Katalog Krystyna Nowaczewska, 2019-04-11 Raciąż Zajęcia zintegrowane, Konspekty Lekcja otwarta dla nauczycieli w klasie I A SP w Raciążu im. St. KonarskiegoKonspekt z edukacji przyrodniczej w klasie I z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Temat: Zwiastuny wiosny. Świat roślin i zwierząt -prezentacja na tablicy interaktywnej. Cele edukacyjne: - uczeń umie wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną, - uczeń umie wymienić ptaki zwiastujące wiosnę, - uczeń zna rośliny zakwitające wczesną wiosną, - uczeń umie wymienić cechy marcowej pogody, - uczeń wie, kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna, - uczeń potrafi swobodnie wypowiadać się na temat życia ptaków w okresie wiosny, - uczeń wie, jak wygląda bocian biały, 3. Cele ogólne: usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej ,doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie pamięci wzrokowej 4. Umiejętności kluczowe: doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej, rozwijanie zdolności porozumiewania się, -rozwijanie pamięci,- umiejętności posługiwania się nowoczesnymi środkami ,technologiami informacyjno- komunikacyjnymi. 5. Metoda: informacyjna ,aktywizująca, treningowa, zadaniowa 6. Forma pracy: indywidualna i grupowa Środki dydaktyczne: filmik dla dzieci ,,Zwiastuny wiosny ”z podkładem wiosennej muzyki z cyklu: Cztery pory roku. - prezentacja na tablicy multimedialnej (jaskółka, bocian, szpak, kukułka, skowronek) z podkładem muzyki wiosennej. - prezentacja na tablicy multimedialnej- kwiaty (przebiśnieg, zawilec, krokus, tulipan, przylaszczka z podkładem muzyki wiosennej. - rozsypanki wyrazowe dla uczniów; pierwsze zwiastuny -pisanie na tablicy na tle w linie oraz rysowanie kwiatów na tablicy multimedialnej. Przebieg zajęć: 1. Rozmowa wprowadzająca na temat zbliżającej się wiosny, zmian w przyrodzie i wyglądzie najbliższego otoczenia (kwitnienie drzew, kwiatów, cieplejsze podmuchy wiatru, zmienna, kapryśna pogoda). Ułożenie tematu zajęć ,,Zwiastuny wiosny”. Oglądanie prezentacji na tablicy multimedialnej ,,Zwiastuny wiosny” Nauczycielka zadaje pytania do filmu: Jaka jest teraz pora roku? Dlaczego przylatują do nas ptaki z ciepłych krajów i co robią. Co znaczy zwiastun ..? 2. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat marcowej pogody na podstawie obejrzanego filmu. 3. Poznanie nazw wiosennych kwiatów i krzewów oraz ptaków – oglądanie na tablicy multimedialnej przygotowanej prezentacji. -krokusy, przylaszczki, żonkile, zawilce, przebiśniegi ( pisanie nazw na tablicy kolorowymi pisakami) Piosenka ,,Zielony mech”-śpiewanie i czytanie słów z tablicy multimedialnej. 4. Czytanie z tablicy multimedialnej ułożonych zdań oraz poprawianie przez uczniów zdań ze złączonymi wyrazami. Wiosna to piękna pora roku. Kwitną wiosenne kwiaty i trawa się zieleni. Przylatująptaki ibudująsobie gniazda. Bardzolubimywiosnę. ( rozsuwanie przez uczniów na komputerze złączonych wyrazów) Wiosenne kwiaty są pod ochroną.Zwiastuny wiosny to kwiaty i ptaki. 5. Pisanie na tablicy kolorowymi pisakami nazw ptaków i kwiatów na podstawie filmu. 6. Wykonanie zabawy ruchowej- szukanie zwiastunów wiosny ukrytych w klasie. 7. Podsumowanie zajęć. Uczniowie wypowiadają się ,,Co podobało się najbardziej w czasie zajęć?” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |