Katalog Joanna Pachuca, 2019-03-15 Janowiec Zajęcia zintegrowane, Różne Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania UczniaARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA Imię i nazwisko: Klasa: Data oceny: Źródło informacji Rozpoznania Specjaliści PPP – orzeczenie Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim Rodzice ucznia - wywiad xxx jest pogodną dziewczynką. Mama wspiera na co dzień córkę w pokonywaniu trudności w nauce, a także pozostaje w stałym kontakcie ze szkołą. Wychowawcy, nauczyciele- obserwacje Uczennica pogodna, miła i grzeczna. Chętnie podejmuje pracę na zajęciach, jest wytrwała. Znacznie zaburzona percepcja wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa, symptomy zaburzeń percepcji słuchowej. xxx rzadko pracuje samodzielnie. Wymaga stałego monitorowania i ukierunkowywania. Ma ubogi zasób słownictwa i małą wiedzę ogólną. Chętnie podejmuje próby czytania, czyta sposobem mieszanym głoskując i sylabizując. Przepisuje popełniając nieliczne błędy. Pismo niekształtne, mało czytelne. Uczennica jest przygotowana do zajęć. Lekarze – dokumentacja medyczna Inni specjaliści pracujący z dzieckiem Oligofrenopedagog- 1 godzina rewalidacji indywidualnej tygodniowo. Logopeda- 1 godzina logopedii indywidualnej tygodniowo. Centrum rehab. – ćwiczenia ogólnorozwojowe z elementami SI; - logopedia, oligofrenopedagog; - ćwiczenia ręki; - masaż ciała; II. Podsumowanie wielospecjalistycznej oceny Mocne strony ucznia Słabe strony ucznia Funkcjonowanie intelektualne i umiejętności szkolne Przepisuje z tablicy, Czyta chętnie i najczęściej poprawnie Zna wszystkie cyfry i liczy na konkretach w zakresie 30, Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe Bardzo dobrze radzi sobie z językiem angielskim. popełniając niekiedy błędy. ale nie zawsze rozumie przeczytany tekst. popełniając błędy. Ma małą wiedzę ogólną i ubogie słownictwo. Sfera emocjonalno - motywacyjna Chętnie i zgodnie bawi się z rówieśnikami. Nie popada w żadne konflikty. Lubi gry i zadania oparte o metody aktywnego działania. Umie poradzić sobie z porażką. Uczennica pracuje pod stałym kierunkiem i uwagą nauczyciela. Wymaga ciągłego motywowania, pochwał. Czasem zniechęca się i bywa, że nie kończy rozpoczętej pracy. Funkcjonowanie społeczne Najczęściej zgodnie współpracuje z dziećmi. Chętnie i aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem, grach i zabawach dydaktycznych. Jest uczynna, pomocna, troskliwa wobec innych. Chce rządzić i dyrygować innymi. Stan zdrowia Bez zmian Inne obszary ważne dla funkcjonowania ucznia w szkole Chętnie uczestniczy w zajęciach artystycznych, komputerowych. Lubi wycieczki, spacery, układanie puzzli, układanki. krótkotrwała koncentracja uwagi; mała podzielność uwagi; znacznie obniżone umiejętności językowe oraz ekspresja mowy; ubogi zasób wiedzy ogólnej; Potrzeby - stymulowanie rozwoju percepcji i pamięci słuchowej oraz słuchu fonematycznego; - zwiększanie doświadczeń służących rozwijaniu mowy biernej i czynnej /łączenie nazw z przedmiotami, czynnościami, osobami, oglądanie książeczek, opowiadanie o codziennych przeżyciach dziecka/; - usprawnianie techniki liczenia, ćwiczenia w przeprowadzaniu operacji matematycznych; - prowadzenie systematycznych ćwiczeń i zabaw doskonalących sprawność manualną, koordynację wzrokowo- ruchową, kształtowanie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni, utrwalanie właściwego kierunku pracy /stosowanie różnorodnych technik plastycznych/; - dostosowanie procesu uczenia się do rzeczywistych potrzeb i możliwości poznawczych, w odniesieniu do sfery najbliższego rozwoju/; - wykorzystywanie metod poglądowych, opartych na zabawie; - usprawnianie zdolności rozumienia dłuż szych lub złożonych instrukcji wypowiedzi słownych; - zachęcanie do przewidywania następstw własnych zachowań oraz zdarzeń w otoczeniu; - zapewnienie dziewczynce poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, organizowanie sytuacji wychowawczych zachęcających do współpracy i aktywnego udziału w zajęciach; - ocenianie pracy xxx na podstawie wysiłku włożonego w jej wykonanie; III. Ocena efektywności podjętych działań: Podjęte działania: Uczennica otrzymała orzeczenie potrzebie kształcenia specjalnego na czas pierwszego etapu edukacyjnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim dostosowano metody pracy i wymagania do potrzeb i możliwości uczennicy Objęto uczennicę pomocą pedagoga wspomagającego Prowadzone są z xxx rozmowy wychowawcze, wspierające, motywujące Wychowawcy są w stałym kontakcie z psycholog i pedagog szkolnymi i rodzicami xxx. Rodzice współpracują z wychowawcami Uczennica korzysta z wielospecjalistycznej pomocy w Centrum rehab. Podjęte działania przynoszą pozytywne efekty. Należy nadal pracować nad: Wydłużaniem czasu koncentracji uwagi, podejmowaniem samodzielnej pracy na lekcji. Zachęcaniem i stymulowaniem uczennicy do samodzielności i aktywności. Usprawnianiem analizy i syntezy słuchowej. Podnoszeniem poziomu grafomotoryki, utrwalaniem poznanych liter, pisaniem z pamięci i ze słuchu. Liczeniem i rozwiązywaniem zadań tekstowych. Zachęcaniem do podejmowania aktywności słownej, zwracając uwagę na logikę wypowiedzi, zachowanie kolejności zdarzeń, powiązań przyczynowo- skutkowych. Członkowie zespołu: Podpis rodziców: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |