Katalog

Monika Białek, 2019-03-05
Jaślany

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

zajęcia korekcyjno-kompesnacyjne

- n +

Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej dla chłopca z niepełnosprawnością intelektualną w stop. lekkim, niepełnosprawnością ruchową.

Temat: Usprawnianie koordynacji ruchowo –słuchowo -wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania.
Prowadzący: mgr Monika Białek
Metody i techniki: motoryczno-kinestetyczna, muzykoterapia, wzrokowo- słuchowa, metoda malowania dziesięcioma palcami
Formy pracy: indywidualna
Środki dydaktyczne: farby, papier, mazaki, koperta z nazwami zwierząt, płyta z muzyką relaksacyjną i odgłosami zwierząt, ilustracje zwierząt
Cele ogólne:
- utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko
- rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków
- poznanie różnych sposobów zapamiętywania sprzyjających rozwojowi form świadomego i celowego uczenia się
- wdrażanie do pokonywania stawianych trudności
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- wyrabianie właściwej postawy podczas zajęć
Cele operacyjne:
- uczeń potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
- uczeń utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa
- uczeń doskonali spostrzegawczość i koncentrację
- uczeń potrafi samodzielnie i prawidłowo dobrać nazwy zwierząt
- uczeń potrafi zapamiętać i powtórzyć prawidłowo tekst wiersza

Przebieg zajęć

1. Powitanie.
2. Zaproszenie dziecka do wspólnej zabawy, objaśnienie celu zajęć.
3. Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki”- kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze – mazakiem).
4. Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach –chłopiec zapoznaje się
z treścią obrazków, samodzielnie nazywa zwierzęta, określa ich cechy i czynności, jakie wykonują.
5. Różnicowanie odgłosów zwierząt – uczeń wysłuchuje nagrania z płyty i znajduje odpowiednią ilustrację związaną z danym odgłosem.
6. Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje”- nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, a zadaniem ucznia jest odgadywanie, którego brakuje.
7. Zapoznanie się z wierszem pt. ”Kotek”

Chłopiec wysłuchuje tekstu wiersza, obserwuje wykonanie rysunku, następnie podejmuje próbę samodzielnego odtwarzania treści wiersza z wykorzystaniem rysunku.
„Małe kółko,
Duże kółko,
Jedno ucho,
Drugie ucho,
Trzy wąsiki z prawej strony,
Trzy wąsiki z lewej strony,
Ogonek zakręcony,
I jest kotek tyłem odwrócony”
8. Malowanie dłonią lub palcami ilustracji kotka.
9. Podsumowanie zajęć: pochwała ustna, nagrodzenie uczniów, pożegnanie.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.