AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Jałowiec, 2019-04-25
WARSZAWA

Matematyka, Scenariusze

"Zbieramy dziesiątki” – doskonalimy wykonywanie obliczeń w zakresie 10

- n +

Scenariusz lekcji w klasie 1
Edukacja matematyczna „Zbieramy dziesiątki” – doskonalimy wykonywanie obliczeń w zakresie 10
Cele:
 Uczeń doskonali umiejętność wykonywania działań w zakresie 10
 Uczeń rozwija logiczne myślenie
 Uczeń uczy się respektować zasady obowiązujące w grach matematycznych
 Uczeń współpracuje z innymi w grupie i w parze
Metody:
 Problemowe – gry matematyczne
 Praktyczne – obliczenia
Formy pracy:
 Indywidualna
 Grupowa
 W parze
Środki dydaktyczne:
 Lizaki z liczbami
 Plansza do gry matematycznej
 Tablica multimedialna
Przebieg zajęć:
1. Prezentacja celów lekcji
2. NaCoBeZu – określenie zasad oceniania
o punkty za zgodną i dobrze wykonaną pracę w parach
o ocena za poprawnie wykonane zadanie w zeszycie
3. Zagadki matematyczne z lizakami (każdy uczeń posiada zestaw lizaków z liczbami od 0 do 9). Uczniowie reagują na polecenia nauczyciela podnosząc odpowiedni kartonik z liczbą:
 Jaka to liczba: jest większa niż 7 a mniejsza niż 9
 Jaka to liczba: jest większa niż 0 a mniejsza niż 2
 Jaka to liczba: jest większa niż 4 a mniejsza niż 6
 Jaka to liczba: większa o 1 od 5
 Jaka to liczba: większa o 2 od 8
 Jaka to liczba: mniejsza o 1 od 7
 Jaka to liczba: mniejsza o 2 od 10
4. Zabawa ruchowa z lizakami: dzieci spacerują po klasie przy muzyce, na hasło realizują poleceni nauczyciela:
 Grupę tworzą takie same cyfry
 Grupę tworzą cyfry od 1do 4, cyfry ustawione rosnąco
 Grupę tworzą cyfry, których suma wynosi 8
 Grupę tworzą cyfry, których suma wynosi 10

5. Gra matematyczna w parach: na liściach nenufaru uczniowie układają kartoniki z liczbami lub kostki tak, aby suma liczb wynosiła 10. Powstałe działania zapisują w zeszycie.
Dla uczniów, którzy przejawiają trudności z wykonaniem zadania przewidziane są przykładowe rozwiązania, które należy ułożyć na planszy.
Plansza do gry pochodzi zestawu gier: „Matematyczne rozgrywki – zabawy i gry edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” Z. Olejniczak i J. Wójcickiej
6. Gra multimedialna w portalu learningapps:
Dodawanie i odejmowanie do 10 - https://learningapps.org/1998491
7. Podsumowanie:
 Przypomnienie celu lekcji
 Ocenianie swojego zaangażowania – strzał w dziesiątkę
Nauczyciel przygotowuje planszę przedstawiającą tarczę do rzutek. Uczniowie przyklejają do niej kulkę z papieru, oceniając swojej zaangażowanie w czasie lekcji _ 10 oznacza bardzo się angażowałem, 1 oznacza nie angażowałem się.


Opracowała:
Agnieszka Jałowiec

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.