Katalog Monika Białek, 2019-03-05 Jaślany Zajęcia przedszkolne, Konspekty zajęcia korekcyjno-kompesnacyjneKonspekt zajęć rewalidacji indywidualnej dla chłopca z niepełnosprawnością intelektualną w stop. lekkim, niepełnosprawnością ruchową. Temat: Usprawnianie koordynacji ruchowo –słuchowo -wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania. Prowadzący: mgr Monika Białek Metody i techniki: motoryczno-kinestetyczna, muzykoterapia, wzrokowo- słuchowa, metoda malowania dziesięcioma palcami Formy pracy: indywidualna Środki dydaktyczne: farby, papier, mazaki, koperta z nazwami zwierząt, płyta z muzyką relaksacyjną i odgłosami zwierząt, ilustracje zwierząt Cele ogólne: - utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko - rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków - poznanie różnych sposobów zapamiętywania sprzyjających rozwojowi form świadomego i celowego uczenia się - wdrażanie do pokonywania stawianych trudności - rozwijanie wyobraźni plastycznej - rozwijanie sprawności manualnej - wyrabianie właściwej postawy podczas zajęć Cele operacyjne: - uczeń potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem - uczeń utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa - uczeń doskonali spostrzegawczość i koncentrację - uczeń potrafi samodzielnie i prawidłowo dobrać nazwy zwierząt - uczeń potrafi zapamiętać i powtórzyć prawidłowo tekst wiersza Przebieg zajęć 1. Powitanie. 2. Zaproszenie dziecka do wspólnej zabawy, objaśnienie celu zajęć. 3. Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki”- kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze – mazakiem). 4. Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach –chłopiec zapoznaje się z treścią obrazków, samodzielnie nazywa zwierzęta, określa ich cechy i czynności, jakie wykonują. 5. Różnicowanie odgłosów zwierząt – uczeń wysłuchuje nagrania z płyty i znajduje odpowiednią ilustrację związaną z danym odgłosem. 6. Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje”- nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, a zadaniem ucznia jest odgadywanie, którego brakuje. 7. Zapoznanie się z wierszem pt. ”Kotek” Chłopiec wysłuchuje tekstu wiersza, obserwuje wykonanie rysunku, następnie podejmuje próbę samodzielnego odtwarzania treści wiersza z wykorzystaniem rysunku. „Małe kółko, Duże kółko, Jedno ucho, Drugie ucho, Trzy wąsiki z prawej strony, Trzy wąsiki z lewej strony, Ogonek zakręcony, I jest kotek tyłem odwrócony” 8. Malowanie dłonią lub palcami ilustracji kotka. 9. Podsumowanie zajęć: pochwała ustna, nagrodzenie uczniów, pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |