AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Belczyk, 2019-03-06
Libusza

Pedagogika, Plany wynikowe

Sprawozdanie z zajęć tyflopedagogicznych

- n +

W drugiej połowie roku szkolnego ...../.... uczennica wykonywała ćwiczenia skoncentrowane na pięciu zdolnościach percepcyjnych mających znaczenie dla osiągnięcia przez dziecko postępów i przygotowania go do nauki szkolnej.
Były to:
- koordynacja wzrokowo- ruchowa,
- spostrzeganie figury i tła,
- stałość spostrzegania,
- spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- spostrzeganie stosunków przestrzennych.
Dziewczynka odszukuje figury, przedmioty mające takie samo położenie jak figura, przedmiot wzorcowy. Rozpoznaje takie same kształty- łączy je w pary. Dziewczynka rysuje w ograniczonym polu- rysuje linie w środku pola ograniczonymi liniami, linie zakrzywione i złamane pod kątem ostrym. Nazywa i pokazuje części ciała- podejmuje próby odróżniania prawej i lewej strony. Uzupełnia brakujące części niekompletnej twarzy i postaci ludzkiej.
Sprawność manualną ćwiczyła poprzez rozcinanie nożyczkami obrazka, który następnie miała złożyć w całość. Dziewczynka rysuje po kropkach, liniach, podejmuje się zadań grafomotorycznych- wymaga jednak dalszych ćwiczeń w tym zakresie by zadanie te wykonać dokładnie i bardziej precyzyjnie. Z reguły chętnie uczestniczyła w zajęciach. Zdarzało się, że domagała się powrotu do ulubionych form aktywności, natomiast gdy jakiegoś zadania nie chciała wykonać próbowała skierować zainteresowanie i rozmowę na inny, zastępczy temat.
Pracowała w oparciu o wybrane ćwiczenia zawarte w podręczniku „Wzory i obrazki”- Program Rozwijający Percepcję Wzrokową M. Frostig i D. Horn oraz tematyczne karty pracy (związane ze święta wielkanocne, wakacjami itp.). Ponadto na każdych zajęciach dziewczynka mogła uczyć się przez zabawę (gry edukacyjne: Memory, układanki lewopółkulowe, konstrukcyjne i mozaikowe, puzzle itp.).
Zgodnie z zaleceniami zawartymi w Orzeczeniu ćwiczyła i usprawniała czynności motoryczne gałek ocznych tzn. fiksację wzroku na przedmiocie, odszukiwanie wzrokiem przedmiotów znajdujących się blisko i daleko, wodzenie wzrokiem w poziomie, pionie i na skos.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.