Katalog Maria Ćmikiewicz, 2019-04-11 Strzelin Religia, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Nazwisko, imię …… nauczyciel religii w ………………. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Przewidywana data ukończenia stażu: maj 2019 r. Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE L.p. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalający ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie, komentarze i opinie ekspertów). • Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach. • Dyskusje na temat awansu z innymi nauczycielami. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. wrzesień 2016 w okresie stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • gromadzenie dokumentacji. • praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego. • uzyskanie oceny dorobku zawodowego. cały okres stażu cały okres stażu czerwiec 2019 Notatki własne. Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. • przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. czerwiec 2019 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. L.p. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Analiza i samoocena własnej pracy hospitowanych zajęć. • Hospitacje lekcji religii przez dyrektora ewaluacja i samoocena. Analiza i refleksja nad własnymi osiągnięciami. zgodnie z terminami wyznaczonymi przez Dyrekcję w ciągu stażu Arkusze hospitacji, notatki własne. 2. Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły. • analiza dokumentów obowiązujących w szkole • aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych cały okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły. 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, religijnym i społecznym • Udział w szkoleniach. • Udział w konferencjach i warsztatach metodycznych . • Formacja katechetów (dni skupienia, rekolekcje). • Udział w spotkaniach parafialnych ( katechezy Chrzest w życiu i misji Kościoła, spotkania zespołu synodalnego). Udział w spotkaniach z Oazą parafialną cały okres stażu Potwierdzenia uczestnictwa. 4. Podejmowanie dodatkowych zadań w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów. • Przygotowanie uczniów do konkursów religijnych. cały okres stażu Dyplomy potwierdzające udział konkursach, podziękowania, potwierdzenie dyrektora. 5. Przygotowywanie apeli i uroczystości szkolnych poświęconych ważnym wydarzeniom religijnym. • Zaangażowanie młodzieży we wspólną prace nad przygotowaniem Jasełek, podział ról, przygotowanie dekoracji, strojów, próby, włączanie rodziców do pomocy. • Przygotowanie montażu słowno – muzycznego z okazji Dnia Papieskiego. • Przygotowanie gazetek ściennych o tematyce religijnej. cały okres stażu Kalendarz imprez i uroczystości. 6. Opracowanie i wdrażanie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych. • Zorganizowanie zajęć/spotkań dla uczniów klas drugich, trzecich gimnazjum, przygotowujących się do sakramentu bierzmowania. cały okres stażu Potwierdzenia dyrektora. 7. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. • Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach religijnych i przedstawieniach. w okresie stażu Potwierdzenia dyrektora. 8. Współpraca z Samorządem Uczniowskim przy organizacji różnego rodzaju imprez szkolnych. • pomoc w przygotowaniu i przebiegu uroczystości, imprezy. na bieżąco Potwierdzenie dyrektora i opiekuna SU. 9. Samodzielne studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych. • lektura i analiza literatury fachowej w poszukiwaniu nowych metod aktywizujących do wykorzystania w pracy z uczniami na bieżąco Notatki własne. 10. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. • ukończenie kursów umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych w okresie stażu Dyplomy ukończenia kursów. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.P. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Zastosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, biblii multimedialnej. • Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby katechezy. • Wykorzystanie komputera do wykonywania dyplomów, zaproszeń, gazetek ściennych. • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych sprawdzianów. • Wykorzystanie wideoteki, kaset na katechezie. • Prezentacje multimedialne. • Wykorzystanie komputera do przygotowania uroczystości szkolnych. • Prowadzenie katechezy w sali informatycznej : wykorzystanie Internetu, projekcja filmów. cały okres stażu Płyta CD Zapis w dzienniku lekcyjnym ,gazetki ścienne dyplomy, zaproszenia, wykorzystane scenariusze uroczystości 2. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie cały okres stażu Adres strony internetowej § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.P. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Wzajemna wymiana doświadczeń i współpraca z nauczycielami. • wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań dydaktycznych i wychowawczych. • prowadzenie konkursów i imprez szkolnych w obecności innych nauczycieli. cały okres stażu Notatki własne. 