Katalog

Dorota Kędziora, 2019-03-15
Hrubieszów

Bartłomiej Sadowski, Halina Lachowska, Piotr Kapusta
Uroczystości, Scenariusze

MULTIMEDIALNE POZDROWIENIA CZYLI WALENTYNKI WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE

- n +

MULTIMEDIALNE POZDROWIENIA CZYLI WALENTYNKI WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
Scenariusz projektu realizowanego w szkole podstawowej


Cele:
– kultywowanie tradycji walentynkowej
– wytworzenie radosnego nastroju w grupie
– nawiązanie kontaktów interpersonalnych podczas wspólnej pracy
– okazywanie pozytywnych uczuć innym osobom
– dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach
– łączenie tradycji z nowoczesnością


Przebieg projektu:
1. Trzy tygodnie przed planowanymi Walentynkami w szkole należy poinformować całą społeczność szkolną o nagrywanych pozdrowieniach oraz formie w jakiej będzie realizowany projekt.
Przykładowa treść ogłoszenia:
Uwaga Uczniowie!

W tym roku macie możliwość przesłania
multimedialnych pozdrowień
dla uczniów, nauczycieli, swoich kolegów, sympatii…
zależy to tylko od Was.
Serdecznie zapraszamy na nagranie takich krótkich pozdrowień.
Będą nagrywane indywidualne i zbiorowe filmiki,
przeważnie na lekcjach …………… (muzyki, techniki, plastyki i informatyki).
W dniu ………….. zostaną wyświetlone i będziecie mogli je wszyscy obejrzeć.
Jednocześnie zapewniamy, że filmy te nie będą wyświetlane nigdzie więcej jak tylko w szkole. Organizatorzy: ………………


2. Dwa tygodnie przed planowanymi Walentynkami należy rozpocząć nagrania. Aby wszyscy uczniowie mogli brać udział w projekcie należy na to zaplanować cały tydzień. Nagrywanie powinno odbywać się na lekcji ze względu na to, że na przerwach jest zbyt głośno i nagrania nie będą wyraźne. Na przedmiotach artystycznych można zagospodarować 20 minut na nagranie takich pozdrowień.
Wskazówka:
Dobrze jest wybrać uczniów, którzy będą zadawali pytania i prowadzili mini wywiad oraz nagrają wstęp do filmiku, wprowadzając uczniów w historię Walentynek, zdolni uczniowie mogą zaśpiewać jakąś piosenkę przewodnią, może być co roku inna.
3. W ostatnim tygodniu należy zmontować film. Dobrym pomysłem byłoby, aby to chętni uczniowie robili pod okiem nauczyciela taki montaż. Uczniowie z klas IV mogą montować klasy czwarte, z V piąte itp. Najstarsi uczniowie składają film w całość, dodając wstawki i muzykę.
4. Ostatni etap to projekcja filmu. Przynajmniej dwa dni przed planowanym przedstawieniem należy wywiesić ogłoszenie o dacie, godzinie i miejscu projekcji wypracowanego wspólnie filmu.

Jeśli spodoba się w szkole taka forma przekazywania życzeń i pozdrowień Walentynkowych, może być powtarzana w każdym roku. Nagrane filmiki można wykorzystać również jako prezent dla odchodzących klas ósmych (oczywiście tylko te z udziałem ich rocznika), będzie to bardzo miła pamiątka oraz sympatyczny gest ze strony szkoły.

Opracowali:
Bartłomiej Sadowski
Halina Lachowska
Dorota Kędziora
Piotr Kapusta
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.