Katalog

Monika Kazimierczak, 2019-03-05
Brzeziny

Język angielski, Scenariusze

Christmas klasa II szkołą podstawowa.

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego
kl. II

Christmas.
Cele:
• Uczeń rozumie słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.
• Uczeń rozpoznaje i odczytuje wyraz oraz potrafi przyporządkować go do obrazka
• Uczeń pisze słowa dotyczące świąt.
• Uczeń rozpoznaje słowa dotyczące świąt w słyszanym tekście.
• Uczeń określa czy zdania są prawdziwe czy fałszywe na podstawie usłyszanego tekstu.

Pomoce:
• karty z obrazkami i wyrazami przedstawiającymi słownictwo świąteczne
• karty pracy
• historyjka o Św. Mikołaju

Formy pracy:
Praca z całą klasą, praca w parach, praca indywidualna.
Tok lekcji:
I. Rozgrzewka językowa.
 Nauczyciel pokazuje obrazek Św. Mikołaja i prosi o podanie angielskiej nazwy świętego.
Nauczyciel przykleja rysunek Świętego Mikołaja do tablicy i wyjaśnia, że w różnych krajach Św. Mikołaj inaczej się nazywa. Np.:

Brazil – Papai Noel

Chile – Viejo Pascuero (Old Man Christmas)
China – Dun Che Lao Ren (Christmas Old Man)
Denmark – Julemanden
Finland – Joulupukki
Germany – Weihnachtsmann (Christmas Man)
Hungary – Mikulas (St. Nicholas)
Italy – Babbo Natale
Japan – Hoteiosho (A god or priest bearing gifts)
Norway – Julenissen (Christmas gnome)
Portugal – Pai Natal
Spain – Papa Noel
Romania – Mos Craciun
Russia – Ded Moroz (Grandfather Frost)
Turkey – Noel Baba



II. Wprowadzenie.
 Nauczyciel wyjaśnia, że będziemy poznawać słówka dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.
 Nauczyciel stopniowo odsłania kolejne karty obrazkowe prosząc uczniów o odgadnięcie, co znajduje się na rysunku następnie podaje angielską nazwę i prosi o kilkakrotne powtórzenie wyrazu; cicho, głośno, szeptem, szybko, wolno (zał.1).
 Nauczyciel przykleja karty na tablicy obok Św. Mikołaja.
 Nauczyciel pokazuje karty wyrazowe i prosi o głośne ich odczytanie a następnie o przyklejenie pod odpowiednim obrazkiem.
 W języku Polskim nauczyciel wyjaśnia, jaki związek ze świętami mają poszczególne przedmioty.

III. Ćwiczenie 1.
 Nauczyciel wyjaśnia znaczenie słowa North Pole.
 Nauczyciel odczytuje opowiadanie o Świętym Mikołaju. Uczniowie w trakcie słuchania mają podnosić rękę, gdy słyszą któreś z prezentowanych przed chwilą słówek.

 „Santa Clause lives at the North Pole. He has got a long, white beard and a red hat. Santa Clause travels by sleigh. Nine reindeers pull his sleigh. In December Santa Claus brings presents to children. He comes through the chimney. He eats cookies and drinks milk. He puts small presents In a shocking and big presents under the Christmas tree. If children do not listen to their parents, they do not get any presents.”

 Nauczyciel odczytuje zdania i prosi uczniów o określenie, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.

1. Santa Claus lives In Poland. (FALSE)
2. Santa Claus has a blue hat. (FALSE)
3. Santa Claus travels by helicopter. (FALSE)
4. Santa Claus comes to the house through the chimney. (TRUE)
5. Santa Claus puts big presents under the Christmas tree. (TRUE)
6. Santa Claus eats cheese and drinks water. (FALSE)

IV. Ćwiczenie 2.
 Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy (zał. 2) i wyjaśnia, że uczniowie powinni narysować scenę z życia Św. Mikołaja zawierająca przynajmniej 4 z nowopoznanych słówek.
 Nauczyciel dzieli uczniów na pary i prosi, by nie pokazując sobie nawzajem obrazków dowiedzieli się, które z nowopoznanych rzeczowników mają wspólne a które różne. Jeden uczeń podaje słówko np. „Sleigh” a druga osoba odpowiada yes/no i stawia + bądź – obok tego przedmiotu w zależności, czy pojawia się on na obu pracach czy tylko na jednej.
 Nauczyciel przypina prace uczniów na tablicy.


Zał. 1
Santa Claus Reindeer
Hat Chimney
Cookies Sleigh
Christmas tree Stocking
Presents
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.