Katalog Agnieszka Pyka, 2019-05-10 bytom Różne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Agnieszka Pyka Wychowawca świetlicy w Szkole Podstawowej Data zakończenia stażu: 31 maja 2019 CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp. Zadania Formy realizacji Terminy Dokumentowanie 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli • Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów IX 2016 r. Notatki • Złożenie wniosku IX 2016 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu • Opracowanie planu rozwoju zawodowego IX 2016 r. Plan rozwoju zawodowego 2.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego • Założenie teczki tematycznej „Awans zawodowy” Cały okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały • Gromadzenie materiałów i dokumentów Cały okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały 3. Przygotowanie projektu sprawozdania • Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego V 2019 r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły 1. Doskonalenie metod i warsztatu pracy • Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową oraz artykuły z prasy oświatowej. • Udział w szkoleniach, kursach i warsztatach metodycznych poza szkołą. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej. • Opracowanie rocznych planów pracy świetlicy. Cały okres stażu Notatki, kopie artykułów, zaświadczenia, kopie dokumentów. 2. Dbanie o wystrój sali świetlicowej oraz korytarza szkolnego • Dekoracje okolicznościowe Cały okres stażu Zdjęcia wystroju 3. Udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych • Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania 4. Prowadzenie na świetlicy zajęć pomagających rozładować stres poprzez zabawę • Zajęcia dla dzieci Cały okres stażu Scenariusze zajęć, dokumentacja 5. Praca z uczniem słabym i zdolnym • Podejmowanie działań na rzecz uczniów słabych i zdolnych. • Zorganizowanie pomocy uczniowskiej w zespole świetlicowym. • Rozwijanie zainteresowań uczniów zdolnych. Cały okres stażu Notatki, wnioski §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie zasobów internetowych • Pozyskiwanie za pomocą Internetu bieżących materiałów metodycznych. • Publikacja różnorodnych materiałów w Internecie, gromadzenie ciekawych materiałów pedagogicznych. Cały okres stażu Strony www 2. Wykonywanie projektów graficznych na potrzeby świetlicy i szkoły • Opracowanie dyplomów, zaproszeń, listów pochwalnych, medali technologią komputerową. Cały okres stażu Wzory dyplomów, zaproszeń, listów, medali 3. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy własnej oraz organizacji pracy świetlicy • Prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego, planów pracy, programów. • Opracowanie prezentacji multimedialnych wykorzystanych do zajęć świetlicowych. • Opracowanie kart pracy, rebusów, łamigłówek technologią komputerową. Cały okres stażu Scenariusze zajęć, płyty CD, karty pracy §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli świetlicy. 2. Udostępnianie swojego warsztatu pracy innym nauczycielom • Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych. • Organizowanie we współpracy z innymi nauczycielami zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych. 3. Opracowanie materiałów dydaktycznych z zakresu świetlicowych programów „Kim jestem?” oraz „Witaminka – zdrowa minka” • Przekazanie materiałów dydaktycznych wychowawcom świetlicy oraz omówienie metod i środków dydaktycznych wykorzystanych do realizacji projektów. Cały okres stażu Scenariusze, potwierdzenia §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych zawiązanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć świetlicowych „Witaminka – zdrowa minka” • Opracowanie i realizacja programu propagującego zdrowy styl życia. Uczniowie w trakcie programu nabywają wiedzę o tym jak zdrowo się odżywiać i jak ważny w ich życiu jest ruch. 2. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć świetlicowych „Kim jestem?” • Opracowanie i realizacja programu, którego celem jest kształtowanie w uczniach poczucia tożsamości lokalnej i narodowej. Dzieci poznają obyczaje i tradycje: rodziny, społeczności lokalnej i ojczyzny. Cały okres stażu Program autorski, scenariusze zajęć §8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1.Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów. • Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych oraz fachowej literatury. • Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami. 2.Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie świetlicy. 3. Współorganizacja i udział w projektach świetlicowych • Współorganizowanie konkursu promującego zdrowy styl życia. 4. Współorganizacja i udział w projektach świetlicowych • Współorganizowanie imprez świetlicowych: - pasowanie na świetlika, - Światowy Dzień Życzliwości, - andrzejkowe tradycje, -mikołajki, -„W blasku choinkowych świec”, -zabawa karnawałowa. 5. Współorganizacja i udział w projektach i uroczystościach szkolnych • Współorganizowanie i udział w imprezach i projektach szkolnych: - akcja „Sprzątanie Świata”, - apel upamiętniający uchwalenie Konstytucji 3 Maja, -festyn szkolny. Cały okres stażu Notatki, scenariusze, sprawozdania §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Przeprowadzanie akcji charytatywnych • Współorganizowanie przedświątecznych zbiórek żywności dla potrzebujących (PAH). • Współorganizowanie pomocy dla bezdomnych zwierząt. 2. Współpraca z organizacjami i instytucjami społecznymi • Współpraca z Policją, PPP w Bytomiu, nauczycielami innych świetlic szkolnych. 3. Zintegrowanie grupy rodziców ze społecznością szkolną • Organizacja imprez świetlicowych i szkolnych . 4. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków we współpracy z psychologiem szkolnym • Spotkania z psychologiem. Zapoznanie się z orzeczeniami PPP. Cały okres stażu Potwierdzenia, scenariusze, zdjęcia, notatki § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Dokonanie opisu i analizy przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych • Uczestnictwo w kursie „Podstawy wiedzy o dysleksji”. • Zdiagnozowanie problemu. • Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych • Podsumowanie i wnioski. Cały okres stażu Notatki, zaświadczenie, opis i analiza przypadku Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |