AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Kowalewska , 2019-03-27
Białystok

Matematyka, Scenariusze

Kodowanie na dywanie- scenariusz zajęć otwartych z rodzicami

- n +

Opracowały i przeprowadziły: Joanna Kowalewska, Karolina Krasińska

Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami
5 latki
z dn. 13.03.2019r.


Temat: ,,Kodowanie na dywanie"- zabawa matematyczna


Cele: * rozwój koordynacji wzrokowo- ruchowej;
* doskonalenie motoryki dużej, spostrzegawczości i szybkości reakcji;
* przestrzeganie zasad gry i rywalizacji;
* utrwalenie układu współrzędnych;
* zwiększenie wiary we własne możliwości oraz odporności emocjonalnej;
* rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole;


Metody: słowna, czynna, oglądowa

Formy: indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne: maty średnie, mata duża, kolorowe kubeczki, schematy graficzne, kolorowe wycięte grafiki: gwiazdki, serduszka, chmurki, słoneczka w czterech kolorach;



Przebieg zajęcia:


1. ,, Klaszczmy w dłonie, ja potrzebuję ciebie"- zabawa na powitanie;

2. ,,Pokaż tak, jak ja"- zakodowany ruch;

3. ,,Kolorowy wzór"- Dzieci podzielone są na trzy zespoły.

Zadaniem dzieci jest ułożenie kompozycji przestrzennej, a następnie odwzorowanie tego układu na grubiej macie.

Zadanie - ułożenie na macie wzoru wg pomysłu dzieci, następnie odwzorowanie tego samego wzoru na drugiej macie.

Zadanie można powtórzyć zmieniając kompozycję, a następnie zespoły zmieniają maty i układają kompozycje, które ułożyła poprzednia grupa.

Nauczyciel podsumowuje punkty. Najwięcej można zdobyć 10, za błędy odejmuje się p 1 punkcie.

Zespoły wracają na swoje miejsca.

4. ,, Uzupełnij pola"- zadaniem dzieci jest uzupełnienie pół wg rodzaju kształtów i kolorów.

5. ,,Dojście do celu"- od koła do kwadratu. Wyznaczone dziecko wydaje polecenia, np: 5 kroków w prawo, 4 w górę, 5 w prawo itd., zaś drugie
chodzi po macie wg podawanych poleceń;

Dojście do celu wg podanego schematu. Wyznaczone dziecko chodzi po macie wg narysowanego schematu;

6. ,,Zakodowany obrazek"- zadaniem dzieci jest odkodowanie obrazka ( żaglówka) za pomocą schematu słownego.

7. ,,Odkoduj" - zaproszenie Rodziców do odkodowania obrazka za pomocą schematu słownego;

8. Słodki poczęstunek. Rozmowy indywidualne z rodzicami;
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.