Katalog

Elżbieta Kowalewska, 2019-03-05
Sochaczew

Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania

Sprawozdanie roczne z awansu nauczyciela mianowanego

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO. ROK SZKOLNY 2016/2017

IMIĘ I NAZWISKO: Elżbieta Kowalewska
MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU: Miejskie Przedszkole Numer 7 im. Marii Montessori w Sochaczewie

Sprawozdanie zostało sporządzone na podstawie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. – W sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 26 marca 2013 r., pozycja 393).

Dnia 01.09.2016 r. rozpoczęłam staż w Miejskim Przedszkolu Numer 7 im. Marii Montessori w Sochaczewie, umożliwiający mi ubieganie się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. W pierwszym roku mojego stażu pracowałam z najmłodszą grupą dzieci 3 letnich. Praca i działania podjęte w ramach realizacji stażu pozwoliły mi wzbogacić doświadczenie i poszerzyć wiedzę na temat pracy z dziećmi o różnych potrzebach i wspomóc rozwój dzieci zarówno tych słabszych jak i zdolnych. Podczas pełnionych obowiązków starałam się podnosić jakość mojej pracy, a przez to i jakość placówki.
Biorąc pod uwagę priorytety pracy oraz zadania zawarte w Planie Rozwoju Zawodowego podczas odbywania stażu zrealizowałam następujące zadania, które przyniosły określone efekty zamieszczone w poniższym sprawozdaniu.

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE ZADANIA DO REALIZACJI ZAMIESZCZONE W PLANIE ROZWOJU ZAWODOWEGO FORMY I SPOSOBY REALIZACJI





§ 8 ust.2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Analiza przepisów prawa oświatowego w zakresie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Po dokonaniu analizy całokształtu swojej pracy zawodowej oraz samooceny postanowiłam podjąć starania o uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego.

1. W tym celu zapoznałam się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Dzięki temu poszerzyłam swoją wiedzę dotyczącą aspektów prawnych awansu zawodowego. Poznałam sposób dokumentowania dorobku zawodowego oraz przygotowania sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Starałam się również na bieżąco analizować przepisy prawa oświatowego i śledzić zmiany w przepisach dotyczących awansu zawodowego.
Następnie złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz opracowałam plan rozwoju zawodowego. Został on zatwierdzony przez dyrektora przedszkola.

2. Samodzielnie jak również poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, doskonaląc tym samym własny warsztat pracy:
- Uczestniczyłam w Szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Prowadziłam rade szkoleniową na temat ,,Podział pomocy rozwojowych według Marii Montessori”
- Systematycznie śledziłam literaturę metodyczną i dydaktyczną, korzystałam z zasobów biblioteki własnej, przedszkolnej i portali internetowych.
- Wzbogacałam własny warsztat pracy o nowe materiały dydaktyczne, płyty CD, karty pracy, tablice demonstracyjne, dekoracje sali.
- Opracowywałam scenariusze na uroczystości przedszkolne.
- Przygotowałam dzieci do udziału w konkursach plastycznych
- Diagnozowałam poziom rozwoju dzieci, prowadząc systematyczne obserwacje pedagogiczne, konstruowałam narzędzia diagnostyczne, gromadziłam dokumentację w tym zakresie
- Wzbogaciłam kącik montessoriański o nowy, samodzielnie przygotowany materiał rozwojowy
-Organizowałam ogólnoprzedszkolne wystawy tematyczne
- Propagowałam działania wychowawczo-dydaktyczne na stronie internetowej przedszkola, poprzez zamieszczanie scenariuszy, sprawozdań z uroczystości grupowych i przedszkolnych, zdjęć
- Organizowałam wycieczki po najbliższej okolicy: do Muzeum Kolei Wąskotorowej, na pocztę do PKP, wzbogacając tym samym tematykę zajęć.

Na bieżąco śledziłam publikacje ukazujące się w czasopismach pedagogicznych: „Bliżej Przedszkola”, „Nauczycielka Przedszkola”.
W swojej pracy korzystałam również z czasopism: „Mały Artysta”, „Hobby”, „Hobby Extra”. Czerpałam z nich inspiracje na ciekawe pomysły plastyczne zarówno do pracy z dziećmi, jak i do dekoracji przedszkola.
Bardzo często w pogłębianiu swojej wiedzy korzystałam z zasobów Biblioteki Pedagogicznej oraz z bogato wyposażonego kącika pomocy dydaktycznych w przedszkolu.
Dzięki korzystaniu z różnorodnej literatury wzbogaciłam własną pracę i mogłam organizować dla dzieci różnorodne i ciekawe zajęcia.

3. Brałam czynny udział w tworzeniu dokumentacji grupowej i przedszkolnej
- Systematycznie dokonywałam wpisów do dziennika zajęć
- Opracowywałąm i realizowałam: miesięczne plany pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej, plany współpracy ze środowiskiem rodzinnym, lokalnym, plany wycieczek bliższych i dalszych
- Prowadziłam i dokumentowałam obserwacje pedagogiczne dzieci
- Diagnozowałam osiągnięcia moich wychowanków
- Pisałam półroczne i roczne sprawozdania z pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej
- Przygotowałam materiały na Szkoleniowe Rady Pedagogiczne
- Uczestniczyłam w tworzeniu: Statutu Przedszkola, Koncepcji Pracy Przedszkola, Rocznego Planu Pracy Opiekuńczo-Wychowawczo-Dydaktycznej Przedszkola, Przedszkolnego Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, Planu Współpracy z Rodzicami i Środowiskiem Lokalnym, Zestawu Przedszkolnych Programów Wychowawczych
- Aktywnie i systematycznie uczestniczyłam w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
- Byłam członkiem zespołu do spraw ewaluacji

4. Wykorzystywałam nowatorskie metody i formy pracy z dziećmi
- Stosowałam w swojej pracy metody aktywizujące i innowacyjne:
W swojej pracy starałam się stosować jak najwięcej metod aktywizujących:
• Elementy Metody Dobrego Startu
• Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metodę Marii Montessori
• Pedagogikę Zabawy
• Dziecięcą Matematyka Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej
• Kinezjologię Edukacyjną
• Zabawy w kręgu (stymulacja integracyjna)
• Metody rozwijające świadomość ciała
• Zabawy paluszkowe i wierszyki-masażyki
Stosując takie formy i metody pracy dzieci stawały się dzięki temu : aktywne, dociekliwe, kreatywne , przygotowane do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami, rozwijały swoje zainteresowania. Moi wychowankowie byli twórczy, rozwijali swoją wyobraźnię, by nie bali się nowości i zmian. Efektem tego jest większa skuteczność nauczania i trwalsza wiedza. Metody te pozwalają mi lepiej pracować i ułatwiają komunikację z dziećmi.
- Zaangażowałam się w projektowanie i urządzenie kącika plastycznego, eksponującego różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – organizowałam wystawy prac plastycznych.
- Rozwijałam zdolności muzyczne, plastyczne, recytatorskie i taneczne dzieci. Kierowałam przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach.

5. Współpracowałam z rodzicami
W każdym roku szkolnym opracowywałam roczne plany współpracy z rodzicami oraz harmonogramy spotkań grupowych. Prowadziłam systematyczną pedagogizację rodziców w ramach prowadzenia kącika dla rodziców poprzez referaty:
• „Wpływ telewizji na rozwój dziecka przedszkolnego”
• „Adaptacja dzieci 3,4-letnich do przedszkola”
Dzięki referatom przestrzegłam rodziców konsekwencjami zbyt długiego przesiadywania dzieci przed telewizorem i oglądania niewłaściwych bajek. Przedstawiłam rodzicom informację na temat tego, jak pomóc dziecku w adaptacji do przedszkola.
Podczas zebrań rodzice byli także zapoznawani z rolą i celami programów autorskich i projektów edukacyjnych realizowanych w grupie, pozytywnie oceniali w/w programy i wyrażali zgodę na ich realizację.
Ponadto prowadziłam indywidualne spotkania i konsultacje w rodzicami dzieci w sytuacjach, gdy wymagało tego dobro dziecka bądź też na życzenie rodziców. Uwagi rodziców były dla mnie cenną wskazówką do stałej poprawy jakości swojej pracy.
Przeprowadziłam uroczystości dla rodziców, które dały im możliwość obserwacji zachowań własnego dziecka na tle grupy. Ich organizacja służyła większej integracji , poznaniu pracy dzieci w przedszkolu oraz jej efektów. Udział rodziców w takich uroczystościach budzi większe zaufanie do nauczyciela i jest doskonałą prezentacją umiejętności dzieci. Po zakończeniu uroczystości rodzice zawsze mieli okazję do rozmów indywidualnych ze mną, wymiany spostrzeżeń i uwag.
Od 1 września 2016 roku byłam inicjatorką napisania i realizowania programu czytelniczego dla dzieci. Zorganizowałam kącik czytelniczy, pasowanie na czytelnika, ponadto organizowałam spotkania z czytającymi rodzicami w celu wspólnego i głośnego czytania dzieciom. Dzięki moim działaniom zarówno dzieci jak i rodzice wiedzą, że czytanie stanowi wartość, której nie można zastąpić niczym innym.

6. Wykonywałam czynności dodatkowe tj;:
- Prowadziłam ewidencję szkoleń dla nauczycieli
- Zainicjowałam i prowadziłam akcję zbiórki nakrętek plastikowych oraz zbiórkę odzieży dla dzieci z ubogich rodzin we współpracy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie i MOPS w Sochaczewie

6. Współpracowałam ze środowiskiem lokalnym
- Opracowałam plan współpracy ze środowiskiem lokalnym.
-Organizowałam wycieczki do różnych instytucji i miejsc np. Biblioteka, Muzeum, poczta, przychodnia zdrowia, dworzec PKP itp.
- Zapraszałam do przedszkola przedstawicieli poszczególnych zawodów np. strażak, policjant itp.
- Współpracowałam z Miejską Biblioteką Publiczną w Sochaczewie





§ 8 ust.2 pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Wykorzystanie technologii informacyjnej.

Wykorzystanie technologii komunikacyjnej. Przez cały czas doskonalę swoje umiejętności korzystania z technologii komputerowej. Przy pomocy komputera projektowałam i wykonywałam:
• Dyplomy dla dzieci i podziękowania dla rodziców
• Zaproszenia na różne przedszkolne uroczystości
• Karty pracy dla dzieci
• Pomoce dydaktyczne do zajęć i zabaw z dziećmi oraz do pracy indywidualnej
• Miesięczne plany pracy
• Referaty
• Scenariusze zajęć i scenariusze uroczystości
• Opinie
• Sprawozdania
• Protokoły
• Dokumenty związane z awansem zawodowym.
Przygotowywana przeze mnie dokumentacja była zawsze estetycznie opracowana i wykonana.
Przekazywałam wykonywane przeze mnie zdjęcia z różnych grupowych uroczystości i ciekawych zajęć administratorowi strony przedszkola w celu umieszczenia ich na stronie internetowej przedszkola.
Zamieszczałam również relacje z wydarzeń grupowych na stronie przedszkola
Były to między innymi:
• Plusk w łazience
• Pasowanie na przedszkolaka
• Pasowanie na czytelnika
• Dzień babci i dziadka
• Urodziny pluszowego misia
• Urodziny
• W Muzeum Kolei Wąskotorowej
• Mamo Tato pobaw się ze mną.

Wykorzystywałam także podczas zajęć filmy edukacyjne.
Korzystałam również często ze stron internetowych poświęconych edukacji oraz z serwisów dla nauczycieli przedszkola m. in. :
www.men.gov.pl
www.literka.pl
www.nauczycieleprzedszkola.pl
www.eduforum.pl
www.ore.edu.pl
www.edukacja.edux.pl
www.blizejprzedszkola.pl
www.calapolskaczytadzieciom.pl
oraz wiele stron przedszkoli i instytucji zajmujących się dziećmi.
Wykorzystując w swojej pracy technologię informacyjną wzbogaciłam i podniosłam warsztat pracy własnej i przedszkola. Szybko mogłam pozyskiwać potrzebne informacje, poszerzyłam swoją wiedzę i zdobyłam nowe doświadczenia.
Utrzymywałam elektroniczny kontakt z innymi nauczycielami w celu wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i materiałów dydaktycznych.
Komunikowałam się z rodzicami moich wychowanków za pomocą telefonów komórkowych, co znacznie usprawniło wymianę informacji.
Za pomocą Internetu zapisuję się na różnego rodzaju kursy i szkolenia. Korzystałam m. in. z następujących stron:
• www.ckp.edu.pl
• www.art-mar.pl
• www.pro-futuro.pl
Jak również na swoją skrzynkę e-mailową otrzymuję także materiały ze szkoleń i warsztatów. Mogę także zamawiać książki z zasobów Biblioteki Pedagogicznej.
Za pomocą Internetu śledziłam także zmiany w prawie oświatowym na następujących stronach:
www.men.gov.pl
Mogłam także na bieżąco śledzić pojawianie się nowości wydawniczych dotyczących wychowania przedszkolnego. Wymienić tu należy m.in. strony:
www.edukacyjna.pl
www.harmonia.pl
www.blizejedukacji.pl
www.jednosc.com.pl
Pogłębiałam wiedzę, dotyczącą pracy z dziećmi metodą Marii Montessori poprzez publikacje i materiały zamieszczone na stronach internetowych. Wykorzystywałam Internet jako źródła informacji i inspiracji podczas wykonywania pomocy montessoriańskich.
Uzupełniałam i wzbogacałam własny zestaw pomocy dydaktycznych (płyty CD, DVD)– które wykorzystywałam w pracy z dziećmi.
Relacjonowałam ważne wydarzenia przedszkolne za pomocą aparatu cyfrowego.

§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Zamieściłam opracowane przez siebie materiały na portalach internetowych dla nauczycieli:
1. Wymieniłam się z innymi nauczycielami scenariuszami uroczystości i zajęć.
2. Udostępniłam w ramach wymiany doświadczeń zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.
3. Udostępniałam innym nauczycielom- opracowane samodzielnie materiały i pomoce dydaktyczne.
Moja współpraca z nauczycielkami układała się bardzo dobrze. Wspólnie przygotowywałyśmy i wdrożyłyśmy do realizacji: program adaptacyjny ,,Wsparcie na starcie – adaptacja bez łez” oraz projekt i program czytelniczy dla dzieci trzy i pięcioletnich. Zorganizowałyśmy pasowanie dzieci na czytelnika, wycieczkę na wystawę kolejki z czekolady do Muzeum Kolei Wąskotorowej. Wymiana doświadczeń przyczyniła się do podniesienia jakości mojej pracy.
Aktywnie uczestniczyłam w zebraniach Rady Pedagogicznej, w trakcie których uczestniczyłam w podejmowaniu decyzji dotyczących pracy w przedszkolu, wymianie uwag i materiałów szkoleniowych.
W ramach WDN przygotowałam i przeprowadziłam Radę Szkoleniową na temat „Podział pomocy według Marii Montessori”
Udział nauczycieli w przeprowadzonej przeze mnie Radzie Szkoleniowej usystematyzował i poszerzył ich wiedzę, w jaki sposób można wykorzystywać dostępny rozwojowy materiał montessoriański oraz jak można samemu stworzyć nowe pomoce. Nauczyciele wymienili doświadczenia i spostrzeżenia wzbogacając swoją wiedzę i umiejętności praktyczne, rozwinęli swoją kreatywność i pomysłowość.
Aktywnie współpracowałam też z innymi nauczycielami podczas:
- przygotowań uroczystości i imprez przedszkolnych
- organizacji wycieczek, ich planowaniu i realizacji,
- tworzenia wspólnych programów i projektów
-udostępniania innym nauczycielom scenariuszy zajęć i uroczystości
-systematycznie dzieliłam się wszelkimi nowościami, informacjami, które uzyskiwałam podczas udziału w kursach, warsztatach i szkoleniach.
Opracowałam i udostępniłam innym nauczycielom opracowane przeze mnie następujące materiały:
- scenariusze uroczystości,
- scenariusze zajęć;
- miesięczne plany pracy;
- indywidualne plany pracy,
- indywidualne programy edukacyjne,
- własne pomoce dydaktyczne;
Realizacja powierzonego zadania przyniosła mi wymierne korzyści:
- motywację do pracy,
- satysfakcję ze sprostania tak ważnym obowiązkom,
- pogłębienie wiedzy pedagogicznej,
- możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem pedagogicznym.
W trakcie odbywania stażu w roku szkolnym 2016/2017 przygotowałam następujące uroczystości przedszkolne:
• Pasowanie na przedszkolak
• Pasowanie na czytelnika
• Dzień Pluszowego Misia
• Mikołajki
• Spotkanie Wigilijne
• Dzień Babci i Dziadka
• Bal karnawałowy
• Dzień Mamy
• Dzień Dziecka
• Dni Rodziny
• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017
Dzięki organizacji powyższych uroczystości: wzmocniły się więzi emocjonalne w rodzinach, dzieci nabywały umiejętność występowania przed publicznością. Organizowane inscenizacje rozwijały u dzieci zdolności aktorskie, muzyczne i taneczne, wzbogacały sferę ich przeżyć, kształtowały nawyki współżycia społecznego.

§ 8 ust.2 pkt.4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

W roku szkolnym 2016/2017 opracowałam w wdrożyłam do realizacji program adaptacyjny ,,Wsparcie na starcie – adaptacja bez łez” oraz program czytelniczy dla dzieci trzy i pięcioletnich. Przeprowadziłam badania mające na celu podsumowanie realizacji programów. Dokonałam ewaluacji wdrożonych programów, poprzez podsumowanie badań i wyciągnięcie wniosków w napisanych przeze mnie sprawozdaniach.
Przygotowane przeze mnie programy i projekty miały na celu doskonalenie mojej pracy oraz podwyższanie poziomu pracy przedszkola w którym pracuję.

§ 8 ust.2 pkt.4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

-Stosowałam różnorodne metody i formy pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych
- Obserwowałam dzieci na tle grupy.
- Prowadziłam rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami.
- Organizowałam zajęcia na interesujące dzieci tematy.
- Organizowałam spotkania z ludźmi różnych zawodów: sekretarka, bibliotekarz, lekarz, kucharz, policjant, strażak, nauczycielka itd.
- Współpracowałam z MOK, MOPS, Caritas, Domem Dziecka w Giżycach, Urzędem Miasta, Starostwem Powiatowym, Miejską Biblioteką Publiczną, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, PCPR, policją, strażą pożarną, lokalną prasą i radiem, ośrodkiem zdrowia itp.
- Przygotowywałam dzieci do występów organizowanych w środowisku lokalnym.
- Przygotowywałam dzieci do prezentowania wierszy, piosenek, tańców przy okazji różnych uroczystości przedszkolnych, np. podczas pasowania na przedszkolaka.
- Organizowałam wystawy prac plastycznych dzieci
- Przygotowywałam z dziećmi upominki dla bliskich.
- Prowadziłam zajęcia otwarte oraz uroczystości z udziałem rodziców dzieci.
- Wspierałam rodziców- wygłaszanie referatów, pogadanek.
- Włączałam rodziców do uroczystości grupowych oraz do udziału w wycieczkach
- Organizowałam wycieczki piesze (np. do parku, do muzeum, na pocztę, do stomatologa) i autokarowe, zgodnie z planem wycieczek
- Zapoznawałam dzieci z najbliższym środowiskiem oraz z instytucjami użyteczno – społecznymi.
- Uczestniczyłam w akcji zbiórki makulatury.
- Zorganizowałam w przedszkolu zbiórkę darów rzeczowych (słodyczy, maskotek, przyborów szkolnych, książek, zabawek) dla dzieci z Domu Dziecka.
- Zorganizowałam akcję zbiórki odzieży dla podopiecznych PCPR w Sochaczewie oraz zbiórkę nakrętek plastikowych.
- Organizowałam uroczystości i imprezy, dni otwarte.
- Zamieszczałam informacje dotyczące działalności przedszkola na stronie internetowej przedszkola.

§ 8 ust.2 pkt.4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną.
Celem podjęcia współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną było:
• Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci.
• Poznanie zasad funkcjonowania biblioteki.
• poznawanie zasad korzystania z biblioteki
• prezentacja prac plastycznych wykonanych przez dzieci w bibliotece
• branie udziału w akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”.
Dzieci bardzo chętnie korzystały z księgozbioru biblioteki, poznawały pracę bibliotekarza, oglądały książki dla dzieci. Zmobilizowały rodziców do częstszego czytania im książek.

Współpraca z pracownikami Posterunku Policji
Celem współpracy było: poznanie znaczenia pracy policjanta, pogadanka z policjantem na temat zasad poruszania się po drodze. W ten sposób dzieci łatwiej przyswoiły treści z zakresu wychowania komunikacyjnego, dowiedziały się o zagrożeniach na jakie są narażone, poznały zasady postępowania z nieznajomymi, wzbogaciły doświadczenia.
Dzieci co roku uczestniczą w pokazach sprzętu strażackiego organizowanych przez strażaków z Powiatowej straży Pożarnej w Sochaczewie. Dzięki współpracy ze strażą dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o zawodach i przeżyły miłe chwile, poznały pracę strażaka z bliska i związane z nią niebezpieczeństwo.

Współpraca z MOK w Sochaczewie
Udział w konkursach organizowanych przez MOK w Sochaczewie wpłynął na rozwój zdolności artystycznych u dzieci. Dzieci promowały także przedszkole w środowisku lokalnym.

Współpraca z logopedą
Na bieżąco współpracuję z logopedą przedszkolnym w zakresie wspomagania terapii prowadzonej przez logopedę. Z roku na rok można obserwować w przedszkolu zwiększającą się liczbę dzieci z wadami wymowy. Dzięki współpracy z logopedą mogłam stosować w codziennej pracy ćwiczenia doskonalące mowę.

Współpraca z organizacjami lokalnymi
W roku szkolnym 2016/2017 byłam zaangażowana wraz z moimi wychowankami w akcje charytatywne przeprowadzane na terenie naszego przedszkola. Dzieci z mojej grupy wzięły udział w następujących akcjach:
• Zbiórka nakrętek plastikowych dla PCPR
• Zbiórka odzieży dla dzieci z najuboższych rodzin dla MOPS w Sochaczewie
• Świąteczna akcja ,,Paczka dla dzieciaczka” dla Caritas
• Zbiórka makulatury

Efektem tych działań było propagowanie wśród dzieci idei niesienia pomocy innym, uczenie dzielenia się z innymi, troska o bliźniego oraz radość z obdarowywania innych bardziej potrzebujących.

§ 8 ust.2 pkt.4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

Udział moich podopiecznych w wielu konkursach i osiągane sukcesy miał wpływ na promocję przedszkola w środowisku lokalnym.
Ważnym elementem współpracy z rodzicami było zaangażowanie rodziców w życie przedszkola. Wymienić tu należy pomoc rodziców przy organizacji uroczystości przedszkolnych, m. in. organizowali poczęstunek dla gości, np. dla babci i dziadków z okazji ich święta, służyli pomocą przy wykonywaniu strojów na różne przedszkolne uroczystości.
Włączyłam także rodziców w kampanię „Cała Polska Czyta Dzieciom” –bardzo chętnie przyjmowali zaproszenia i przychodzili czytać dzieciom bajki w przedszkolu.
Organizowałam regularne wystawy prac dzieci wykonanych w trakcie zajęć, dzięki czemu rodzice mogli na bieżąco analizować prace i obserwować rozwój umiejętności manualnych swoich dzieci.
Regularna współpraca z rodzicami pozwoliła mi nawiązać z nimi dobry kontakt i wspólnie działać na rzecz dobra i rozwoju dzieci.

W roku szkolnym 2016/2017 wykonywałam dekoracje w sali na każdą porę roku i na różne uroczystości. Wystrój sal miał duże znaczenie, ponieważ wprowadzał dzieci w tematykę pór roku, wpływał na ich dobre samopoczucie w przedszkolu i był bardzo dobrze oceniany przez rodziców. Organizacja kącików tematycznych przyczyniła się to do zwiększenia różnorodności zabaw tematycznych, w które dzieci się bawią, pogłębiania wiedzy tak jak ma to miejsce w kąciku przyrody, matematycznym, a także rozwijania indywidualnych zainteresowań dzieci (kącik fryzjerski, lalek, książki). W efekcie dzięki temu przedszkole zyskało na swej atrakcyjności.






PODSUMOWANIE
Kończąc swoje sprawozdanie dochodzę do wniosku, że zadania które sobie postawiłam w planie rozwoju zawodowego zostały przeze mnie zrealizowane tylko częściowo. W kolejnych latach mojego stażu zamierzam doskonalić swoje kwalifikacje zawodowe, rozwijać się, szukać nowych rozwiązań. Uważam że moja praca, wysiłek i podejmowane przeze mnie działania, przyczyniły się do podniesienia jakości pracy własnej, do mojego osobistego rozwoju. Zwiększyły ofertę edukacyjną przedszkola, wpłynęły na poprawę jakości jego pracy i promocję w środowisku lokalnym. Mam świadomość, że jeszcze wiele mogę i powinnam się nauczyć, bo ciągle zmieniająca się rzeczywistość stawia przede mną nowe wyzwania i zadania, które planuje realizować w następnych dwóch latach mojego stażu.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.