Katalog

Katarzyna Wus, 2019-03-05
Bartoszyce

Jadwiga Majcher
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć adaptacyjnych

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH W GRUPIE II
W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 9 W BARTOSZYCACH

Data: 29.08.2018r. (środa)
Prowadzące: Katarzyna Wus, Jadwiga Majcher
Pomoce do zajęć: wizytówki formie medali, nagranie z muzyką marszową, miś pluszowy, różdżka, muzyka relaksacyjna, nożyczki, bibuła, wycinanki, mazaki, kleje, kredki, spinacze, chusta animacyjna, fotobudka „Miś”, aparat, koperta z sylwetą postaci i elementami do ubrania jej, chusta szyfonowa
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie rodziców z dziećmi – wręczenie wizytówek w formie medali.

2. Zabawy swobodne w sali.

3. „Chodźcie do mnie” (muzyka i słowa: K. Tomiak-Zaremba) – zaproszenie uczestników do koła śpiewanką.

4. „Dzień dobry dzieci” (sł. D. Czyż, muz. M. Broda-Bajak) – piosenka ilustrowana gestem.

5. „Moje nóżki” (sł. J. Niedbała, na melodię piosenki tradycyjnej „ Mam chusteczkę haftowaną”) – zabawa naśladowcza w parach z rodzicami do piosenki.
Dzieci i rodzice tworzą pary i ilustrują ruchowo tekst piosenki zgodnie z jej treścią.

6. Zabawa na powitanie „Witają się nasze…” – dzieci wspólnie z rodzicami trzymają się za ręce i poruszają się w rytm marszowej muzyki. Podczas przerwy w muzyce dzieci i rodzice słuchają poleceń nauczyciela i witają się różnymi częściami ciała, np. kciukami, łokciami.

7. „Oto miś Tuliś, a ty kto?” – zabawa integracyjna.
Dzieci poznają przedszkolnego misia i same przedstawiają się mu podając go sobie z rąk do rąk.

8. „Szmaciany misio” – zabawa relaksująca (wg J. Niedbały)
Dziecko jest „szmacianym misiem”, dotknięte różdżką kładzie się na dywanie. W tle słychać muzykę relaksacyjną. Rodzice wykonują następujące polecenia:
- proszę podnieść spokojnie jedną łapkę misia i poruszać nią delikatnie w górę i w dół, w tył i w przód
- teraz proszę podnieść nóżkę misia i poruszać nią w górę i w dół, głaskać nią delikatnie i rysować na niej niewielkie koła
- proszę postawić delikatnie swojego misia przed sobą i poruszać lekko jego główką na boki
- proszę, sprawdź, czy twój miś potrafi się schylić i obrócić
- a teraz przytul go mocno i daj mu całuska
9. „Wesołe koło” – zabawa kołowa z chustą animacyjną pozwalająca poznać imiona dzieci (wg J. Niedbały)
Dzieci wspólnie z rodzicami tworzą koło, chwytając za brzegi chusty animacyjnej. Nauczyciel wywołuje po imieniu po 3 dzieci, które wchodzą do wnętrza chusty, siadają i machają ręką do pozostałych uczestników zabawy. Wszyscy idą w prawą stronę, delikatnie owijając dzieci chustą, a następnie w przeciwną – stopniowo je odwijając, mówiąc krótką rymowankę:

W środku koła siedzą dzieci,
Znasz już ich imiona.
A w przedszkolu jest wesoło
- szybko się przekonasz!

10. „Zaczarowana chusta” – zabawa z rodzicami przy muzyce z wykorzystaniem chusty szyfonowej.
Dzieci z rodzicami poruszają się w rytmie utworu. Gdy nauczyciel zatrzymuje muzykę, dzieci kucają i zamykają oczy. Nauczyciel nakrywa jedno z nich chustą szyfonową i pyta: „Kogo nie ma?” uczestnicy zabawy otwierają oczy i odgadują, które dziecko zniknęło.

11. „Słoneczko i deszczyk” – zabawa z rodzicami przy muzyce.
Gdy słychać pierwszą część piosenki dzieci z rodzicami swobodnie pląsają po całej sali. Podczas drugiej części piosenki, dzieci ukrywają się pod parasolem rodzica.

12. Zaproszenie do swobodnej zabawy w sali.
Zapoznanie dzieci z różnymi kącikami zainteresowań.

13. „Już zabawki odkładamy” – sygnał do sprzątania (piosenka). (sł. M Broda-Bajak, na melodię piosenki tradycyjnej „Panie Janie”)

14. „Oto ja” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko i rodzic tworzą parę i siadają przy stoliku. Każda para otrzymuje kopertę z sylwetą postaci i elementami do zabawy w ubieranie. Zadaniem dziecka jest ubranie sylwety ciała dziecka poprzez doklejenie wszystkich elementów we właściwych miejscach i pokolorowanie ich. Rodzic podpisuje sylwetę imieniem dziecka. Gotowe prace zostają wyeksponowane na holu.
15. „Śpiący miś” – zapoznanie ze sposobem odpoczywania w przedszkolu, oglądanie leżaków, próby kładzenia się. W tle słychać muzykę relaksacyjną.

16. Kawiarenka – spotkanie rodziców na kawie, wymiana swoich spostrzeżeń.

17. „Fotobudka” – robienie zdjęć z wykorzystaniem fotobudki upamiętniającej pierwszy dzień w przedszkolu.

18. „Zwiedzamy ogród przedszkolny” – zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, rysowanie kredą po chodniku
Opracowała:





















SCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH W GRUPIE II
W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 9 W BARTOSZYCACH

Data: 30.08.2018r. (czwartek)
Prowadzące: Katarzyna Wus
Pomoce do zajęć: wizytówki w formie medali, wąż spacerowy, muzyka relaksacyjna (kołysanka), marszowa, kotek pluszowy, balony dla każdego dziecka, elementy do przyklejania (uszy, wąsy), guziki, markery, Magiczny Dywan
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie rodziców z dziećmi – wręczenie wizytówek w formie medali

2. Zabawy swobodne w sali

3. „Chodźcie do mnie” (muzyka i słowa: K. Tomiak-Zaremba) – zaproszenie uczestników do koła śpiewanką.

4. „Nóżka do nóżki” – rymowanka na powitanie (wg N. Łasochy)
Nóżka do nóżki, nóżka do nóżki
Tańczą w kapciuszkach małe paluszki
Bioderka się kręcą to w lewo, to w prawo
A my na powitanie bijemy sobie brawo!

5. Zapoznanie z kotkiem Nutkiem.
Nauczycielka zapoznaje dzieci z przedszkolnym kotkiem Nutkiem, który lubi zabawy muzyczne. Dzieci witają go głaszcząc po kolei.

6. „Wesołe tamburyno” – zabawa w kole z rodzicami z wykorzystaniem tamburyna. Zapoznanie z instrumentem muzycznym i zachęcanie do gry na nim.

7. „Tańczące baloniki” – wesoła zabawa z balonami przy piosenkach wg Moniki Kluzy „Tańczą baloniki”, Balonik w górę”.

8. „Balonowe kotki” – zabawa twórcza z rodzicami przy stolikach. Doklejanie do balonów gotowych elementów z papieru (uszu, wąsów, oczu)

9. „Zwiedzamy przedszkole” – dzieci chwytają węża w rytm piosenki „Wąż” wg Klanzy i wyruszają na spacer po przedszkolu. Zwiedzają wszystkie pomieszczenia, zapoznają pracowników przedszkola, zatrzymują się w szatni na „Magicznym Dywanie”.


10. Zabawy przy pląsach przy akompaniamencie pani Ewy: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Mało nas”, „My jesteśmy krasnoludki” .

11. „Łakomczuszek” – zabawa ruchowo-naśladowcza (wg J. Niedbały)

Dzieci z rodzicami stoją w kole i naśladują recytowany przez nauczyciela wiersz poprzez ilustrację ruchową:

Pusty brzuszek, pełny brzuszek –
Tak wygląda łakomczuszek.

Pusta buzia, pełna buzia –
Teraz rośnie mała Zuzia.

Jestem dzielnym przedszkolakiem,
Zawsze chętnie wszystko jem,
Nie grymaszę i nie płaczę
I urosnę: o tym wiem!

12. „Myjemy rączki” – zwiedzanie łazienki w sali, poznanie kolejnych etapów mycia rąk, używanie ręczników papierowych.

13. „Degustator” – zabawa w smakowanie.

Nauczyciel zachęca dzieci do zjedzenia zupy: „W naszym przedszkolu są panie kucharki, które potrafią wyczarować pyszne dania. Chociaż nie zawsze śniadanka, obiady i podwieczorki będą wyglądać tak jak te w waszym domu, to jeśli ich skosztujecie - przekonacie się, że są pyszne i wyjątkowe. Nasze panie kucharki mają całą półkę magicznych przypraw, które sprawiają, że dzieci rosną silne, zdrowe, mądre i są uśmiechnięte od rana do wieczora. Dzieci zawsze próbują chociaż troszeczkę każdego dania po to, aby czarodziejska moc tych przypraw zadziałała. I już dziś panie kucharki przygotowały dla was smaczną niespodziankę! Zapraszam do stolików. Smacznego!

14. „W ogrodzie przedszkolnym” – zabawy swobodne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.