Katalog Anna Łukasiewicz, 2019-03-05 Bydgoszcz Zajęcia przedszkolne, Scenariusze A było to tak ... - scenariusz uroczystości z okazji Odzyskania NiepodległościScenariusz uroczystości z okazji święta odzyskania niepodległości Cele: • rozwijanie poczucia przynależności narodowej • poszerzanie wiedzy na temat własnej ojczyzny • zapoznanie z historycznymi wydarzeniami • słuchanie, śpiewanie hymnu narodowego – zachowanie właściwej postawy 1. Powitanie Witam wszystkich zebranych tutaj gości: Panią Dyrektor, Przedstawicieli firmy Carrefour, Panie Nauczycielki oraz wszystkie przedszkolaki. Zebraliśmy się tutaj, aby upamiętnić rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości Dziś w przedszkolu wyjątkowo, Tak odświętnie, nietypowo. Pana Prezydenta serdecznie witamy, i na uroczystość zapraszamy. Dzisiaj święto Polski- Dzień Niepodległości. Dzisiaj wielka jest rocznica Jedenasty listopada Tym, co zmarli za Ojczyznę Hołd dziś cała Polska składa Cofnijmy się w czasie. Przypomnijmy sobie Jak to wszystko było, Co się wydarzyło. 2. Przedstawienie A było to tak ! SCENA 1 Występują: wnuki, dziadek i babcia. Część sceny zaaranżowana jest na pokój (stolik, dwa krzesełka ustawione na małym dywanie). Dziecko grające dziadka siedzi na krzesełku przy stole. Wchodzą wnuki i stają w pobliżu stolika. W odpowiednim momencie wchodzi dziewczynka grająca babcię. Jeden chłopczyk cały czas trzyma w rękach grę komputerową. Kiedy dzieci, zgodnie z przebiegiem scenariusza, usiądą, dziewczynka grająca babcię położy na stoliku plastikowe naczynka, a następnie odejdzie i wróci z plastikowym dzbankiem, po czym usiądzie na drugim krzesełku. Dzieci siadają na dywanie. Zarówno dziewczynki, jak i chłopcy mogą być wnukami. Zależy to od liczby dzieci w grupie i rozkładu ze względu na płeć. Dzieci odgrywające babcię i dziadka są odpowiednio wystylizowane. Wnuki: Dzień dobry, dziadku. Dziadek: Dzień dobry, kochane dzieci, jak u was leci? Czy grzeczne jesteście? Mamy i taty słuchacie? O ząbki dbacie? Owoce i warzywa zjadacie? Wnuk 1: Tak, tak, dziadku. My to jesteśmy dzielne przedszkolaki! Wszystko wzorowo robimy i niczego się nie boimy! Wszystkie strachy pokonamy i każdemu radę damy! Babcia: Oj, odważne i przemądrzałe z was przedszkolaki, a przy okazji kochane moje słodziaki. Usiądźcie razem z nami, zjedzmy ciasto z bakaliami. Dziadek: Krzysiu, a co tam za plecami chowasz? Wnuk 2: Popatrz, dziadku, to gra komputerowa. Dziadku, to największy hit, to rewelacja! Dla dzieci to superowa atrakcja! Wnuk 3: W grze zadanie to wroga pokonać i swoje miasto uratować. Strzelasz, bronisz, atakujesz i oczywiście punkty zyskujesz! Babcia: A jakiego państwa masz, chłopcze, bronić? I kto tej wojnie ma dowodzić? Wnuk 4: To bez znaczenia, babciu droga, dziadku drogi, strzelasz do każdego, kto na drodze stoi. Dziadek: Oj, dzieci, dzieci... To nie jest mądra zabawa. Wojna to bardzo poważna sprawa. Nie walczy się bez powodu, nie bez powodu ma się wrogów. Trudne to i skomplikowane, nie dla każdego zrozumiale. (dziadek udaje zamyślenie) Babcia: To ja wam herbatkę zaparzę, a wy, drogie dziatki, obok dziadka usiądźcie i historii posłuchajcie. SCENA 2 Bohaterowie sceny pierwszej pozostają na swoich miejscach. Na środek wchodzi osoba będąca narratorem, ubrana w odświętny strój. W zależności od liczby dzieci danej płci, w scenie tej mogą brać udział zarówno dziewczynki, jak i chłopcy. Wszyscy wystylizowani są na żołnierzy lub na walczących cywilów. Scena może odbywać się w starej chacie – wówczas potrzebne do scenografii będą stare przedmioty – lub w lesie przy ognisku. Dzieci siedzą, niektóre mogą stać lub się przechadzać. Narrator 1: Snuł dziadek opowieść o tym, jak Polacy o wolność walczyli i bohaterską postawą się odznaczyli. Historii świata biegi zmienili i Polskę oswobodzili. A było to tak... Żołnierz 1: Wojna trwa i trwa, a końca nie widać. Wielu ludzi zginąć musiało, bo ojczyzny bronić chciało. Oni bohaterami zostali, w pamięć naszą się wpisali. Żołnierz 2: Tyle lat czekamy, ale Polskę odzyskamy! Nasz kraj wolnym się stanie! Narrator 2: Wojna trwała cztery lata, a gdy ku schyłkowi się miała, na czele polskich oddziałów stanął Józef Piłsudski, by z Polskę oswobodzić.. Narrator 3: Po 123 latach walki Polska wolność odzyskała – niepodległa się stała. SCENA 4 Aktorzy biorący udział w scenie drugiej i trzeciej ustawiają się na baczność w rzędzie po obu stronach sceny. Wnuk 5: Dziadku, to piękna historia była, czy naprawdę się wydarzyła? Wnuk 6: Jasne! Przecież pani w przedszkolu mówiła i flagi z nami zrobiła. Wnuk 7: Co roku 11 listopada święto obchodzimy i w jego obchodach uczestniczymy. Tamte dni wspominamy i o poległych w walce pamiętamy. Wnuk 8: O tych, co życie stracili, gdy o wolną Polskę walczyli. Dla uczczenia rocznicy wszyscy powstańcie i hymn wspólnie odśpiewajcie. 4. Odśpiewanie hymnu Wszystkie dzieci stojąc na baczność, wykonują hymn Polski. 5. Wysłuchanie wiersza Co to jest Polska? (Czesław Janczarski) Co to jest Polska? – Spytał Jaś w przedszkolu. Polska – to wieś i las, i zboże w polu, szosa, którą pędzi do miasta autobus, i samolot, co leci wysoko, nad tobą. Polska to miasto, strumień i rzeka, i komin fabryczny, co dymi z daleka. A nawet obłoki, gdy nad nami mkną. Polska to jest także twój rodzinny dom. (…) 5. Wspólne śpiewanie piosenki Jestem Polką i Polakiem 6. Rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego To wszystko Polska 7. Zaproszenie do obejrzenia układu tanecznego tańca ludowego Kujawiak 8. Podziękowanie za przybycie, poświęcenie swojego czasu, zaproszenie do odwiedzenia naszego przedszkola w przyszłości. 9. Wykonanie wspólnego zdjęcia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |