie od kolorowania.

5. Rodzaje kredek – nauczycielka pokazuje dzieciom różne rodzaje kredek. Kredki
świecowe, pastelowe, ołówkowe. Zabawy matematyczne metodą E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Dzieci przyglądają się i wskazują, w którym kartoniku jest najwięcej kredek. Posługują się określeniami mniej, więcej, równo.
6. Wspólne obejrzenie filmu edukacyjnego „Jak powstaje kredka?”.
7. Zabawa muzyczno – ruchowa metodą M. Bogdanowicz ćwicząca małą motorykę.
Dzieci otrzymują białe kartki papieru, unoszą je w górę i w dół, falują, podrzucają, pozwalają im swobodnie opadać. Nauczycielka włącza piosenkę „Kolorowe kredki”, a dzieci wystukują rytm na kartce wierzchem dłoni, spodem dłoni, dłonią zaciśniętą w pięść, kciukiem. Posługują się raz prawą, a raz lewą ręką.
8. Praca z obrazkiem „Co namalowały kredki ?”
Dzieci podnoszą obrazki rozłożone na podłodze i przypominają sobie czy w piosence jest mowa o danym przedmiocie, czy też nie. Następnie, po posegregowaniu ilustracji układają je w kolejności podanej w piosence i umieszczają na tablicy magnetycznej.
9. Rozwiązanie konkursu plastycznego „W krainie zaczarowanej kredki” – wręczenie dyplomów i drobnych upominków uczestnikom konkursu.
10. Wspólne oglądanie bajki „Zaczarowany ołówek”.
11. Wspólne zabawy przy piosenkach z repertuaru dziecięcego.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.