Katalog

Maria Tomkowicz, 2019-03-06
Rzeszów

Język angielski, Konspekty

Christmas lesson for high school students

- n +

Konspekt do lekcji języka angielskiego:

Klasa: 2 LO – 3 godziny j. angielskiego w tygodniu
Temat: Christmas abroad – Boże Narodzenie za granicą.

Materiały:
• Artykuł autorstwa Bogusławy Wyatt ze strony internetowej http://elt.britcoun.org.pl/f_essay.htm
• Tekst piosenki „Christmas is all around” Billa Macka, płyta CD

Formy pracy – samodzielna, w parach.

Przebieg lekcji:
• Część organizacyjna
• Zapisanie nowego tematu lekcji, objaśnienie go.
• Wprowadzenie – nauczyciel pokazuje kilka obrazków świątecznych, zadaniem uczniów jest je opisać według maturalnego modelu opisu obrazka.
• Uczniowie otrzymują kopie od nauczyciela, na których znajduje się krzyżówka tematyczna, związana ze słownictwem świątecznym. Nauczyciel wraz z uczniami objaśnia nieznane słownictwo w podanych definicjach haseł. Uczniowie pracują w parach, szukają nieznanych im słówek w słowniku. Nauczyciel sprawdza razem z grupą ćwiczenie.
• Nauczyciel rozdaje uczniom kopie tekstu zatytułowanego „My first Christmas in England” (Moje pierwsze Święta w Anglii) napisanego przez polską studentkę. Uczniowie najpierw zapoznają się ze słownictwem w części Key Words (słowa-klucze) – sprawdzają nieznane im słówka w słowniku w telefonie. Następnie czytają tekst i odpowiadają na pytania pod nim zawarte. Nauczyciel prosi wybranych uczniów o udzielenie odpowiedzi.
• Słownictwo – uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie mające na celu utrwalić poznane w tekście kolokacje. Wraz z nauczycielem objaśniają je i zapisują do zeszytu.
• Formułowanie krótkich wypowiedzi – uczniowie za zadanie mają napisać 3 zdania o tym, co najbardziej lubią w polskim Bożym Narodzeniu. Wybrani uczniowie odczytują swe wypowiedzi.
• Piosenka – uczniowie mają przed sobą tekst piosenki świątecznej, w którym brakuje niektórych wyrazów. Czytają najpierw tekst, pytają o nieznane im słówka, następnie nauczyciel puszcza piosenkę z kasety – dwa razy – tak by uczniowie mogli uzupełnić brakujące słownictwo. Sprawdzenie właściwych odpowiedzi.
• Podsumowanie lekcji – nauczyciel rozdaje uczniom karty z obrazkami, które trzeba zastąpić wyrazem (kominek, Mikołaj, jemioła, itd.) Uczniowie szukają nieznanych im słów w słownikach i uzupełniają wyrazy.
• Zadanie pracy domowej – uczniowie napisać mają opowiadanie na temat: How do I spend Christmas? (Jak spędzam Boże Narodzenie?) – 100 słów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.