|
|
Katalog Monika Kazimierczak, 2019-03-05 Brzeziny Język angielski, Konspekty How much or how many? klasa v szkoła podstawowaKonspekt lekcji języka angielskiego kl. V How much or how many? Cele ogólne: • nazywa artykuły spożywcze • pyta o ilość stosując How much…? i How many..? • określa ilość produktów spożywczych • rozróżnia produkty policzalne i niepoliczalne • zna ogólne zasady podziału produktów na policzalne i niepoliczalne Cele szczegółowe: • uczeń uzupełnia luki zwrotami how much i how many • uczeń tworzy pytania z How much… i how many…? • uczeń wpisuje wyrazy policzalne i niepoliczalne w odpowiednią kolumnę • uczeń określa czy rzeczownik jest policzalny (C) czy niepoliczalny (U) Pomoce: • tablica interaktywna • płyty z oprogramowaniem do tablicy interaktywnej • komputer • kserokopie ćwiczeń • strony internetowe: http://elt.oup.com/student/project3rdedition/level2/unit4/games/?cc=pl&selLanguage=pl; http://www.better-english.com/easier/howmuch.htm; http://www.english-4u.de/how_much_many_ex1.htm; http://www.engbook.pl/exercise/244; Tok lekcji: I. Rozgrzewka językowa. (10 min) Uczniowie przypominają zasady podziału rzeczowników na policzalne i niepoliczalne Uczniowie grają w grę on-line polegającą na określeniu, czy rzeczownik jest policzalny czy nie http://elt.oup.com/student/project3rdedition/level2/unit4/games/?cc=pl&selLanguage=pl II. Wprowadzenie (10 min) Uczniowie otwierają podręczniki na str. 49. W czytance z poprzedniej lekcji odnajdują pytania Muta o ilość. Uczniowie zastanawiają się, kiedy użyte było How much…? a kiedy How many...? Uczniowie uzupełniają tabelę ze strony 49 zwrotami How much i how many. Uczniowie zapisują do zeszytów regułę dotyczącą stosowania How much i how many. III. Ćwiczenie 1 (5min) Uczniowie sortują na tablicy interaktywnej rzeczowniki na takie, o które zapytamy przy pomocy How much i na te, o które pytamy how many. Wybierają po trzy z każdej grupy i zapisują w zeszytach w formie przykładów do podanej wcześniej reguły. IV. Ćwiczenie 2(10 min) uczniowie uzupełniają ćwiczenie z lukami na stronie internetowej http://www.english-4u.de/how_much_many_ex1.htm i na kserokopiach. V. Ćwiczenie 3(5 min) uczniowie wskazują poprawne odpowiedzi w ćwiczeniu na stronie internetowej http://www.better-english.com/easier/howmuch.htm VI. Zadanie domowe Ćwiczenie 4, 5 strona 39. *Przetłumacz zdania ze strony: http://www.engbook.pl/exercise/246 sprawdź poprawność wykonania zadania i prześlij PrtSC (print screen) strony z wykonanego zadania wklejony do pliku programu WORD i zapisany pod Twoim nazwiskiem pod adres nikakaz@gmail.com. VII. Ewaluacja (5 min) uczniowie wypełniają ankietę ewaluacyjną (zał. 2) Kopia z ćwiczeniami (zał. 1) Ex. 1 Choose: how much / how many. 1. ……………… lemonade have we got? We’ve got only one bottle. 2. ………………bottles are there? Three. 3. ………………meat is there? We have got two steaks. 4. ………………bananas have we got? We haven’t got any. 5. ………………sugar have we got? Enough. 6. ………………bread have we got? Some. 7. ………………pens are in your bag? Six. 8. ………………money have we got? We haven’t got a lot. 9. ………………bikes are there in the garden? Two. 10. ………………children have they got? Two girls and a boy. 11. ……………… milk have we got? About one and a half litres. 12. ……………… steaks have we got? We’ve got eight steaks. Ex. 2 Choose: how much / how many. 1 We need some tea. ______ do we need? 2 We need some eggs. ______ do we need? 3 We need some paper. ______ do we need? 4 We need some money. ______ do we need? 5______ cigarettes do you smoke a day? 6______ packets of cigarettes do you have? 7______ work have you got to do? 8______ sleep did you get last night? 9______ children have you got? 10______ bottles of wine are there in the cellar? 11______ English grammar do you know? 12______ Americans do you know? 13______ sugar do you take in your tea? 14______ apples do you eat in an average week? 15______ fruit do you eat in an average week? 16______ real friends do you have? 17______ chairs are there in your house? 18______ furniture do you have? 19______ traffic was there on the motorway today? 20______ times must I tell you? ANKIETA EWALUACYJNA (zał. 2) Wybierz odpowiedź a, b lub c. 1) Policzalne i niepoliczalne 2) How much i how many a) Potrafię rozróżnić rzeczowniki policzalne i niepoliczalne b) Czasami mylę się rozróżniając rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. c) Nie potrafię rozróżnić rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. a) Potrafię poprawnie wstawić how much i how many b) Czasami mylę się wstawiając how much i how many c) Nie wiem kiedy wstawić how much a kiedy how many. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |