Katalog Karolina Cygańska, 2018-11-29 Olsztyn Zajęcia zintegrowane, Konspekty Edukacja wczesnoszkolna- Bawimy się rytmamiScenariusz zajęć 1. Tygodniowy krąg tematyczny: Czar muzyki 2. Temat dnia: Bawimy się rytmami 3. Cele ogólne: - rozwijanie poczucia rytmu - wykształcenie prawidłowej reakcji na zmianę tempa, dynamiki - rozwijanie poczucia rytmu -ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej -rozwijanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się linijką -rozwijanie koncentracji uwagi Cele szczegółowe: Uczeń: - kulturalnie zachowuje się podczas spożywania śniadania, - nalewa herbatę do kubka - dba o czystość stołu podczas spożywania posiłku, - odszukuje aktualną datę w kalendarzu; - realizuje gestem oraz ruchem proste rytmy - powtarza prosty rytm wybranym sposobem - ćwiczy uważne słuchanie i prawidłowo reaguje na polecenia - tworzy figury geometryczne z plastikowych patyczków - rysuje, odrysowuje figury geometryczne - rysuje odcinek o podanej długości, - mierzy długości boków figur, - poznaje sposoby rysowania koła, - prawidłowo posługuje się nożyczkami, - wycina figury geometryczne z papieru - sprząta po wykonanej pracy - posługuje się piłka: chwyta, rzuca piłkę - bierze udział w zabawach ruchowych 4. Metody: słowna- rozmowa, objaśnienia, polecenia; oglądowa- pokaz, obserwacja: metoda ćwiczeń praktycznych 5. Forma pracy: zbiorowa, indywidualna. 6. Środki dydaktyczne: - kartoniki z figurami geometrycznymi, plastikowe patyczki do tworzenia figur, płyta z utworami muzycznymi do zabaw rytmicznych, instrumenty muzyczne, przedmioty do zabaw rytmicznych- woreczki, kartki, skakanka, ,klocki do odrysowywania figur, ołówki, linijki, film obrazujący technikę rysowania kół, kolorowy papier, nożyczki, kleje, bloki, wzory kompozycji z figur geometrycznych, piłki. 7. Przebieg zajęć Zajęcia wstępne: 1. Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności. 2. Wspólny posiłek- śniadanie. Część zasadnicza: 1. Odnalezienie kartoników z figurami geometrycznymi na spodach talerzyków użytych podczas śniadania. Każdy z uczniów rozpoznaje i nazywa odnalezioną figurę. 2. Odwzorowywanie, tworzenie figury geometrycznej za pomocą plastikowych rurek. Przeliczanie boków figur. 3. Uczniowie siedzą w kole na dywanie, oglądają instrumenty muzyczne i odszukują w nich kształty figur geometrycznych Każdy uczeń wybiera jeden z instrumentów i wygrywa na nim prosty rytm, który kolejno powtarzają po nim koledzy. 4. Zabawa rytmiczna z użyciem woreczków wypełnionych różnymi materiałami- nauczyciel prosi o uważne słuchanie utworu muzycznego, tłumaczy na czym będzie polegała zabawa, prezentuje sposób wystukiwania rytmu. 5. Zabawa rytmiczna z użyciem kartek papieru- marsz, rytmiczne klaskanie, tupanie, zgniatanie oraz rozkładanie kartki papieru. 6. Zabawa ruchowa- Rytm z figur- dzieci dostają figury geometryczne- naklejki. Nauczyciel pokazuje na kartce ułożony rytm z figur np. koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Zadaniem dzieci jest ustawienie się w rządku według pokazanego wzoru. 7. Rozmowa o tym jakie przedmioty z naszego otoczenia przypominają swym kształtem figury geometryczne, wspólne odszukiwanie tych przedmiotów w klasie. Rysowanie figur geometrycznych (trójkąt, kwadrat, prostokąt) poprzez obrysowywanie drewnianych klocków. Mierzenie długości boków narysowanych figur. 8. Wspólne zastanawianie się nad tym w jaki sposób samodzielnie możemy narysować koło. Oglądanie filmu obrazującego jedną z technik rysowania koła. Prezentacja techniki rysowania koła z użyciem patyczka. Próba samodzielnego narysowania koła z zastosowaniem jednej z poznanych technik. 9. Praca techniczna- tworzenie kompozycji z wyciętych figur geometrycznych, samodzielnie bądź według wzoru 10. Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej- ćwiczenia z piłkami. Zajęcia końcowe: 1. Podsumowanie tematu zajęć. Przypomnienie najważniejszych wiadomości. – Co robiliśmy na dzisiejszych zajęciach? – Czego nowego się dowiedzieliśmy? 2. Zadanie pracy domowej, dostosowanej do poziomu indywidualnego ucznia. 3. Ocena pracy uczniów, podziękowanie za współpracę. 4. Uporządkowanie miejsc pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |