Katalog Wioletta Krysztoforska, 2019-03-15 Włocławek Język niemiecki, Konspekty Technik für den Menschen– Technologia dla ludzi.Konspekt lekcji języka niemieckiego etap edukacyjny, klasa: III gim. (I gr.) poziom nauczania: III.0 Czas: 45 min. Temat zajęć: Technik für den Menschen– Technologia dla ludzi. Wymagania szczegółowe z podstawy programowej (cytat): 2. Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu: 1) reaguje na polecenia; 4) wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście słuchanym. 3. Uczeń rozumie krótkie, proste, kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne: 1) rozumie ogólny sens tekstu; 2) wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście. 8. Uczeń przetwarza tekst: 1) zapisuje informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego. 9. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem. 10. Uczeń współdziała w grupie. 11. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów) również za pomocą technologii informacyjno- komunikacyjnych. 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazu z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty). Cel ogólny: • utrwalenie wiadomości z działu ,,Technik”, • rozwijanie umiejętności aktywnej postawy. Cele operacyjne: Po lekcji uczeń potrafi: • wymienić niemieckie nazwy sprzętów, • dopasować czynności do sprzętów, • odpowiedzieć na pytanie ,,Wozu brauchst du Internet?”, • używa argumentów pro i kontra zastosowania telefonów komórkowych w szkole, • konstruuje zdania przydawkowe, • odpowiedzieć na pytanie ,,Wozu…?” tworząc zdania okolicznikowe celu, • określić rok. Cele uczenia się w języku ucznia: • Znam niemieckie nazwy sprzętów i czynności wykonywanych z ich pomocą. • Znam wyrażenia określające funkcje Internetu. • Znam zalety i wady używania telefonów komórkowych w szkole. • Konstruuje zdania przydawkowe i okolicznikowe celu. • Określam rok. Nacobezu: 1. Wymieniasz niemieckie nazwy sprzętów. 2. Wymieniasz czynności wykonywane za pomocą ww. sprzętów. 3. Konstruujesz zdania przydawkowe. 4. Znasz funkcje Internetu i odpowiadasz na pytanie ,,Wozu brauchst du das Internet? 5. Konstruujesz zdania okolicznikowe celu z ,,um…zu…” 6. Znasz argumenty za i przeciw stosowania telefonów w szkole. 7. Określasz rok. Metody pracy: • metoda stacji zadaniowych Formy pracy: • praca w dwu- lub trzyosobowych grupach Materiały i pomoce dydaktyczne: • tabliczki z numerami stacji, • instrukcje zadań do poszczególnych stacji zadaniowych, • koperty z zadaniami, • karty pracy, • tablet, • komputer, • Internet (film „Handys in der Schule: Verbot oder Zugeständnisse? | DW Deutsch • tablica z projektorem, • kolorowe długopisy, • kolorowe ewaluacyjne „buźki” PRZEBIEG LEKCJI: 1. Sprawy organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności. 2. Wprowadzenie: - podanie tematu, celów lekcji w języku ucznia i nacobezu - poinformowanie o terminie testu (14.03.2019r.) - omówienie zasad pracy na stacjach zadaniowych, - podział na dwu- lub trzyosobowe grupy, - rozdanie kart pracy 3. Faza właściwa - realizacja tematu lekcji: - Uczniowie pracują w dwu- i trzyosobowych grupach na stacjach zadaniowych (załącznik nr 2). Do dyspozycji mają 6 stacji. Wszystkie stacje są obowiązkowe. Oprócz stacji pierwszej i drugiej uczniowie wykonują zadania w dowolnej kolejności. Na wykonanie zadania w stacjach 3-6 uczniowie mają 5 min. - Po wykonaniu każdego zadania, uczniowie wypełniają kartę pracy (załącznik nr 1). Gdy przejdą wszystkie stacje, sprawdzają odpowiedzi z KLUCZEM (załącznik nr 3). Zliczają punkty. Przekazują karty pracy nauczycielowi, który podsumowuje wyniki osiągnięte przez uczniów i ich zaangażowanie podczas zajęć. Nauczyciel informuje uczniów, że na następnej lekcji otrzymają oni informację zwrotną zapisaną na ich kartach pracy (odniesienie do nacobezu). 4. Ewaluacja techniką „Mówiącej ściany”: - Na zakończenie zajęć, uczniowie wybierają jedną z czterech kolorowych „buziek” (załącznik nr 4) i przyklejają na tablicy. Buźka w określonym kolorze odzwierciedla ich nastrój po lekcji: - Lekcja była rewelacyjna! – (kolor czerwony) - Lekcja podobała mi się - (kolor zielony) - Lekcja była taka sobie - (kolor niebieski) - Lekcja nie podobała mi się - (kolor żółty) 5. Uczniowie wypełniają kartę samooceny (załącznik nr 5), w której stwierdzają w jakim stopniu opanowali określone celami lekcji wiadomości i umiejętności. 6. Podanie i objaśnienie zadania domowego: Zeszyt ćwiczeń str.44-45. Termin: 14 marca br. Dla chętnych. 1.Przeprowadź wywiad wśród 30 rówieśników na temat zastosowania Internetu i zaprezentuj wyniki w postaci wykresów. 2. Wykonaj własny sprzęt domowy, nadaj mu niemiecką nazwę i określ jego funkcję. Załączniki: 1. Karta pracy. 2. Instrukcje zadań do stacji zadaniowych. 3. Rozwiązania – stacja „klucz”. 4. Buźki do ewaluacji. 5. Karta samooceny. Opracowała: Wioletta Krysztoforska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |