Katalog Iwona Udzielak, 2019-03-06 Bolesławiec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Górniczy mundur. Scenariusz lekcji kl.3 SP.TEMAT: Górnicze umundurowanie. Główny cel lekcji: Znajomość symboliki związanej z górnictwem. Cele operacyjne: Uczeń: • Zna części munduru górniczego i ich symbolikę, • Wykonuje model czapki górniczej, • Współpracuje w grupie, • Dekoduje zaszyfrowane informacje, • Wykonuje działania matematyczne w zakresie 100. Pomoce: pióropusze wykonane z bibuły, kartki z nazwami funkcji górniczych i ich odpowiedniki szyfrowe, żetony w 5 kolorach, papier w kolorze czarnym i żółtym. Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjne. 2. Zapisanie pytania kluczowego: Po co górnikom czapki z pióropuszami w 5 kolorach? 3. Przydział do grup – losowanie żetonów. Wybór liderów. 4. Nauczyciel wyjaśnia, że dawniej górnicy używali miotełki ze strusich piór do wymiatania drobnego gruzu z otworów strzałowych i nosili ją zatkniętą przy czapce. Obecnie przypominają o niej pióropusze na czapkach górniczych. 5. Liderzy biorą pióropusze w takim kolorze, jak żetony grupy. 6. Nauczyciel wiesza na tablicy kartki z napisami: DYREKTOR, SZTYGAR, PRZODOWY, SKARBNIK, GÓRNIK, CZŁONEK ORKIESTRY GÓRNICZEJ, KAPELMISTRZ. 7. Każda grupa rozwiązuje zadanie matematyczne. Po podaniu nauczycielowi wyniku, otrzymuje zaszyfrowaną nazwę funkcji górniczej, którą symbolizuje dana barwa pióropusza. 8. Każda grupa wykonuje z papieru płaski model czapki górniczej, uzupełnia go swoim pióropuszem i, wraz z podpisem wziętym z tablicy, umieszcza na gazetce. 9. W każdej grupie jedno z dzieci kładzie się na szarym papierze, a inni odrysowują jego sylwetkę. Następnie domalowują mundur (na podstawie wzoru- wyświetlone zdjęcie). 10. Każda grupa prezentuje swoją pracę. 11. Podsumowanie zajęć – próba odpowiedzi na pytanie kluczowe. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |