Katalog

Ewelina Kasperczak, 2019-03-06
Drawsko

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

"Czym jest złość?" - praca z dzieckiem, ze spektrum autyzmu w przedszkolu

- n +

„Złość”
Cel:
 dziecko poznaje podstawową emocje: złość,
 rozpoznaje emocje na ilustracjach,
 próbuje naśladować mimikę twarzy przedstawiającą: złość.
Środki dydaktyczne:
 ilustracje,
 lustro,
 plan aktywności,
 packa na muchy,
 tabliczka motywacyjna,
 balon,
 CD muzyka relaksacyjna,
 magnetofon.
1. Powitanie
Tomcio Paluch, (wszystkie palce zwinięte w pięść)
Tomcio Paluch tańczy sam! – (prostujemy kciuka)
Ram, pam, pam, ram, pam, pam! (zginamy i prostujemy kciuk)
Teraz przyszedł tancerz inny, (prostujemy palec wskazujący)
też w tańczeniu bardzo zwinny. (machamy palcem wskazującym)
I środkowy (prostujemy palec środkowy)
już do tańca jest gotowy. (machamy palcem środkowym)
Teraz serdeczny chce tańczyć troszeczkę. (machamy palcem serdecznym)
Ja też, ja też! – mały palec woła, (machamy małym palcem)
i tańczą leciutko raz dokoła, dwa dokoła. (krążymy całą dłonią)
Źródło: http://www.loogomowa.pl/zabawy-paluszkowe
2. Zapoznanie się z planem aktywności
3. Wręczenie dziecku tabliczki aktywności i omówienie nagrody jaką otrzyma po zrealizowaniu wszystkich zadań
4. Omówienie ilustracji i określenie emocji
„Olek ma starszego brata Karola. Karol często niszczy zabawki Olkowi”.
Pytanie o emocję: „Jak się czuje Olek, kiedy Karol niszczy mu zabawki?”
Możliwe odpowiedzi to: „radość”, „smutek”, „złość”.
Należy wytłumaczyć dziecku, że Olek jest zły, ponieważ jego brat niszczy jego zabawkę.
(Jeśli odpowiedź jest prawidłowa wręczmy żeton do tabliczki aktywności)
5. Zapoznanie z ilustracją przedstawiającą
 Złość
6. Zabawa ruchowa
Nauczyciel wręcza dziecku balon, na którym jest narysowana zła mina. Zadaniem dziecka jest, skakanie po nim, aż pęknie.
7. Praca z lustrem
Dziecko obserwując i naśladuje nauczyciela, który przedstawia złą minę odbiciu lusterka. Nauczyciel zwraca uwagę iż przy tym grymasie twarzy marszczymy brwi.
Wręczenie żetonu za prawidłowe wykonywanie zadania
8. Zakończenie zajęć
Rozmowa na temat opanowywaniu złości. Gdy jesteśmy źli głęboko oddychamy. Dziecko wraz z nauczycielem, ćwiczą głęboki wdechy i wydechy przy muzyce relaksacyjnej. Wręczenie nagrody dziecku za zdobycie wszystkich aktywności.
Ewelina Kasperczak
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.