2. Udostępnienie innym nauczycielom swoich opracowań, scenariuszy przygotowanych apeli, imprez, konspektów. • Opracowywanie i przekazywanie materiałów. W ciągu stażu Potwierdzenie nauczycieli o korzystaniu z materiałów. 3. Przeprowadzenie lekcji otwartych dla uczniów i nauczycieli • Przygotowanie konspektów zajęć. w ciągu stażu Konspekt zajęć - potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Opracowanie i wdrożenie programu przygotowania uczniów gimnazjum do sakramentu dojrzałości chrześcijańskiej. • Spotkania pozalekcyjne w szkole i w kościele. cały okres stażu Potwierdzenie ks. Proboszcza 2. Opracowanie i wdrożenie programu przygotowania uczniów klasy trzeciej do sakramentu I Komunii Świętej. • Spotkania pozalekcyjne w szkole i w kościele. w ciągu stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Potwierdzenia ks. Proboszcza 3. Opracowanie i wdrożenie programu przygotowania uczniów klasy czwartej do rocznicy I Komunii Świętej. • Spotkania pozalekcyjne w kościele. w ciągu stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Potwierdzenia ks. Proboszcza 4. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem słabym. • Spotkania z uczniem. w ciągu stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.P. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku lokalnym. • angażowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych • przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów • współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły. Scenariusze uroczystości, potwierdzenia nauczycieli. 2. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej swoich wychowanków. Rozmowy z rodzicami uczniów, wychowawcami lub prawnymi opiekunami. Kontakty z pedagogiem szkolnym . w ciągu stażu Własne notatki. 3. Atrakcyjne spędzanie wolnego czasu. Integracja społeczności szkolnej na organizowanych wycieczkach o charakterze religijnym. w ciągu stażu Karty wycieczek. 4. Udział w komisjach i zespołach diagnozujących. Opracowanie wyników badań. w ciągu stażu Sprawozdanie z prac zespołu. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.P. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • udział w imprezach organizowanych przez SU. • pomoc w przygotowaniu niektórych imprez i uroczystości. cały okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły. 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Rozmowy na temat rozwiązywania bieżących problemów. cały okres stażu Potwierdzenie pedagoga szkolnego. 3. Współpraca z organizacjami i instytucjami oświatowymi przygotowującymi i prowadzącymi konkursy dla uczniów. • współpraca z Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Kultury w Strzelinie, Biblioteką Miejską, Biblioteką Parafialną. • rozwijanie umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych, zachęcanie do podejmowania dodatkowych zadań wykraczających poza ramy programowe. cały okres stażu Podziękowania od organizatorów konkursów. Dyplomy uczniów. 4. Współpraca z parafią. • Przygotowanie i udział w liturgii Mszy Świętej. • Przygotowanie i udział w nabożeństwach wynikających z kalendarza roku liturgicznego. cały okres stażu Potwierdzenie księdza. 5. Współpraca z katechetami z innych szkół. Współpraca przy przygotowaniu uczniów do sakramentu bierzmowania, I Komunii Św., rocznicy I Komunii Św., wspólne przygotowanie oprawy Mszy św. cały okres stażu Podziękowanie za wspólne prace. 6. Współpraca z parafialnym oddziałem Caritas Włączenie się w akcje sprzedaży kalendarzy, świec parafialnych wg potrzeb Potwierdzenie księdza 7. Współpraca z Stowarzyszeniem Hospicjum Domowego „Pola nadziei” w Strzelinie Kształtowanie w uczniach postawy chrześcijańskiej w odniesieniu do drugiego człowieka między innymi poprzez organizowanie zbiórki sadzenia żonkili, przygotowanie apeli związanych z „Pola nadziei”, zbiórka pieniędzy do puszek na cele hospicjum wciągu stażu Zaświadczenia 8. Współpraca z Zakładem Pielęgnacyjno – Opiekuńczym w Strzelinie Organizowanie odwiedzin w zakładzie opiekuńczo – pielęgnacyjnym (czytanie prasy lokalnej przez uczniów, rozmowy z pacjentami, przedstawienie jasełek, drogi krzyżowej, składanie życzeń świątecznych.) wciągu stażu Zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB UDOKUMENTOWANIA 1. Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego funkcjonowania w szkole. • Zbieranie informacji o osiągnięciach ucznia w nauce i jego zachowaniu. • Identyfikacja problemu zbieranie informacji o uczniu jego zachowanie ,poznanie sytuacji rodzinnej, współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym w celu ustalenia form pomocy w okresie stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Dokumentacja obserwacji. Plan rozwoju ma charakter otwarty i może ulec zmianie zgodnie z rzeczywistymi potrzebami szkoły. Opracowała : . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |