Katalog

Edyta Smoleń, 2019-04-25
Haczów

Język angielski, Konspekty

A trip to England

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
Temat: A trip to England.
Lekcja uwzględnia treści podstawy programowej obejmujące następujące treści: Rozszerzenie
komponentu kulturowo- cywilizacyjnego, z ukierunkowaniem na styl życia i zachowania w kraju języka docelowego oraz poszerzanie repertuaru funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego (przypuszczanie).

Cele operacyjne lekcji:
Uczeń:
- zna kluczowe słownictwo związane z legendą o św. Jerzym
- czyta ze zrozumieniem tekst anglojęzyczny
- zna podstawowe fakty dotyczące Anglii
- formułuje przypuszczenia na podstawie modelu języka z prezentacji
- potrafi korzystać ze słownika angielsko – polskiego
- formułuje gramatycznie poprawne zdania dotyczące kultury.
- opowiada legendę o św. Jerzym
- samodzielnie formułuje przypuszczenia (bez modelu)

Metody pracy:
- mapa skojarzeń (metoda graficznego zapisu)
- metoda audiolingualna
- metoda eksponująca: wizualna
- metoda praktyczna: ćwiczeniowa
- gra dydaktyczna – kalambury

Formy pracy:
- jednolita aktywność z całą klasą
- jednolita aktywność indywidualna
- jednolita aktywność zbiorowa – grupowa

Techniki pracy:
- zdefiniowanie zadań przed rozpoczęciem ćwiczeń
- prezentacja ilustracji (karty obrazkowe)
- powtarzanie za wzorem (model language)
- wcześniejsze wprowadzenie „banku słów kluczowych”
- wybieranie właściwej odpowiedzi
- zapamiętywanie słów zapisanych na tablicy
- wypełnianie tabeli

Środki dydaktyczne:
- laptop
- rzutnik multimedialny
- ekran
- płyty Cd
- odtwarzacz Cd
- karty obrazkowe
- słownik
- arkusz papieru na mapę skojarzeń
- kserokopie legendy oraz ćwiczeń
- blok rysunkowy w wyciętymi otworami
- taśma dwustronna

Czynności organizacyjno – porządkowe
Nauczyciel zadaje pytania: „How are you ?”, „What’s the weather like today ?”,
What kind of weather do you like ?”
Sprawdzenie zadania domowego – dwie osoby odczytują zadanie

Na zasadzie gry „Jaka to melodia?” nauczyciel odtwarza fragment piosenki. Po wysłuchaniu zadaje pytania: „ Who is singing this song?”, „Where do they come from?” (city and country)
Nauczyciel zadaje pytanie: o czym będą mówić na lekcji? Zapisanie tematu na tablicy: A trip to England

Na tablicy nauczyciel przykleja karton z wyrazem „England”. Każdy uczeń zapisuje na kartkach skojarzenie z tym wyrazem. Kartki zostają przyklejone na tablicy

Nauczyciel odtwarza prezentację multimedialną. Każdy slajd jest omawiany, w niektórych przypadkach nauczyciel wywołuje odpowiedź uczniów. W przypadku slajdów zagadki, uczniowie odgadują, co jest ukryte, stosując model językowy przedstawiony na slajdach

Nauczyciel przedstawia patrona Anglii.
Nauczyciel z pomocą ucznia rozdaje tekst legendy o św. Jerzym.
Nauczyciel wprowadza „bank słów kluczowych”, uczniowie zapisują słowa w zeszytach

Uczniowie odczytują samodzielnie tekst legendy
Po przeczytaniu tekstu uczniowie uzupełniają zdania wybierając właściwą odpowiedź z już podanych wariantów.
Uczniowie czytają odpowiedzi, które zaznaczyli

Nauczyciel prezentuje rysunek (związany z lekcją) zakryty. Uczniowie odgadują, co może być, stopniują przypuszczenia. Nauczyciel odkrywa po fragmencie obrazek aż do momentu, gdy uczniowie są pewni, co jest na rysunku.
Nauczyciel rozdaje kserokopie ćwiczenia dla każdego ucznia. Uczniowie indywidualnie zapisują swoje przypuszczenia.
Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Każda grupa otrzymuje inny zestaw pytań. Pracując w grupie, odpowiadają na pytania i zapisują je w tabeli. Po odpowiedzeniu następuje zamiana pytań między grupami.
Grupy odczytują swoje odpowiedzi, sprawdzają jednocześnie swoją wiedzę z lekcji.

Gra w kalambury – nauczyciel zaczyna grę pokazując lub rysując rzecz, przedmiot lub czasownik, który uczniowie poznali na lekcji

Nauczyciel zadaje zadanie domowe



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.