Katalog Lidia Mydlak, 2018-11-29 Dopiewiec Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego na mianowanieRodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia Formy realizacji Termin realizacji 1. § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian. 1. Współpraca z opiekunem stażu: Zawarcie kontraktu; Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; Ustalenie terminów spotkań z opiekunem; Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza; Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: Coroczna aktualizacja planu nauczania; Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, pokazy multimedialne, itp.; Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych. 3. Publikacje własnych prac: Publikacja scenariuszy lekcji; Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennika elektronicznego, dzienników zajęć pozalekcyjnych. W ciągu całego stażu IX 2015 IX 2015 Raz w miesiącu 2 razy w semestrze 2 razy w semestrze W ciągu całego stażu W ciągu każdego roku szkolnego W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu 2. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną: Prowadzenie zajęć wyrównawczych; Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich, pomocy na przerwach. 2. Przygotowywanie ściennych gazetek klasowych. 3. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i profilaktyki: Coroczna ewaluacja planu wychowawczego; Organizowanie wycieczek szkolnych połączonych z profilaktyką. 4. Rozmowy z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 5. Kontakty z pedagogiem i psychologiem. 6. Wprowadzenie innowacji pedagogicznej: „Gry i zabawy znane każdemu kilkanaście lat temu”. Wg harmonogramu szkoły W ciągu całego stażu Co roku Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Rok szkolny 2015/16; 3. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie Internetu na lekcjach. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Pisanie konspektów, sprawozdań, prac klasowych, testów oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 4. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych (np. prezentacji multimedialnych, plansz, książek, kart pracy). Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb 4. § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: Na różnego rodzaju formach doskonalenia; Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Powiatową Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleć w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: Stosowanie różnych form w pracy wychowawczej z uczniami: rajdy, wycieczki, imprezy klasowe (np. Dzień Chłopaka, Mikołajki, Wigilia, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet, Wielkanoc, Dzień Rodziny, Dzień Dziecka), imprezy szkolne, warsztaty, spotkania z ciekawymi osobami, uczestnictwo w innowacjach pedagogicznych . 4. Współpraca z rodzicami. Cały okres stażu Wg potrzeb Cały okres stażu Wg potrzeb 5. § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 2. Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole: Przedmiotowy zespół edukacji wczesnoszkolnej; Inne. 3. Współpraca z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym. 4. Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. 5. Współpraca z Radą Rodziców. 6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studiowanie prawa oświatowego: Karta Nauczyciela; Ustawa o systemie Oświaty; Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Cały okres stażu Cały okres stażu Wg planu pracy zespołu Wg potrzeb Wg harmonogramu Wg potrzeb systematycznie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |