Katalog Ewa Gajko, 2018-11-29 Nurzec Stacja Awans zawodowy, Plany pracy Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanegoCele wynikające z rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. 1 CEL: Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. (§ 8 ust..2 pkt.1) L.p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu nauczanych przedmiotów Udział w szkoleniach, kursach Samokształcenie: studiowanie literatury fachowej, gromadzenie programów związanych z wykonywaną pracą, Na bieżąco 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy Analiza wyników jakie uzyskali uczniowie na egzaminie zewnętrznym Prezentacja ciekawych rozwiązań na zajęciach edukacyjnych Okres stażu 3. Realizacja zadań wychowawczych Opracowanie programu wychowawczego klasy w oparciu o program wychowawczy i profilaktyczny szkoły. Opracowanie tematyki i scenariuszy zajęć na godzinę wychowawczą z uwzględnieniem programu wychowawczego szkoły. Prowadzenie dokumentacji wychowawcy. Współpraca z rodzicami (prowadzenie zebrań, rozmów indywidualnych) W ciągu stażu 4 Udział w programach i akcjach podnoszących jakość pracy szkoły Uczestnictwo w zespole zadaniowym ds. ewaluacji wewnętrznej Okres stażu 2 CEL: Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1 Nabycie wiedzy informatycznej, umożliwiającej wykorzystanie jej do planowania pracy własnej, pozyskiwania i opracowywania informacji oraz organizowania pracy własnej Udział w różnych formach doskonalenia związanych z podnoszeniem umiejętności wykorzystania komputera Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno- wychowawczej Opracowywanie dokumentów i scenariuszy lekcji przy wykorzystaniu technik komputerowych Na bieżąco 2 Stosowanie w pracy różnorodnych technik komunikacyjnych Opracowanie pomocy dydaktycznych – tworzenie prezentacji multimedialnych podczas lekcji Według potrzeb 3 Wykorzystanie umiejętności stosowania technologii komputerowej do celów własnych Samodzielne napisanie planu rozwoju zawodowego Zbieranie informacji internetowych dotyczących prawa oświatowego, nowości dydaktycznych, zmian przepisów i norm W ciągu stażu 4 Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym Przygotowanie planu i przesłanie na stronę internetową Pod koniec stażu 3 CEL: Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć(§ 8 ust.2 pkt. 3) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1 Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami Uczestniczenie w pracach Zespołu Przedmiotów Zawodowych. Prowadzenie lekcji otwartych i zajęć pokazowych dla zainteresowanych nauczycieli Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli i dzielenie się doświadczeniem. Okres stażu 2 Opracowanie i udostępnianie nauczycielom materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy imprez szkolnych Udostępnianie materiałów w wersji papierowej i elektronicznej Na bieżąco i w okresie stażu 3 Praca na rzecz promocji szkoły w środowisku lokalnym Organizacja i współudział w Dniu Otwartym Szkoły Okres stażu 4 CEL: Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich( § 8 ust.2 pkt. 4a) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych. Opracowanie programu i realizacja zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. W ciągu stażu 5 CEL: Wykonanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, (§ 8 ust.2 pkt. 4b) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1 Zdobycie uprawnień egzaminatora Udział w szkoleniu dla egzaminatorów zorganizowanym przez OKE Łomża. Zgodnie z kalendarzem szkoleń OKE w Łomży 6 CEL: Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt. 4c) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie szkoły Opracowanie pytań. Powołanie komisji koordynującej przebieg konkursu. Zorganizowanie miejsca na konkurs. Przeprowadzenie konkursu i podsumowanie. Okres stażu 2. Udział w konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Przygotowanie uczniów do konkursów i olimpiad. Na bieżąco 3 Organizowanie wycieczek Opracowanie planu wycieczki. Zorganizowanie wyjazdu. Podsumowanie wycieczki. Okres stażu 7 CEL: wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt. 4e) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1 Udział w akcjach charytatywnych i społecznych Współuczestniczenie w akcjach "Sprzątanie świata" i innych organizowanych w szkole Na bieżąco Współorganizowanie imprez szkolnych, klasowych Okres stażu 8 CEL: Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony (§8 ust.2 pkt.5) L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin 1 Analiza i opis dwóch przypadków: edukacyjnego i wychowawczego Obserwacja wychowanków oraz rozpoznanie środowiska z którego pochodzą, Rozmowy z uczniem rodzicami oraz rówieśnikami Na podstawie sprawdzianów i systematycznego weryfikowania zeszytów i prac domowych opracowanie narzędzi pomocy uczniowi słabemu. Okres stażu 2 Opieka nad młodzieżą na imprezach szkolnych i zewnętrznych Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |