AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Jurkiewicz, 2019-05-10
Sztum

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć "Dźwięk"

- n +

TEMAT: Dźwięk.
CEL OGÓLNY : Kształtowanie i rozwijanie wiedzy muzycznej na temat dźwięku..

CELE OPERACYJNE:
-uczeń wykonuje doświadczenia z wykorzystaniem różnych pomocy, zapisuje obserwacje,
-wymienia pokarmy i napoje ,które najlepiej nadają się na przekąski ,
-wyjaśnia jaką rolę pełni małżowina uszna ,
- odczyta tekst i wykona ćwiczenia,
- udzieli odpowiedzi na pytania nauczyciela,
-potrafi wykonywać prace według ustalonej kolejności ,
METODY: podająca, praktyczne działanie, aktywizujące,
FORMY : indywidualna, grupowa, praktycznego działania.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: płyta CD, kart pracy, budzik, kartka, butelki z wodą, tekst opowiadania, ćwiczenia, małe karteczki,
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Część wstępna:
• Głosowanie – „Czy dźwięk jest ważny?” – uczniowie wpisują swoje propozycje (uzasadniają) na małych karteczkach i umieszczają je w kartoniku. Na koniec dnia ich propozycje zostaną odczytane.
• Słuchanie fragmentu książki Teodora Goździkiewicza „Fryckowe lato”. Po wysłuchaniu fragmentu książki N. zadaje U. pytania: „Jakie dźwięki słyszał Frycek latem?, Kto wydawał te dźwięki?, Jak myślicie, jakie instrumenty mogą wydawać dźwięki podobne do szumu wiatru, popiskiwania piskląt, trzepotu skrzydeł owadów?”.

Część właściwa:
• Co nam pomaga co nam przeszkadza w trakcie doświadczeń z dźwiękiem – ustalenie zasad pracy.
• Zagadki słuchowe – „Co to za dźwięk?”
• Przeprowadzenie doświadczenia z dźwiękami. –U. wykonują doświadczenie „Budzik i patyk” Słuchają czystego dźwięku budzika i dźwięku tłumionego przez drewniany patyk. Porów¬nują głośność obu dźwięków dzwonka. Po przeprowadzeniu doświadczenia U. wypełniają kartę pracy. Przeprowadzenie doświadczenia „W jaki sposób dźwięk dochodzi do naszego ucha?”.
• U. czytają informacje dotyczące powstawania dźwięku. Następnie zgodnie z instrukcją prze¬prowadzają doświadczenie wyjaśniające, w jaki sposób ucho wychwytuje dźwięki z bliska i z da¬leka. Czytają wyjaśnienia i podkreślają właściwe odpowiedzi.
• Wyjaśnianie roli małżowiny usznej. U. czytają krótki tekst wyjaśniający rolę małżowiny usznej w odbieraniu fal dźwiękowych. Wykonują urządzenie, które wzmacnia odbieranie fal akustycznych. U. przykładają trąbkę do ucha i sprawdzają, czy lepiej przez nią słyszą dźwięki. Odczytują wyjaśnienie i uzupełniają zdania właściwymi wyrazami.
• Czytanie fragmentu inscenizacji Doroty Gellner „Grający pociąg” z podziałem na role.

Część właściwa:
• Czytanie fragmentu inscenizacji Doroty Gellner „Grający pociąg” z podziałem na role. U. czytają z podziałem na role inscenizację Doroty Gellner „Grający pociąg”. Odpowiadają na pytania N.: „Jaki pociąg pędzi po szynach?, Co wypuszcza z komina?, Na jakich instrumentach grają podróżni?, Jakie instrumenty są przewożone pociągiem?, Dokąd jadą instrumenty?”. U. podkreślają w inscenizacji nazwy instrumentów. Wskazują je na zdjęciach.
• Pisanie wyrazów należących do rodziny wyrazu dźwięk. U. zapisują w zeszycie wyraz dźwięk. Wybierają z nalepek wyrazy należące do rodziny tego wyrazu. Umieszczają nalepki wokół wyrazu dźwięk.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.