Katalog Mieczysława Cuber, 2019-03-15 Łazy Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan Zawodowy na nauczyciela Dyplomowanego§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Poznawanie procedury awansu zawodowego Udział w seminarium „Awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego”. Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela. Zaświadczenie z przebytego seminarium. Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX 2016 r. Doskonalenie zawodowe i wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, warsztatach, seminariach, konferencjach. Śledzenie literatury fachowej. Korzystanie z portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego. Opis przydatności szkolenia w pracy. Okres stażu Modyfikacja warsztatu pracy. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Dbałość o estetykę, wystrój i wyposażenie klasy. Potwierdzenie dyrektora. Okres stażu Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnieniem pracy szkoły. Aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły, opracowywanie dokumentów. Analiza dokumentów (Plan pracy szkoły, Statut szkoły, Plan wychowawczy, WSO, Koncepcji pracy szkoły). Posiadanie aktualnych wiadomości. Orientacja w zmianach. Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy dydaktycznej. Okres stażu Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku. Współpraca z Domem Kultury, Uniwersytetem III wieku, Biblioteka miejską w Lublińcu, gazetami lokalnymi . Sprawozdania, podziękowania, potwierdzenia dyrektora. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Tworzenie ocen półrocznych i końcowo rocznych, praca z dziennikiem elektronicznym. Opracowanie dokumentacji. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy, gazetek. Wzory kart pracy, dyplomów, scenariuszy. 1 i 2 semestr Rok szkolny Wykorzystanie Internetu. Publikowanie scenariuszy, testów i innych pomocy dydaktycznych na stronach portalu edukacyjnego. Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych nauczycieli. Korzystanie z poczty elektronicznej, forów dyskusyjnych. Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych, encyklopedii, programów multimedialnych w celu uatrakcyjnienia pracy z uczniem. Potwierdzenie Potwierdzenie dyrektora. Okres stażu Wykorzystanie umiejętności informatycznych. Relacjonowanie ważnych wydarzeń klasowych i szkolnych na stronie internetowej szkoły i portalach społecznościowych. Potwierdzenie dyrektora. Szkolna strona internetowa. Rok szkolny Okres stażu Wykorzystanie Tablicy interaktywnych podczas zajęć dydaktycznych. Wykorzystanie na zajęciach interaktywnych i multimedialnych pomocy edukacyjnych. Potwierdzenie dyrektora. Przykładowe scenariusze. Rok szkolny Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. Opracowanie scenariuszy zajęć i przygotowanie pomocy dydaktycznych. Potwierdzenia nauczycieli i dyrektora szkoły. Rok szkolny Okres stażu Podjęcie współpracy z nauczycielem stażystą. Opracowanie tematyki spotkań dotyczących awansu zawodowego, wzajemna wymiana doświadczeń. Protokoły spotkań. Potwierdzenia nauczyciela stażysty. Okres stażu Upowszechnianie w intrenecie własnych materiałów przydatnych w pracy nauczyciela. Opublikowanie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Udostępnienie na platformie e- librus własnych scenariuszy zajęć i uroczystości. Potwierdzenie Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Program pracy z uczniem mającym trudność w nauce, związane ze słuchem fonematycznym. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem mającym trudności ze słuchem fonematycznym Program, sprawozdanie z realizacji. Rok szkolny 1 i 2 semestr Okres stażu Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i przygotowywanie do aktywnego udziału w życiu kulturalnym. Opracowanie programu Kółka teatralnego. Opracowany program, sprawozdanie, opinie widzów. wrzesień/ październik 2016 r. Program konkursów czytelniczych w kształceniu zintegrowanym. Opracowanie programu konkursów czytelniczych dla klas I - III Opracowany program, sprawozdanie. październik 2016 r. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Współpraca nauczyciela i uczniów z różnymi instytucjami np. biblioteką, muzeum regionalnym. Udział w zajęciach, organizowanych przez bibliotekę. Spotkania w muzeum regionalnym. Potwierdzenia współpracy. Rok szkolny Okres stażu Organizowanie wycieczek szkolnych. Zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek szkolnych o charakterze turystyczno – krajobrazowym, tematycznym i okolicznościowym. Potwierdzenie dyrektora. Rok szkolny Okres stażu Współpraca z Nadleśnictwem Koszęcin i Zespołem Parków Krajobrazowych województwa śląskiego w Kalinie, wycieczki przedmiotowe. Organizowanie wyjazdów do Kaliny na spotkania i zajęcia dydaktyczne. Potwierdzenia współpracy, sprawozdania. Rok szkolny Okres stażu Uroczystości szkolne i klasowe. Współudział w organizowaniu uroczystości według szkolnego kalendarza imprez i uroczystości. Sprawozdania i potwierdzenia dyrektora. Okres stażu Organizowanie i udział w szkolnych i międzyszkolnych konkursach promujących szkołę. Konkurs na „Najaktywniejszego czytelnika” Gminny konkurs ortograficzny dla klas IV-VI Międzyszkolny Konkurs czytelniczy Konkurs „Pięknego pisania” Konkurs „Pięknie czytam’ dla klas II-III Konkurs znajomości literatury dziecięcej. Konkurs recytatorski. Sprawozdania, potwierdzenie dyrektora Rok szkolny 1 i 2 semestr ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Organizowanie imprez dla środowiska lokalnego. Spotkanie opłatkowe dla starszych i samotnych mieszkańców. Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy. Organizowanie „Dnia otwartych drzwi”, występy okolicznościowe i współudział w festynie szkolnym, Festyn organizowany przez Caritas przy Parafii pw. Krzyża Świętego w Strzebiniu Sprawozdania, podziękowania grudzień Rok szkolny 1 i 2 semestr czerwiec lipiec Współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną w Strzebiniu. Spotkania, pogadanki, pokaz sprzętu. Sprawozdanie Rok szkolny Upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Przygotowanie i przeprowadzenie „Wieczoru z Andersenem” Sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora. kwiecień Współpraca z rodzicami Prowadzenie spotkań połączonych z pedagogizacją rodziców z zakresu wyrabiania u dziecka samodzielności i odpowiedzialności. Konsultacje indywidualne. Angażowanie rodziców w pomoc przy organizowaniu imprez okolicznościowych. Sprawozdanie, potwierdzenie pedagoga szkolnego. Rok szkolny Okres stażu Opieka nad praktykantem. Opracowanie scenariuszy zajęć i przygotowanie pomocy dydaktycznych. Potwierdzenie dyrektora i praktykanta. Rok szkolny Okres stażu Rozbudzanie aktywności oraz wspieranie i pogłębianie zainteresowań uczniów mających na celu rozwijanie ich zdolności. Prowadzenie „Kółka teatralnego”. Przykładowe scenariusze. Podziękowania, zdjęcia z występów. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Pomoc uczniom przejawiającym trudności edukacyjne. Organizowanie zajęć pozalekcyjnych korekcyjno – kompensacyjnych. Potwierdzenie dyrektora. Rok szkolny Okres stażu Organizowanie akcji charytatywnych. Organizowanie akcji charytatywnych z biblioteką szkolną i szkolnym kołem PCK. Sprawozdania, podziękowania. Okres stażu Pomoc materialna i finansowa na rzecz dzieci z rodzin wielodzietnych, niepełnych. Organizowanie pomocy. Sprawozdanie. Rok szkolny Okres stażu Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Lublińcu. Zapraszanie funkcjonariuszy na pogadanki na temat bezpieczeństwa, unikanie kontaktów z nieznanymi ludźmi itp. Potwierdzenie współpracy. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Okres stażu Objęcie specjalistyczną opieką uczniów z problemami. Kierowanie na badania do poradni psychologiczno - pedagogicznej. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Potwierdzenie współpracy. Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych - ich opis i analiza. Opis i analiza dwóch przypadków. Dołączony opis i analiza dwóch przypadków. Okres stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |