![]() |
![]() |
Katalog Joanna Zielińska, 2019-03-15 Tarnowskie Góry Zajęcia zintegrowane, Plany pracy PLAN DZIAŁANIA KÓŁKA MUZYCZNO-TEATRALNEGO DLA KLASY IIIPLAN DZIAŁANIA KÓŁKA MUZYCZNO-TEATRALNEGO DLA KLASY III ZAŁOŻENIA DZIAŁALNOŚCI KÓŁKA 1. Rozwój wyobraźni i kreatywności dziecka. 2. Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. 3. Wzbogacenie przeżyć i doświadczeń dziecka poprzez słowo, ruch, muzykę i plastykę. 4. Kształtowanie świadomości własnej osoby i ciała jako narzędzia pracy teatralnej. 5. Umożliwienie dzieciom pokazania na terenie szkoły jak i poza nią efektów ich działań muzyczno – teatralnych - publiczne występy. CELE OGÓLNE • umożliwienie kontaktu ze sztuką poprzez aktywne uczestnictwo w kółku muzyczno- teatralnym, • stworzenie możliwości do samorealizacji, • uwrażliwienie na piękno, • inspirowanie do poszukiwania i kreowania nowych działań artystycznych i edukacyjnych, • krzewienie kultury i estetyki żywego słowa, • wdrażanie do odpowiedzialności, systematyczności i samooceny, • kształtowanie umiejętności pracy nad tekstem i rolą, • doskonalenie warsztatu teatralnego, • stosowanie zasad bezpiecznej pracy w grupie i na zajęciach, • budzenie i utrwalenie w świadomości dziecka identyfikacji z grupą i szkołą. Podczas zajęć wykorzystane zostaną następujące metody pracy z dziećmi: Ćwiczenia dramowe, scenki, rozmowy, pogadanki, gry i zabawy integracyjne; Ćwiczenia emisji głosowej, dykcji i intonacji; Praca nad tekstem (rytmizacja tekstu); Praca nad ciałem – swobodne poruszanie się na scenie; Umiejętności autoprezentacji, wyrażanie ruchem nastrojów i stanów emocjonalnych; Ćwiczenia taneczno – ruchowe, śpiew grupowy i indywidualny, ćwiczenia intonacji głosu, ćwiczenia rytmiczne; Psychodrama, ćwiczenia ułatwiające rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, zrozumienia postępowania innych ludzi; Tworzenie scenografii, kostiumów, zaproszeń, plakatów – ćwiczenia plastyczne. TEMATYKA ZAJĘĆ KÓŁKA TEATRALNO - MUZYCZNEGO Wrzesień • Przygotowanie nazwy i logo kółka teatralnego. • Ćwiczenia słuchowe i wzrokowe. • Zabawy integracyjne grupy. • Ćwiczenia ruchowe przy muzyce. • Ustalenie norm, reguł i zasad spotkań. Październik • Ćwiczenia dramowe i ruchowe. Wprowadzenie pojęć związanych z teatrem. • Wyrażanie uczuć mimiką i ich nazywanie .Twórczość plastyczna inspirowana utworami muzycznymi. Listopad • Improwizowanie wysłuchanych utworów literackich- J.Brzechwa, J.Tuwim, J. Kulmowa. • Przygotowanie dekoracji o tematyce świątecznej do scenki dla rodziców. • Zabawy inteintegracyjne. Grudzień • Przygotowanie zaproszeń. • Przygotowanie i wystawienie dla rodziców scenki o tematyce świątecznej. Styczeń • Przygotowanie i tworzenie układów tanecznych – karnawał. Luty • Wybór scenariusza do przedstawienia. • Omówienie tematyki wybranego scenariusza. • Dokonanie wstępnych ustaleń dotyczących scenografii i kostiumów. • Ćwiczenia dramowe i ruchowe. Marzec • Czytanie tekstu z podziałem na role ze zwróceniem uwagi na dykcję i interpretację głosową. • Pierwsza próba inscenizacji – omówienie sposobu gry danych postaci. • Ćwiczenia dramowe – grupowe i indywidualne mające na celu zintegrowanie grupy. • Projektowanie i wykonanie kostiumów. • Ćwiczenia ruchowe, emisji głosowej. • Ćwiczenia doskonalące interpretacje tekstu. Kwiecień • Wspólne projektowanie i wykonanie scenografii. • Próby ustawienia scenografii w przestrzeni sceny. • Ćwiczenia muzyczne, gry i zabawy ruchowe doskonalące współdziałanie w grupie, praca indywidualna nad rolą. • Próba spektaklu, ustawienie poszczególnych scen. • Ćwiczenia ruchu scenicznego, zwrócenie uwagi na odpowiednie ustawienie aktorów. • Improwizacja ruchowa przy muzyce, taneczne ćwiczenia grupowe. • Indywidualna improwizacja ruchowa – ilustrowanie ruchem, tempa, rytmu i nastroju utworów muzycznych. Maj • Praca nad zgraniem poszczególnych elementów przedstawienia teatralnego. • Ćwiczenia dykcyjne, indywidualne i grupowe. • Ćwiczenia doskonalące interpretację tekstu – rytmizowanie tekstu. • Praca nad ruchem scenicznym i ustawieniem poszczególnych postaci w stosunku do sceny, widowni i innych aktorów. • Próba generalna przedstawienia – w scenografii, ćwiczenia dykcyjne, indywidualna korekta interpretacji roli, ćwiczenia ruchowe – indywidualna praca nad ruchem scenicznym, korekta pracy całego zespołu dotycząca poszczególnych zespołów. • Wykonanie plakatów i zaproszeń informujących o przedstawieniu. Czerwiec • Premiera spektaklu. • Wystawienie przedstawienia dla zaprzyjaźnionych placówek. • Komentowanie i ocenianie występu, zachęcanie uczniów do twórczej analizy przedstawienia. • Przeprowadzenie ankiety wśród aktorów kółka muzyczno- teatralnego. • Podsumowanie całorocznej pracy zespołu, wspólna zabawa i poczęstunek. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |