Katalog Tomasz Nizioł, 2019-05-10 Pruszków Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. Cały staż Znajomość procedur awansu zawodowego Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie i przedłożenie dyrektorowi szkoły plan rozwoju zawodowego 2 Przeanalizowanie zasad funkcjonowania organizacji zadań szkoły. Analiza dokumentacji szkoły: statut, szkolnego systemu oceniania Prowadzenie dokumentacji wynikającej obowiązku nauczyciela Cały staż Plan rozwoju Dokumentacja szkolna 3 Bieżące dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Kompletowanie dokumentacji mającej znaczenie na ocenę pracy Cały staż Gromadzenie dokumentów Dyplomy, Zaświadczenia Inne 4 Opracowanie sprawozdania realizacji planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania częściowego z realizacji planu rozwoju zawodowego Dwa razy w roku Sprawozdanie WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Punkt Zadania do realizacji Formy realizacji zadań Dowody realizacji Termin 1§ 8 ust. 2 pkt.1. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją. 1. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach). 2. Modyfikacja i dostosowywanie Przedmiotowego Systemu Oceniania szczególnie pod kątem uczniów o specjalnych problemach edukacyjnych. 3. Opracowanie scenariuszy lekcji, aktualizowanie kart pracy i instrukcji do ćwiczeń w celu doskonalenia warsztatu pracy. Przeprowadzenie testów na wybranych grupach uczniów w celu sprawdzenia efektów w pracy. 5. Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych w celu podniesienia zdawalności egzaminu z kwalifikacji E.12 - Montaż i eksploatacja komputerów osobistych. 6. Monitorowanie efektów nauczania poprzez przeprowadzenie dwóch próbnych pisemnych egzaminów zawodowych w ciągu roku szkolnego. Analiza i porównanie wyników egzaminów oraz powtórzenie wiadomości sprawiających trudności uczniom. 7. Opieka nad szkolną pracownią informatyczną, modernizacja i bieżące naprawy sprzętu komputerowego. Zaświadczenia o ukończonych szkoleniach. Wykaz literatury i portali internetowych wykorzystanych do doskonalenia warsztatu pracy. Przykładowe dokumenty. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Przygotowywanie z uczniami prezentacji multimedialnych przy użyciu programu PowerPoint . 2. Wykorzystanie komputera, rzutnika multimedialnego oraz urządzeń peryferyjnych podczas lekcji. 3. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych. 4. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii, Internetu. 5. Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej. 6. Przygotowanie sprawdzianów, oraz egzaminów próbnych na platformie e-lerningowej moodle. Pomoce dydaktyczne, prezentacje multimedialne. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów w wersjach elektronicznych (prezentacje, dokumenty tekstowe, plik xml). 2. Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich dla wszystkich nauczycieli. Jedna lekcja w roku szkolnym. 3. Prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi dziennika elektronicznego dla wychowawców klas i nauczycieli. 4. Stworzenie bazy pytań do egzaminu z kwalifikacji E.12 na platformie moodle, oraz dzielenie się w/w bazą z nauczycielami. 4. Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego poprzez administrowanie dziennikiem elektronicznym Vulcan oraz pomoc w egzaminach zawodowych. 6. Przygotowanie oraz przeprowadzenie szkolnych konkursów w ramach dni technika w szkole: Zespołowe zawody programistyczne z wykorzystanie serwerów online SPOJ, turniej szkolny „1 z 1000”. Wybrane materiały dydaktyczne. Zdjęcia z imprez, artykuły umieszczane na stronie szkoły. Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt.4 b. Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Wykonywanie zadań egzaminatora OKE podczas egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie technik informatyk. 2. Udział w pracach komisji egzaminacyjnych. 3. Sprawdzanie arkuszy egzaminacyjnych, Zaświadczenie OKE Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Poszerzenie zakresu działań szkoły poprzez prowadzenie własnej strony internetowej w celu wymiany informacji dydaktycznych: tomasz-niziol.za.pl. 2. Promocja szkoły: • Udział w Dniach Otwartych Szkoły, • Udział w Targach Edukacyjnych. 3. Organizacja wycieczki edukacyjnej dla uczniów klas II. 4. Współpraca z Warszawską Wyższą Szkołą Informatyki w ramach projektu IT Szkoła. Strona www. Zaświadczenia Cały okres stażu. Według potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym w opracowaniu dostosowań dla uczniów ze specjalnymi problemami edukacyjnymi. 2. Współpraca z nauczycielami z innych szkół - organizacja międzyszkolnego konkursu informatycznego w programowaniu zespołowym podczas dni technika. Wspólne przygotowanie zadań i testowanie na serwerach SPOJ. 3. Realizacja zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawach uczniów ze specjalnymi problemami edukacyjnymi. 4. Współpraca ze szkolną biblioteką w aktualizacji list uczniów pomiędzy dziennikiem elektronicznym Vulcan a programem biblioteki MOL. 5. Współpraca z Sekretariatem Szkolnym w aktualizacji list uczniów szkoły i innych zadań wynikających z dziennika elektronicznego Vulcan. Opisy współpracy. Cały okres stażu Według potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis przypadku ucznia z problemem edukacyjnym. 2. Opis przypadku ucznia z problemem wychowawczym. Opisy przypadku. Cały okres stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |