![]() |
![]() |
Katalog Teresa Chmielowiec, 2019-03-06 Werchrata Zajęcia zintegrowane, WSO Przykładowe formuły oceny opisowej dla klasyITeresa Chmielowiec Przykładowe formuły oceny opisowej dla klasy I EDUKACJA POLONISTYCZNA Wypowiedzi : 6 – wypowiada się pełnymi zdaniami , poprawnie gramatycznie i stylistycznie, bogatym słownictwem 5 – wypowiada się pełnymi zdaniami , poprawnie gramatycznie i stylistycznie 4 - wypowiada się prostymi zdaniami , poprawnie gramatycznie i stylistycznie 3 – na ogół udziela krótkich odpowiedzi na zadane pytania 2 – odpowiada na pytania pojedynczymi wyrazami 1 – niechętnie się wypowiada Czytanie : 6 –czyta płynnie i bezbłędnie z intonacją , doskonale rozumie czytany tekst 5 – czyta całymi wyrazami , bezbłędnie ,głośno i wyraziście w bardzo dobrym tempie ; rozumie czytany tekst 4 – czyta sposobem mieszanym, w dobrym tempie , czasami popełnia błędy, na ogół rozumie czytany tekst 3 – czyta wolno głosując, popełnia błędy , nie zawsze rozumie czytany tekst 2 - czyta wolno głosując, często popełnia błędy, nie rozumie czytanego tekstu 1 – myli litery, czyta łatwiejsze wyrazy, nie rozumie czytanego tekstu Pisanie : 6 – prawidłowo i kształtnie pisze litery, teksty przepisuje bezbłędnie w szybkim tempie, z pamięci pisze Starannie i bezbłędnie 5 – prawidłowo pisze litery, teksty przepisuje bezbłędnie w szybkim tempie, z pamięci pisze popełniając nieliczne błędy 4 - prawidłowo pisze litery, teksty przepisuje w średnim tempie i czasami popełnia błędy, z pamięci pisze popełniając nieliczne błędy 3 – nie zawsze prawidłowo odtwarza kształty liter, teksty przepisuje wolno i z błędami, z pamięci pisze popełniając błędy 2 – nie zawsze prawidłowo odtwarza kształty liter, teksty przepisuje zbyt wolno i z błędami, z pamięci pisze popełniając liczne błędy 1 - nie zawsze prawidłowo odtwarza kształty liter, teksty przepisuje bardzo wolno i z licznymi błędami, z pamięci pisze popełniając bardzo liczne błędy. EDUKACJA MATEMATYCZNA 6- obliczenia wykonuje w pamięci w szybkim tempie i bezbłędnie , samodzielnie układa i rozwiązuje proste zadania tekstowe 5- obliczenia wykonuje w pamięci i bezbłędnie, samodzielnie układa i rozwiązuje proste zadania tekstowe 4 - obliczenia wykonuje niezbyt szybko ,czasami posługuje się konkretami, czasami popełnia błędy , na ogół układa i rozwiązuje proste zadania tekstowe 3- obliczenia wykonuje wolno, posługuje się konkretami, popełnia błędy, rozwiązuje łatwiejsze proste zadania tekstowe 2- obliczenia wykonuje bardzo wolno, posługuje się konkretami, popełnia liczne błędy, proste zadania tekstowe rozwiązuje z pomocą nauczyciela 1- myli cyfry, nie wykonuje obliczeń , nie rozwiązuje prostych zadań tekstowych EDUKACJA SPOŁECZNA i PRZYRODNICZA 6 – doskonale zna omawiane treści przyrodniczo- geograficzne, w czasie zajęć jest aktywny i zainteresowany 5- bardzo dobrze zna omawiane treści przyrodniczo- geograficzne, w czasie zajęć jest aktywny 4 – dobrze zna omawiane treści przyrodniczo- geograficzne, w czasie zajęć jest aktywny 3 – zna niektóre omawiane treści przyrodniczo- geograficzne, w czasie zajęć jest mało aktywny 2 – słabo zna podstawowe treści przyrodniczo- geograficzne, w czasie zajęć jest bierny 1- nie zna podstawowych treści przyrodniczo – geograficznych , nie jest zainteresowany zajęciami EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA 6 – bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach pl.– tech., prace są bardzo bogate w szczegóły w pełnej gamie kolorów , bardzo estetyczne i o oryginalnym rozwiązaniu 5 - bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach pl.– tech., prace są bogate i bardzo estetyczne 4 - chętnie uczestniczy w zajęciach pl.– tech., prace nie zawsze są bogate i estetyczne 3- uczestniczy w zajęciach pl.– tech., prace są schematyczne i mało staranne , nie zawsze dokończone 2- uczestniczy w zajęciach pl.– tech., prace są ubogie i niestaranne , często nie są dokończone 1- w czasie zajęć pl. – tech. jest bierny. EDUKACJA MUZYCZNA 6 – chętnie, samodzielnie i poprawnie śpiewa poznane piosenki, ma doskonałe poczucie rytmu 5 – chętnie, samodzielnie śpiewa poznane piosenki , ma bardzo dobre poczucie rytmu 4 - samodzielnie śpiewa niektóre poznane piosenki , ma dobre poczucie rytmu 3 - śpiewa z grupą poznane piosenki , ma słabe poczucie rytmu 2 – śpiewa niezbyt chętnie z grupą , ma słabe poczucie rytmu 1- nie śpiewa piosenek , niechętnie uczestniczy w zajęciach WYCHOWANIE FIZYCZNE 6- bardzo chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, bardzo starannie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne , zawsze przestrzega zasad, jest bardzo sprawny fizycznie 5- chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, starannie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne , zawsze przestrzega zasad, jest sprawny fizycznie 4 - chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, nie zawsze starannie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne , nie zawsze przestrzega zasad, 3- uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, nie zawsze starannie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne , często nie przestrzega zasad, 2- niechętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, niestarannie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne , nie zawsze przestrzega zasad, 1 - bardzo niechętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, często nie wykonuje ćwiczeń gimnastycznych , nie przestrzega zasad, EDUKACJA INFORMATYCZNA 6 – bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach komputerowych, umie obsługiwać stanowisko komputerowe, bardzo sprawnie posługuje się poznanymi programami 5 - bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach komputerowych, umie obsługiwać stanowisko komputerowe, sprawnie posługuje się poznanymi programami 4 - chętnie uczestniczy w zajęciach komputerowych, umie obsługiwać stanowisko komputerowe, posługuje się poznanymi programami 3- uczestniczy w zajęciach komputerowych, z pomocą umie obsługiwać stanowisko komputerowe, z pomocą posługuje się poznanymi programami 2- uczestniczy w zajęciach komputerowych, z pomocą umie obsługiwać stanowisko komputerowe, z pomocą posługuje się łatwymi narzędziami 1- w czasie zajęć komputerowych jest bierny. ZACHOWANIE a -uczeń bardzo aktywny i samodzielny, bardzo sumiennie wypełnia obowiązki wynikające z roli ucznia , ma właściwe relacje z nauczycielami i rówieśnikami, przestrzega zasad współżycia w grupie, w sytuacjach konfliktowych zachowuje spokój i rozwagę b - uczeń aktywny i samodzielny, stara się wypełniać obowiązki wynikające z roli ucznia , relacje z nauczycielami i rówieśnikami sporadycznie są niewłaściwe, nie zawsze przestrzega zasad współżycia w grupie, w sytuacjach konfliktowych stara się zachować spokój i rozwagę c - uczeń mało aktywny , samodzielny, stara się wypełniać obowiązki wynikające z roli ucznia , relacje z nauczycielami i rówieśnikami często są niewłaściwe, często nie przestrzega zasad współżycia w grupie, w sytuacjach konfliktowych czasami nie umie zachować spokoju i rozwagi d -uczeń mało aktywny i mało samodzielny, często nie wypełnia obowiązków wynikających z roli ucznia , relacje z nauczycielami i rówieśnikami bardzo często są niewłaściwe, często nie przestrzega zasad współżycia w grupie, w sytuacjach konfliktowych nie umie zachować spokoju i rozwagi EDUKACJA JĘZYKOWA - JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY- ANGIELSKI 6 – bardzo sprawnie posługuje się słownictwem angielskim , jest aktywny na zajęciach 5 – sprawnie posługuje się poznanym słownictwem angielskim 4 – posługuje się poznanym słownictwem angielskim, popełnia nieliczne błędy 3 - słabo posługuje się poznanym słownictwem angielskim, popełnia liczne błędy 2 - bardzo słabo posługuje się poznanym słownictwem angielskim, popełnia liczne błędy 1 - nie posługuje się poznanym słownictwem angielskim w wymaganym zakresie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |