Katalog Aneta Łazuga, 2019-05-10 Łuków Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz z okazji obchodów ,,DNIA KREDKI"Scenariusz zajęć z okazji obchodów „Dnia Kredki” Cele: • rozwijanie umiejętności prawidłowego rozpoznawania kolorów •kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów wg. kryterium i porównywania ich liczebności • utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo • wzbogacanie wiedzy dzieci na temat rodzajów kredek • nabywanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na temat • wyrabianie poczucia rytmu • ćwiczenie sprawności motorycznej dłoni. Metody: • pokaz • praktycznego działania Forma: • indywidualna • zbiorowa • grupowa Środki dydaktyczne: różnego rodzaju kredki, płyt CD z piosenką „Kolorowe kredki”, film edukacyjne „Jak powstają kredki?”, bajka „Zaczarowany ołówek”, kartki, obrazki ilustrujące treść piosenki. Przebieg: 1. Powitanie zebranych przedszkolaków „Wszyscy są, witam Was..” 2. Osłuchanie z piosenką pt. „Kolorowe kredki”. Dzieci siedzą w kole na dywanie i słuchają piosenki. 3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu. Dzieci odpowiadają na pytania nauczycielki, np. – Czy podoba się wam piosenka ? – Jaka ona jest ? ( wesoła – smutna, szybka – wolna ) – O czym opowiada ? - Co narysowano za pomocą kredek w piosence? 4. Zabawa dydaktyczna – burza mózgów – „Co można robić kredkami?” Dzieci wymyślają, do czego można wykorzystać kredki, dowiadują się czym różni się rysowanie od kolorowania. 5. Rodzaje kredek – nauczycielka pokazuje dzieciom różne rodzaje kredek. Kredki świecowe, pastelowe, ołówkowe. Zabawy matematyczne metodą E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Dzieci przyglądają się i wskazują, w którym kartoniku jest najwięcej kredek. Posługują się określeniami mniej, więcej, równo. 6. Wspólne obejrzenie filmu edukacyjnego „Jak powstaje kredka?”. 7. Zabawa muzyczno – ruchowa metodą M. Bogdanowicz ćwicząca małą motorykę. Dzieci otrzymują białe kartki papieru, unoszą je w górę i w dół, falują, podrzucają, pozwalają im swobodnie opadać. Nauczycielka włącza piosenkę „Kolorowe kredki”, a dzieci wystukują rytm na kartce wierzchem dłoni, spodem dłoni, dłonią zaciśniętą w pięść, kciukiem. Posługują się raz prawą, a raz lewą ręką. 8. Praca z obrazkiem „Co namalowały kredki ?” Dzieci podnoszą obrazki rozłożone na podłodze i przypominają sobie czy w piosence jest mowa o danym przedmiocie, czy też nie. Następnie, po posegregowaniu ilustracji układają je w kolejności podanej w piosence i umieszczają na tablicy magnetycznej. 9. Rozwiązanie konkursu plastycznego „W krainie zaczarowanej kredki” – wręczenie dyplomów i drobnych upominków uczestnikom konkursu. 10. Wspólne oglądanie bajki „Zaczarowany ołówek”. 11. Wspólne zabawy przy piosenkach z repertuaru dziecięcego. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |