![]() |
![]() |
Katalog Aldona Krawczyńska, 2019-03-05 Żyrardów Edukacja czytelnicza, Scenariusze Jestem patriotą ponieważ... - scenariusz zajeć o tematyce patriotycznejScenariusz zajęć o tematyce patriotycznej dla klasy III - IV Jestem patriotą ponieważ… Czas: 90 minut Cele ogólne: – kształtowanie szacunku dla własnego państwa i symboli narodowych, – kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, – kształtowanie postaw patriotycznych, – ćwiczenie logicznego myślenia i wyciągania wniosków, – rozbudzanie zainteresowań czytelniczych na temat Polski – historia, ciekawe miejsca, tradycje, osiągnięcia itp., Uczeń: - wyjaśni znaczenie słowa patriota i patriotyzm, - utrwali swoją wiedzę na temat symboli narodowych, - przedstawi i doceni walory Polski, - wskaże zachowania patriotyczne w codziennym życiu, - będzie wiedział, jak swoim codziennym zachowaniem prezentować postawę patriotyczną; Środki dydaktyczne: - kolorowe karteczki, duży karton na plakat, flamastry, klej - książki: Polska ABC…Uczę się – M . Strzałkowska, Mam gen wolności – J. Ciechanowski, Jaki znak Twój - M. Rusinek, Katechizm polskiego dziecka – W. Bełza, album Złota 10 Polska – B. Tryhubczak, J. Włodarczyk i in., dowolne książki z zabytkami i krajobrazami Polski. - krzyżówka nt. Dnia niepodległości (można ułożyć swoją lub skorzystać z gotowej) Przebieg zajęć: 1. Powitanie dzieci i wprowadzenie w temat zajęć; 2. Wyjaśnienie słowa patriotyzm i patriota – Patriotyzm to miłość do ojczyzny; 3. Przeczytanie utworu B. Strzałkowskiej Polska z serii ABC… Uczę się – pokazywanie obrazków, zwrócenie uwagi na godło, flagę i hymn, krótkie wspólne omówienie; 4. Pogadanka - Polska to piękny kraj - oglądanie albumów z zabytkami Polski, krajobrazami m.in. książka – album Złota 10 Polska – omówienie walorów Polski, wybranych wydarzeń i osiągnięć Polaków; 5. Za co kochamy Polskę? – dzieci na podstawie obejrzanych albumów i własnych spostrzeżeń swojego otoczenia odpowiadają na postawione pytanie; 6. Wspólne czytanie - recytowanie utworu Kto Ty jesteś? Polak mały…(zwrócenie uwagi na ostatnie 2 wiersze – teraz nie musimy oddawać życia za ojczyznę - dyskusja); 7. Przeczytanie opowiadania O Jasiu co się uczyć nie chciał z książki J. Ciechanowskiego Mam gen wolności – omówienie opowiadania, zwrócenie uwagi na znaczenie słów: szacunek i odpowiedzialność; 8. Przeczytanie wybranych wierszy M. Rusinka Jaki znak Twój?... np. Czym ta ziemia, Coś jej winien? 9. W jaki sposób powinniśmy okazywać swoją miłość i szacunek do ojczyzny – burza mózgów, dzieci zapisują na kolorowych karteczkach swoje pomysły np. - wyrażam się kulturalnie, nie używam brzydkich słów, - mówię dzień dobry, proszę , przepraszam, dziękuję, - dbam o środowisko, segreguję śmieci - oszczędzam wodę i prąd, - nie śmiecę, papierki wyrzucam do kosza, - kupuję i kasuję bilet w autobusie, - kultywuję polskie tradycje i zwyczaje - zachowuję powagę podczas śpiewania hymnu państwowego, - na uroczystości przychodzę w stroju galowym, - chce zdobywać wiedzę, czytam książki, - odrabiam prace domowe, - sprzątam po swoim psie, - szanuję poglądy innych osób, - przestrzegam prawa; 10. Plakat – dzieci odczytują swoje karteczki i przyklejają na duży karton pod hasłem Na czym polega współczesny patriotyzm? Jestem patriotą ponieważ: … - omówienie plakatu 11. Krzyżówka o Polsce – dzieci rozwiązują w grupach, wspólne odczytanie hasła; 12. Podsumowanie lekcji. Opracowała Aldona Krawczyńska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |