Katalog Anna Chmielewska, 2019-04-03 Kielce Zajęcia przedszkolne, Scenariusze BAWIMY SIĘ DŹWIĘKIEMScenariusz zajęć przeprowadzonych w dniu 26.02.2019 r. w oddziale IV muzycznym Temat zajęć: BAWIMY SIĘ DŹWIĘKIEM Grupa wiekowa: sześciolatki Cele zajęć: Cel główny: -rozwijanie wyobraźni słuchowej dziecka Cele szczegółowe: dziecko: – rozpoznaje i nazywa usłyszane dźwięki, – liczy usłyszane dźwięki, różnicuje siłę natężenia dźwięków – lekkie i mocne, – rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „z”, – wyróżnia obrazki, których nazwy zawierają głoskę „z” na początku i w środku wyrazu, - podejmuje próby pisania liter „z”, „Z”, – czyta proste wyrazy, – wyróżnia odgłosy dotyczące zegara, – rozwiązuje rebusy, – reaguje ruchem na usłyszany dźwięk instrumentu, w określony sposób wykonuje różne formy ruchu – przeżywa swoje emocje poprzez tworzenie sztuki, – układa wyraz z rozsypani wyrazowej, – współpracuje w zespole; Metody: - słowna – objaśnienia, rozmowa, burza mózgów - oglądowa – doświadczenie, ilustracje, film edukacyjny - czynna – zadań stawianych do wykonania, zajęcia praktyczne Formy organizacyjne: Indywidualna, zbiorowa. Środki dydaktyczne: Kieliszki, woda, taca, gumowe rękawiczki, litery, obrazki, obręcze, cegiełki w kolorze białym, niebieskimi czerwonym, ilustracje z zegarami, płyta CD, komputer, rzutnik, sznurówki, woreczki, kolorowy blok techniczny, nożyczki, rozsypanka wyrazowa, plastelin papier kolorowy; Przebieg zajęć: 1.Powitanie Pani dyrektor na zajęciach. 2. Przypomnienie wiadomości dotyczących „Co to jest dźwięk i fala dźwiękowa”. 3. „Grające kieliszki” -wykonanie doświadczenia dotyczącego dźwięków wysokich i niskich, jego omówienie i wyciągnięcie wniosków. 4. „Echo rytmiczne” – zabawa rytmiczna. 5. „Dźwiękowe rękawiczki” –zagadki słuchowe z kodem i odczytaniem hasła ZEGAR. 6. „Historia zegara”- oglądanie filmu edukacyjnego z wykorzystaniem TIK. 7. „Zaczarowana dorożka” – zabawa rytmiczna z woreczkami. 8. „Pracujemy jak w zegarku”- zapoznanie z wielką i małą drukowaną i pisaną literą „z”. 9. Analizowanie prawidłowego sposobu pisania litery i określanie kierunku. Pisanie litery „z” w powietrzu- wyciągniętą ręką, zamaszystymi ruchami. Samodzielne rysowanie litery stopą na dywanie. 10.Podział wyrazu ZEGAR na sylaby, głoski. Rozpoznawanie samogłosek i spółgłosek. Określenie dźwięczności głoski. 11. Odczytywanie wyrazów z literą „z”. 12.Układanie litery „z” przy pomocy sznurówek. 13.„Zegar” – zabawa muzyczno- ruchowa z elementami ortofonicznymi. Reagowanie na zmianę tempa muzycznego i naśladowanie wybijanych godzin, minut i sekund z jednoczesnym pokazywaniem i wymawianiem. 14. „Gdzie się ukryła głoska >>z<<”- segregowanie obrazków ze względu na występowanie głoski w nagłosie i śródgłosie. 15.Rozwiązanie rebusów z literą „z”. 16.Praca plastyczna „Zegar” z rozsypanką wyrazową. Opracowanie: mgr Anna Chmielewska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |