Katalog Grażyna Frelik, 2019-05-10 Bobrowce Zajęcia zintegrowane, Różne Innowacja- Odżywiam się zdrowo na wiosnęINNOWACJA PEDAGOGICZNA organizacyjno-metodyczna Imię i nazwisko autora: Grażyna Frelik Temat innowacji: „Odżywiam się zdrowo na wiosnę” Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Bobrowcach Rodzaj innowacji: organizacyjno-metodyczna Data wprowadzenia: 02.04.2019r. Data zakończenia: 10.06.2019r. Zakres innowacji: Adresatami innowacji są uczniowie klasy III. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od 2 kwietnia 2019r. do 10 czerwca 2019r. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą na zajęciach koła ekologicznego Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei zdrowego odżywiania z wykorzystaniem nowoczesnych środków audiowizualnych. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do zdrowego stylu życia . Motywacja wprowadzenia innowacji: Do napisania innowacji stały się spostrzeżenia moje i innych nauczycieli dotyczące odżywania na przerwach, podczas wycieczek i innych wyjazdów. Niepokój wzbudza spożywanie dużych ilości słodyczy, napojów barwionych i gazowanych. Problemem jest tez nieregularność spożywania posiłków. Z rozmów z uczniami wynika , że niektóre dzieci nie spożywają śniadań w domu. Znajomość zasad prawidłowego odżywiania i ich przestrzeganie jest nieodzownym warunkiem zachowania zdrowia, prawidłowego rozwoju fizycznego i umysłowego. Nieprawidłowe odżywianie, niski poziom aktywności fizycznej, mała ilość owoców i warzyw, prowadzi do złego samopoczucia, apatii, a także nadwagi i otyłości. W konsekwencji prowadzi to do rozwoju chorób przewlekłych , a w dorosłym życiu do niesprawności. Innowacja „Odżywiam się zdrowo na wiosnę” będzie prowadzona w klasie III.W klasie można zaobserwować: - dzieci z nadwagą (22 % dzieci), - 33% dzieci nie spożywa śniadania w domu Opis innowacji: Odżywiam się zdrowo na wiosnę Innowacja pedagogiczna „Odżywiam się zdrowo na wiosnę” przeznaczona jest dla uczniów klasy III i obejmuje treści o charakterze prozdrowotnym. Jej realizacja będzie na kole ekologicznym. Treści zostały tak dobrane, aby kształtowały u dzieci logiczne myślenie, zachęcały ich do poszukiwania informacji oraz kształtowały kreatywne myślenie. CELE : - zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania, -budzenie zainteresowania własnym stanem zdrowia, - zdobywanie wiedzy o zdrowiu lub jego braku oraz konsekwencje tego stanu, -kształtowanie u uczniów nawyków zdrowego odżywiania się, - zapoznanie z informacjami o chorobach cywilizacyjnych spowodowanych niewłaściwym odżywianiem, -zapoznanie z wartościami odżywczymi warzyw i owoców, - poznanie zasad uprawy warzyw we własnym warzywniku, ogrodzie lub na polu, - rozwijanie umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji na dany temat w różnych źródłach informacji, - umiejętność korzystania z multimediów, - umiejętność przygotowywania prostych zdrowych posiłków i poznanie zasad ich higienicznego spożywania, - poznanie zdrowych i niezdrowych produktów, - kształtowanie umiejętności pracy w grupie. Harmonogram działań: 1. Wspólne jedzenie drugich śniadań ze zdrową żywnością. 2. Obchody Światowego Dnia Zdrowia- wykonanie zdrowych sałatek, surówek i kanapek. 3. Wykonanie plakatów na temat zdrowego odżywiania. 4. Zasady savoir-vivre podczas przygotowywania i spożywania posiłków. 5. Przepis na zdrowe dania(Rodzice). 6. Przygotowanie i prezentacja młodszym kolegom i koleżankom prezentacji o zdrowym odżywianiu. 7. Mini warzywnik w klasie. Formy pracy: - praca indywidualna, - praca grupowa Metody: -burza mózgów, - pogadanka, - zajęć praktycznych, - programowe(oparte na komputerach), - słowne Efekty: - przyrost u uczniów wiedzy na temat zasad zdrowego odżywiania, - przestrzeganie zaleceń piramidy żywieniowej, - ograniczenie spożycia niezdrowych produktów, - umiejętność uprawy mini warzywnika, -umiejętność poszukiwania informacji na dany temat w różnych źródłach, - wzrost aktywności i kreatywności uczniów Ewaluacja: - ankieta dla uczniów, - ankieta dla rodziców, - obserwacja zaangażowania uczniów w poszczególne działania Z wynikami innowacji Rada pedagogiczna zostanie zapoznana w czerwcu 2019 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |